• Het Praattopic
    Het Rollentopic
    De Story


    Aarde -- omstreeks 13de eeuw na Christus

    “Fortitudo mea, et filii vestri filiis tuis, ad ultimum tempus, quod praeparet bellum!” De zware stem was niet enkel te horen in de grot, maar het leek ook door haar borst heen te gaan. Om haar heen stonden een aantal anderen, ridders, net als zij was. En voor hun stonden de laatste van de draken. Het was de oudste van de groep die tegen haar sprak en de pact bezegelde de hun soort veilig zou moeten houden doorheen de geschiedenis tegen de Hunters. De draken gaven de Knights hun kracht en geest, die zou worden doorgegeven aan hun kinderen en kleinkinderen, tot de dag zou komen dat het laatste gevecht zou beginnen. “Supplices te accipere munus jusiurandum honore, usque ad tempus caute.” Zelfverzekerd gaf ze nog maar eens haar word om de gift die ze nu kregen en de eed die ze gezworen hadden om de draken veilig te houden, te eren, tot het einde der tijden.
    Niet lang na deze laatste woorden verdwenen niet alleen de draken van de aardbodem, maar ook de Knights. Elk hun eigen weg gaand, op zoek naar een plek waar ze veilig zouden zijn voor Hunters. Want elk van hen droeg in hun hart een kostbaar geschenk met zich mee dat nooit verloren zou mogen gaan.

    Aarde -- 2307

    De aarde is veranderd. De middeleeuwen zijn verdwenen en niet enkel nieuwe werelden, maar ook nieuwe planeten zijn ontdekt. Veel van wat eens was, is verloren gegaan in de geschiedenisboeken en bijna niemand staat er nog bij stil dat sommige verhalen een kern van waarheid hebben.
    Bijna niemand. Een select gezelschap weet echter beter. De Dragonhunters. Door de eeuwen heen hebben ze nooit geloofd dat de draken echt verdwenen zijn en ook vandaag zoeken ze naar de wezens de ze gezworen hebben uit te roeien.
    Het is in deze veranderende wereld dat de Knights voelen dat de tijd gekomen is om op te staan en voor een en altijd te beslissen of draken een plaats hebben in deze wereld of moeten verdwijnen. Als het ware aangetrokken tot elkaar verzamelen de afstammelingen van de Knights die eens de ziel van een draak hebben ontvangen in Parijs, klaar voor een laatste confrontatie.


    De Dragonhunters
    * Emilia Hazel Jones - Opalia
    * Rachel Lotta Shaw - Illwill
    * Mavis Night - xLenox
    * Vrij
    * Raiden 'Wolf' D'Angelo - DarkAng3l
    * Vrij
    * Vrij
    * Vrij


    De Dragonknights
    * Alexandra 'Alex' Voychek / Ijs - DarkAng3l - Last Queen of Dragons
    * Arya Pierson/Electriciteit - Illwill
    * Skyler McKee/Water - Valkyries
    * Vrij
    * Alduin Dougal/Schaduwen - Yoda
    * Artemis 'Arty'/Hout - Lazulis (formerly known as LyraPhoenix)
    * Vrij
    * Vrij


    Andere
    * Sean Prideux - NymeriaDorne
    * Daniel McHollow - Lazulis (formerly known as LyraPhoenix)
    *
    *
    *
    *
    *



    De start?
    We starten wanneer de Knights aankomen in Parijs. De Hunters hebben daar natuurlijk lucht van gekregen en zijn ook naar Parijs afgezakt.
    De Hunters hebben een vaste ontmoetingsplek in de Kathedraal Notre-Dame. Ze zijn een gezelschap dat redelijk wat tijd met elkaar doorbrengt, dus ze kennen elkaar wel een beetje. De Knights kunnen afspreken waar ze willen, ook al hebben ze elkaar misschien nog nooit ontmoet.

