• Ik mocht het nieuwe topic van Syll. c: Maar aangezien zij half aan Kevin beloofde dat ze een Clannad gif in de beginpost zou stoppen ga ik dat ook maar doen, voordat er gewonden vallen. >< ~

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Nai/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Wil je gewaarschuwd worden als er een nieuw topic is? Meld het en je naam wordt in dikke letters gezet ;d!

    Join us! ;D
    1- Tsubomi (Dirkje) - 17 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hiyori (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Abunai (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet
    24 - Lazet (Iris) - 16 - MAL

    GIFSGIFSGIFSHEELVEELGIFS *O*
    Drie keer Fairy Tail, omdat FAIRY TAIL TERUG IS en omdat het kan. :Y)







    Anime's van de gifs:
    Fairy Tail - Clannad
    Nagi no Asukara - Fairy Tail
    Fairy Tail - Black Bullet

    [ bericht aangepast op 6 mei 2014 - 19:47 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    -Mijn topicos-
    Dan ga ik nu verder kijken met M3: Sono Kuroki blablabla
    Ik heb daar een Kirito/Sytry/Sora en nog een hele bedoel stemmen die daarbij horen gevonden ;D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mijn topics


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Oh Dirkje! Heb je trouwens ook diegene gewaarschuwd die dik gedrukt in het lijstje staan? ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nai schreef:
    Oh Dirkje! Heb je trouwens ook diegene gewaarschuwd die dik gedrukt in het lijstje staan? ;o


    Yes I did! Goed hè? ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik sterf echt van alle feels en cuteness van Isshuukan friends T^T


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Dirkje, good job! En je bent niet de enige ;d. en morgen komt Selector infectes shitje ;D.. Serieus ik kijk dat ding echt alleen maar om Ruko-chan.. snap het hele verhaal niet :'D..
    Nu gaat Syll op bed want Syll haar hoofd is dood. bye bye ;d.
    Oh trouwens Dirkje, als je hetzelfde wilde als hoe ik die plaatjes had. De code is gewoon het zelfde als wanneer je tekst naast een plaatje wilde doen alleen ipv die tekst doe je ook een code voor een plaatje ;d.

    [ bericht aangepast op 23 april 2014 - 22:58 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ok, ik ga het eens even proberen. ^^
    Also, oyasuminasai~


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Maar... seriously...
    *gaat over black bullet*

    Hoe de fuck heeft Rentarou zomaar alsof het niets is dat alles overleefd? Hij is twee keer door een mes half doormidden gesneden, toen van een klif afgestord en ook nog twee keer door een kogel geraakt. En daarna lag hij alleen in en ziekenhuis en stond hij meteen toen hij wakker werd op om naar zijn volgende missie te gaan?
    Volgens mij kan zijn lichaam veel hebben of zo. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Yeey Fuko-chan gif! :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Dirkje leuke gif in de begin post ^^
    @Kevin Fuko-Chan (H)




    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Wow, Mekakucity Actors doet me echt heel erg aan Durarara!! denken. Ik denk wel dat het een leuke anime wordt. c:

    [ bericht aangepast op 24 april 2014 - 13:38 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Kijkt (of keek) er hier iemand Pandora Hearts?



    Op het moment kijk ik er namelijk wel naar (ik zit bij aflevering 14), en er zijn een paar dingen waar ik me eigenlijk best wel aan erger.
    Kijk niet onder de spoiler als je geen vragen en spoilers wilt lezen (:
    Ik bedoel maar, op het moment dat Oz wakker wordt, is het eerste wat hij doet vragen hoe het met Gil is, of hij echt wel oké is. Ja, oke dat snap ik. Lijkt me wel logisch dat hij wilt weten hoe het met zijn vriend is, maar dat is het. Hij vraagt verder (tot en met aflevering 14 dan toch) niet één keer naar 'Ada' aka zijn jongere zusje, die je in de eerste paar afleveringen no-stop bij Oz zag. Zelfs toen hij Oscar zag vroeg hij niet hoe het met zijn jongere zusje is. Dit irriteert me op de één of andere manier best wel.