    Andere
    We spelen dus 300 jaar in de toekomst!!!
    Technologie is een stuk moderner, Parijs ziet er niet meer bepaald uit zoals het nu is.
    Gebruik jullie fantasie over hoe de stad eruit ziet (ook al zullen een aantal oude monumenten vast en zeker behouden zijn ;) )

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 20:03 ]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Artimes 'Arty'//Dragonknight// hout
    Ik keek geschrokken op toen er iemand naast me stond. Ze had bijzondere ogen, mijn gevoel was nu totaal niet te verklaren. Het was een raar gevoel alsof ik diegene al ken. 'Ehm..Weet jij al wat je gaat nemen?' vroeg ze en ik kon niet kiezen. Ik was het wineltje toch binnengestapt om te kijken of er wat lekkers was, ik was een zoetekou als het ging om draak zijn.
    'Het zoete draakje' werd ik ook wel genoemd, niet vanwege de zoetigheid maar doordat ik nou eenmaal een draak was die klein bleef. Ik keek om toen ik nog iemand het winkeltje in zag lopen en het verbaaste me dat het een normaal meisje was. Ik zag iets gekleurds in een van de potjes zitten en ik wist dat nog van vroeger. 'Ik neem die daar,' zei ik en liep naar de toonbank en las het kaartje.
    'Fruitige toverballen' stond erop en ik zag dat ze niet zo duur waren. Ik kocht er een stuk of tien en liep vervolgens naar het andere meisje. 'Neem er een,' zei ik en kijk het andere meisje aan. 'Als je er ook een wilt?' vroeg ik haar. Ik bekeek het meisje voor me die er best wel leuk uitzag. 'mag ik weten hoe je heet... ik bedoel hoe jullie heten?' Vroeg ik vriendelijk en wachtte geduldig af op hun antwoord.

    Daniel McHollow // Leraar geschiedenis //Gewoon mens

    ' Stenen werktuigen geven aan dat de eerste mens heeft geleefd in Frankrijk. Dat was ongeeer 1,8 miljoen jaar geleden. De eerste moderne mens verscheen in het gebied zo'n 40.000 jaar geleden. Frankrijk heeft vele veldslagen meegemaakt....' ik keek op toen de schoolbel ging en sloeg de laptop voor me dicht.
    'Vergeet niet dat jullie morgen hoofdstuk 1 t/m 3 heb gelezen, ik ga vragen stellen,' zei ik terwijl de studenten aan het inpakkenw waren en de klasklokaal verlieten. Ik liet me zuchttend op de stoel vallen en was blij dat ik dit had overleefd. Die kinderen waren niet stil te krijgen.
    Francicia de docent Engels kwam de klas in gelopen. 'Ik had niet veracht dat je les ga vandaag, moest je niet Max ophalen van school,' sprak ze en ik keek op de klok. Shit, ik had nu weg gemoeten om mijn zoon op te halen. ik stond op, stopte mijn laptop in de tas en liep de gang op richting de schooldeuren. ik stapte vervolgens gelijk in de auto om Max op te halen.

    (Beethe inspi loos voor Daniel.)


    Vampire + Servant = Servamp

    Sean Prideux

    De jongen die in het winkeltje was, stapte op me af, en bood me snoep aan. "Neem er een." Had hij gezegd. "Als je ook een wilt" Mijn ogen bekeken hem even, en bleven haken bij zijn ogen. Hij had een groene oogkleur, ik kende niemand die groene ogen had. De meeste hadden bruin, of net als mij, gewoon blauw. Maar hij had ook nog iets anders, iets speciaals. Ik wist niet wat het was, Maar ik was nog nooit zo geïnteresseerd in iemand geweest, als in hem. Ik nam een snoepje van hem aan, en herkende het meteen. Het waren Fruitige Toverballen; Volgens mijn moeder, was het Maurice's lievelingssnoep geweest. Het stond dan ook altijd op het nachtkastje van mijn moeder, ze at het wanneer ze verdrietig was. Voor sommige mensen is Drugs het middel om verder te gaan omdat het afleid, was dit de 'Drugs' voor mijn moeder.
    "Bedankt!" Zei ik glimlachend tegen hem. Zelf kocht ik een stuk of vijftien repen spekkoek, en bood hem er eentje aan. Afgeleid door hem, was ik het meisje achterin vergeten. Maar nu herinnerde ik haar weer. Ik wou niet als een bitch overkomen, dus bood ik haar ook aan.
    "Mag ik weten hoe je heet... ik bedoel hoe jullie heten?" Oh oh...
    Beschaamd keek ik naar de grond toen ik mijn naam vertelde:
    "Ik ben Sean." Mijn wangen werden rood. "Sean Prideux, en jullie?" Bij dat laatste kon ik weer opkijken.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."


    Emilia Hazel Jones | Hunter | Kruisboog
    †††

    Nadat ze was afgekoeld, lukte het haar om zichzelf overeind te sleuren. De spieren in haar benen protesteerden licht. Voor het gemak ging ze zichzelf eerst opfrissen.
    Op een redelijk tempo – Ze zag er altijd uit alsof ze haast had - liep ze richting haar kamer. Ze trad binnen en ging gelijk door naar de badkamer. Ze wou niet lanterfanten. Het was het beste als ze overdag haar tijd goed besteedde, en in de avond lekker achterover kon leunen.
    De bezwete kledij belandde in een uithoekje van de badkamer. De tegels voelden koel aan tegen haar voetzolen, waardoor er een onbedoelde rilling door haar rug heen trok.
    Een paar tellen later kletterden de warme stralen over haar lichaam heen. Zacht zuchtte ze. Er was niets beter dan dit na een intensieve training.
    Met haar ogen gesloten leunde ze tegen de muur aan. douchen was het enige waar ze naast trainen ook goed haar tijd voor nam, persoonlijke hygiëne stelde ze behoorlijk op prijs.
    Het stoom gleed voor haar uit zodra ze de wand van de cabine weg schoof. Ze droogde zichzelf af en trok een stel betere kleren aan. Kleren die niet zouden opvallen bij de normale mensen, maar die zeker wel voldeden aan haar maatstaven.
    Na een blik op de klok wist ze dat het tijd was om de kathedraal te controleren. Zo nu en dan waren er jongeren die het een geinig idee vonden om in te breken en kijken of er iets waardevols aanwezig was. Vaak was zij de persoon die hen wegjaagde van de plaats delict.
    Via een achteruitgang van hun locatie belandde ze op straat. Het was er niet druk, althans, nog niet. Meestal kwam dat in de avond pas, als alle studenten los gingen in de stad. Makkelijk glipte ze tussen de lichamen door die haar passeerden. Het was nog wel zo druk dat ze werd opgehouden als ze een beetje ruimte probeerde te vinden – iets wat haar persoonlijk enorm irriteerde.
    Een weeïg zonnetje scheen op haar gezicht. De lente was door gekomen, maar hoeveel mooie dagen deze ook te bieden had, ze werden soms ook verrast door een stevige regenbui.
    Slechts een paar minuten later duwde ze de enorme deur van de Notre Dame open. Het geluid echode door tot ver in de ruimte, zelfs nog erger eenmaal ze de deur dicht liet vallen. Een korte check van de grote ruimte liet zien dat er niemand was waarvoor ze op moest passen. Behalve..
    Een frons ontstond op haar voorhoofd zodra ze de bende zag die was veroorzaakt. Beelden kapot geslagen. Voornamelijk de beelden die behoorlijk wat te betekenen hadden voor een selecte groep mensen. Zijzelf had totaal niets met heiligen en goden, maar zo onrespectvol hoefde het ook weer niet.
    Over het blauwe tapijt liep ze naar de brokstukken toe. Sommige waren helemaal tot puin geslagen, anderen stonden nog deels overeind. Ze zuchtte. Bijna wou ze beginnen met opruimen, tot ze een gestalte zag vanuit haar ooghoeken. Alert draaide ze zich er naar om.
    Een geïrriteerde zucht verliet haar lippen. Meneer zat tegen een pilaar aan. Een fles sterke drank in zijn handen, waar zeker weten al wel een paar flinke slokken uit waren, en dat allemaal voor het avond was. ‘Raiden!’ snoof ze hatelijk voor ze naar hem toe beende. Ze griste de fles uit zijn handen en sloeg haar armen over elkaar. ‘Dat kan je niet maken!’ siste ze. ‘Waarom doe je dat nu? ‘’
    Als ze ergens boos over kon worden, dan was het wel zoiets. Dan was het onschuldige meisje opeens alles behalve zo liefelijk als ze zich voordeed.