    En wat ik ook nog niet gehoord heb, is hoe ze Oz zijn verdwijning verdoezeld hebben. Er waren zoveel mensen die 'gezien' en vergeten zijn wat er die dag gebeurd is toen hij die klok weer aan gezet heeft en naar Abyss werd getrokken, maar ik bedoel, ze kunnen toch niet opeens helemaal vergeten zijn dat er überhaupt al een 'Oz' was? Het moet toch zijn opgevallen dat Oz er niet meer was? Hoe hebben ze dat dan verklaard? Die 'miss Kate' moet toch ook gemerkt hebben dat Oz opeens spoorloos was? Of zijn ze echt alles spontaan vergeten over Oz? Hebben al die mensen dan opeens een soort van geheugen verlies (dat Oz eigenlijk uit alle herinneringen gehaald zijn) of zo?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Zo het eerste deel van mijn examen zit erop



    Nog 2 weken hard werken en dan kan ik eindelijk mijn animelijst afgaan.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Waarom gooit ineens iedereen met Clannad gifs?...
    @Dirkje, toch wel durarara!!? Ik kon het niet zo heel goed plaatsen.. Maar leuk dat je het leuk vind ;D. Ik raak alleen telkens heel erg verward in de anime xd. Aangezien sommige dingen net ietsjes anders verliep in de manga. + volgens mij heeft de manga het verleden van Momo nog helemaal niet verteld.. Of ik moet het zijn vergeten ;d.
    Oh en het is je trouwens gelukt met de begin post zo te zien! ;d. Goedzo!
    Nu ga ik een gifje neer donderen van Kido.. Want ik vind Kido awesome.. Samen met Kano. Alleen Kano is nog niet echt goed in beeld gekomen xd.

    [ bericht aangepast op 24 april 2014 - 15:00 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    xPluviophile schreef:
    Kijkt (of keek) er hier iemand Pandora Hearts?



    Op het moment kijk ik er namelijk wel naar (ik zit bij aflevering 14), en er zijn een paar dingen waar ik me eigenlijk best wel aan erger.
    Kijk niet onder de spoiler als je geen vragen en spoilers wilt lezen (:
    Ik bedoel maar, op het moment dat Oz wakker wordt, is het eerste wat hij doet vragen hoe het met Gil is, of hij echt wel oké is. Ja, oke dat snap ik. Lijkt me wel logisch dat hij wilt weten hoe het met zijn vriend is, maar dat is het. Hij vraagt verder (tot en met aflevering 14 dan toch) niet één keer naar 'Ada' aka zijn jongere zusje, die je in de eerste paar afleveringen no-stop bij Oz zag. Zelfs toen hij Oscar zag vroeg hij niet hoe het met zijn jongere zusje is. Dit irriteert me op de één of andere manier best wel.

    En wat ik ook nog niet gehoord heb, is hoe ze Oz zijn verdwijning verdoezeld hebben. Er waren zoveel mensen die 'gezien' en vergeten zijn wat er die dag gebeurd is toen hij die klok weer aan gezet heeft en naar Abyss werd getrokken, maar ik bedoel, ze kunnen toch niet opeens helemaal vergeten zijn dat er überhaupt al een 'Oz' was? Het moet toch zijn opgevallen dat Oz er niet meer was? Hoe hebben ze dat dan verklaard? Die 'miss Kate' moet toch ook gemerkt hebben dat Oz opeens spoorloos was? Of zijn ze echt alles spontaan vergeten over Oz? Hebben al die mensen dan opeens een soort van geheugen verlies (dat Oz eigenlijk uit alle herinneringen gehaald zijn) of zo?


    JA. IK. Pandora Hearts is mijn pareltje. :Y)
    Ehm, over je lap met commentaar:
    Over dat eerste kan ik je eigenlijk geen ongelijk geven. Mij was het zelf niet zo heel erg opgevallen toen, maar ik zie geen reden om te verwerpen wat je zegt.
    Maar dat tweede... tja, dat komt nog. Daar is wel een verklaring voor. Maar dat ga ik je niet vertellen want dat is een heel lang verhaal, een enorme spoiler, en eigenlijk het hele levensverhaal en mysterie achter Oz. Je komt er nog wel achter. ^^ Of ja, eigenlijk alleen als je de manga gaat lezen.


    Maar Pandora Hearts is naar mijn mening één van de beste manga's ooit, als het niet de beste is. De anime is wel wat minder dan de manga, maar nog steeds geweldig. Ik vind het plot gewoon ontzettend goed, maar dat komt in de anime niet sterk genoeg naar voren, eigenlijk. Ik snap wel dat je wat commentaar hebt, maar toch vind ik wat je zegt niet zo heel belangrijk als je uiteindelijk naar het hele verhaal kijkt. ^^ Maar goed, ieder zijn eigen mening, al blijft Pandora Hearts samen met Tsubasa Chronicles (een anime/manga die niemend leuk lijkt te vinden :'D) mijn grote topfavoriet. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)