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Alexandra is in Sacré Couer als iemand haar zoekt.

    Raiden 'Wolf' D'Angelo / Hunter / HF Blade
    De rust die in de kathedraal hing vond hij eigenlijk best wel aangenaam. Het deed hem even alle herrie vergeten die buiten aan de hand was en het was een prima plek om weg te lopen van alle moderne rommel die tegenwoordig op je af kwam. Als hij verslagen las van vroeger had hij het idee dat het al erg was, maar dan mochten ze echt blij zijn dat ze niet nu leefden. Je werd er zo ongeveer mee dood gegooid. Het verbaasde hem dat mensen nog geen technologie achter lieten in de wc als ze moesten gaan eigenlijk. Met een zachte zucht zette hij de fles nog maar eens aan z'n lippen voor een paar flinke slokken.
    Toen de deur achterin het gebouw open en dicht ging, wist hij dat het uit was met de rust. Het enige aar hij op kon hopen was dat het niet de baas was die eindelijk aan kwam zetten, gezien de kuisvrouw nog niet langs was geweest en hij eigenlijk midden op z'n zelfgeschapen crime scene zat. Echter, de voetstappen kwamen niet overeen. Het was geen man die kwam aanlopen. Vast dat het een van de meiden was die dacht dat ze voor Hunter konden spelen. Onwillekeurig ging z'n hand naar de halsketting die hij onder z'n kleren droeg. Niet enkel de schedel van drakenbeen, het symbool van hun orde, hing eraan, maar ook een van de klauwen van de draak die had aangevallen toen hij nog jong was. Hij kon net een zucht onderdrukken toen hij de stem hoorde en daardoor meteen wist wie z'n rust kwam verstoren. "Raiden! Dat kan je niet maken! Waarom doe je dat nu?" Hij siste zachtjes toen ze onder hem uitschelden z'n fles uit z'n handen trok. Grote fout, dat wist iedereen, maar zij blijkbaar niet. "Omdat het kan." Z'n stem klonk onheilspellend terwijl hij langzaam recht stond. "Je kan beter die fles teruggeven, Jones." Hij was nu even niet in het humeur om aardig te zijn of zelf maar vriendelijk. Z'n reden waarom de boel kort en klein was geslagen was niet bepaald de enige of de echte. Hij had zo z'n manier om dingen af te reageren en dan sneuvelde gewoonlijk wel iets. Helaas was het dit keer het interieur van Notre-Dame geweest.
    Onheilspellend keek hij haar aan van onder z'n haar. Wist ze nu nog niet beter dan zo iets stoms te doen? Zelf met z'n wapen nog tegen de pilaar was hij iemand om rekening mee te houden. Hij vroeg zich eigenlijk af of iemand z'n kleine geheimpje kende, maar voor nu deed het er even niet toe. Hoe eerder hij die fles terug had, hoe liever hij het had. Zolang ze maar zo slim was om er niet van te gaan drinken.


    "Nothing is True. Everything is Permitted"

    Mavis Night // Hunter // Sword-master

    Met flinke passen stapte ik door zodat ik snel uit de mensenmassa kon. Ik zag hoe de kathedraal voor me opdoemde en ik liet een zucht ontsnappen. Ik hoopte dat nog niemand binnen was zodat ik nog even mijn zwaarden kon controleren en bijslijpen. Ik stak het kleine pleintje over, niet lettend op was er om mij heen gebeurde, en botste tegen iemand op. Ik viel voor over en landde op mijn rug doordat ik een koprol maakte. Ik zorgde ervoor dat ik niet op mijn voeten landen om minder op te vallen, maar ik was zwaar geïrriteerd door het stuk verdriet dat mij had laten 'vallen'. Ik zag gelijk een hand en hoorde een pieperige mannen stem zeggen: "Je suis désolé." Ruw sloeg ik de hand weg en sprong op. Ik zag dat de man mijn rugzak vast had waar mijn zwaarden in zaten en boos stapte ik op hem of rukte de tas uit zijn handen en liep door, de mand verbaast achterlaten. Ik ging geen tijd aan ongedierte besteden.

    Ik duwde de deur open en werd daar gelijk verwelkomd door de boze stemmen van Jones en D'Angelo. Met een geïrriteerde blik keek ik naar hoe ze tegen over elkaar stonden en zag daarbij de ravage die op de grond lag. Overal lagen brokstukken van beelden. Raiden! Dat kan je niet maken! Waarom doe je dat nu?" "Omdat het kan. Je kan beter die fles teruggeven, Jones." Ahh D'Angelo dus. "Het is een verloren zaak, Emilia." Ik liep naar een tafeltje dat vlak bij het orgel stond, die overigens niet meer gebruikt werd, om mijn koffer te open en mijn zwaarden er uit te halen. Ignis zat nog in de schede, die ik om mijn middel hing, en mijn andere zwaard hiel ik vast terwijl de schede daarvan op mijn rug liet hangen als een soort rugzak voor een zwaard. Ik bekeek het zwaard aandachtig en deed er een paar soepele bewegingen mee. Daarna liet ik het zwaard ook in zijn schede vallen waarna ik me vals op Raiden richtte.
    "Zeg Raiden, heb jij nog wel een paar hersencellen daarbinnen of heb je die allemaal weg gezopen?"

    (gwn wauw die uitleg over Mavis haar zwaarden.. *kuch*)

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 1:06 ]


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Artimes 'Arty' // Dragonknight // Hout

    Nadat ik het meisje aangeboden had om wat te nemen, kocht ze zelf spekkoek, en bood er een aan. Ik nam er een en nam een klein hapje van de raar soort cake en voelde de verukkelijke smaak, waarbij ik nog een aantal hapjes nam.
    Daarna vroeg ik aan de meisjes hoe ze heette, waarbij een van de meisjes antwoord gaf. 'Ik ben Sean." zei ze. "Sean Prideux, en jullie?" ik borg het zakje op ergens in mijn zakken.
    'Ik ben Artimes, maar je mag me gerust Arty noemen,' beantwoorde ik mijn vraag, waarbij ik daarna naar het andere meisje keek. De naam Artimes was gegeven doordat ik gevonden was in een bramenstruik ergens op het platteland.
    Ik wist niks van mijn verleden, van waar ik vandaan kwam of hoe ik daar beland ben. Evven voelde ik iets prikken in mijn ogen en wreef in mijn oog en voelde dat een van mijn lenzen, dat ik had gekocht toen ik opweg was, om te zorgen dat niemand mijn werkelijke ogen zag te verbergen, maar nu voelde ik dat een van de lenzen op mijn vinger bleef kleven. 'Ik denk dat ik maar eens moet gaan, weet een van jullie of hier ergens een cafe of restaurant is want een van mijn lenzen is uitgevallen,' zei ik nog steeds met een mauw voor om mijn drakenoog te verbergen.


    Vampire + Servant = Servamp


    Emilia Hazel Jones. |Hunter | Kruisboog
    †††

    Over het algemeen was het wel bekend dat Raiden de dames niet zag als wezens die een hunter zouden kunnen zijn. Wellicht was het zelfs zo dat hij hen liever zag vertrekken. Maar of dat handig was? In hun strijd tegen de knights konden ze immers iedereen gebruiken die ook maar potentie had om een hunter te worden. En zo slecht waren de dames nog niet. Toegegeven, in haar ogen konden ze nog wel wat meer training gebruiken, maar over het algemeen hadden ze niet bepaald wat te klagen. Het kon altijd slechter.
    De wandeling naar het eeuwenoude gebouw had ze ontspannen gevonden, maar nu ze hier zo binnen stond, was het eerder een onbehagelijk gevoel wat haar overviel. Er klopte wat niet.
    De reden voor dat gevoel was al aan het licht gekomen. De meeste mensen die zoiets zouden vernielen, namen snel de benen. Alleen Raiden bleef zitten op de plaats des onheils om zijn zorgen te verdrinken in het goedje wat hij bij zich had. Ze vroeg zich af wat mensen van hem dachten als ze hem over straat zouden zien lopen. Vast niet dat ze hem zouden bestempelen als een aardige jongeman. Maar dat zou ze zelf ook niet doen, daarbij wist ze enigszins hoe hij in elkaar zat. Een van de redenen dat ze hem liever uit de weg ging dan dat ze vrolijk op hem af stapte. Meestal was ze ook te druk met haar trainingen om überhaupt met iemand te communiceren.
    Een zacht gesis bereikte haar oren. Meneer was niet blij met het feit dat ze zijn fles van hem had ontvreemd. Ze had ook niet anders verwacht. Over het algemeen was het bekend dat het stuk glas met inhoud heilig was voor hem. Het wekte tevens de vraag bij haar op of hij alcoholverslaafd was. Je zou het toch vermoeden als je een man midden op de dag zo zag zitten.
    "Omdat het kan" zei hij haar onheilspellend. Droog trok ze een wenkbrauw op. Nee, bepaald onder de indruk van zijn toon was ze niet. Het lag niet in haar karakter om gelijk voor alles terug te deinzen. Liever ging ze de confrontatie aan en zei ze waar het op stond.
    "Je kan beter die fles terug geven, Jones"
    De toon was niet verandert. Duister keek hij haar aan, voor zover ze dat kon zien want meneer gluurde door een paar lokken van zijn haar naar haar.
    "Eerst mag je uitleggen waarom je zo nodig de boel kapot moet maken hier" snoof ze. Die beelden waren dan wellicht niet mooi, ze waren wel onderdeel van een eeuwenoude geschiedenis en ze konden niet worden gerestaureerd dankzij Raidens uitbarsting.
    De fles hield ze bij zich. Hij stond ver genoeg van haar vandaan dat, als hij een poging zou wagen haar aan te vallen, ze makkelijk in de aanval kon gaan. Maar dit was een gewone vraag dus ze verdacht hem er niet van.
    Fel en uitdagend keek ze naar zijn gezicht, een trekje van haar. Wellicht zag ze er lief uit, maar daar verkeek men zich nog wel eens smerig op. Schijn kon immers bedriegen. Makkelijk in dit geval.
    "Het is een verloren zaak, Emilia." Hoorde ze even daarna een stem. Een frons ontstond op haar voorhoofd voor ze haar hoofd bijdraaide om de persoon achter de stem te zoeken.
    Haar ogen vonden een gestalte niet ver van hun vandaan.
    Niet al te groot, getinte huid en donker haar.
    Mavis.
    "Zeg Raiden, heb jij nog wel een paar hersencellen daarbinnen of heb je die allemaal weg gezopen?" de valse blik in Mavis ogen maakte dat zijzelf begon te zuchten.
    ‘Met jouw woorden maak je het alleen maar erger, als je niets zinnig hebt te melden, houd dan gewoon je klep!’ snauwde ze richting het meisje. Zij stond hier om Raiden enigszins te helpen, niet om hem nog meer op te fokken met allerlei woorden!
    Je zou toch verwachten dat iemand een dergelijke kijk op de zaak had? In dit geval ontbrak deze er sterk aan, iets wat haar behoorlijk kon irriteren. hierdoor snapte ze best waarom Raiden een vooroordeel had over vrouwelijke hunters.
    Nadat ze haar gal had gespuwd, draaide ze zich weer om naar de chagrijn. ‘Nou?”


    (Emilia is zo nu en dan een bitch, niets persoonlijk though)

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 11:29 ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Mavis Night // Hunter // Sword-master

    "Met jouw woorden maak je het alleen maar erger, als je niets zinnig hebt te melden, houd dan gewoon je klep!" snauwde ze me toe. "Wat jij wilt, maar hij blijft toch gewoon drinken dus je kunt beter niet je tijd verdoen." Ik zei het op een fluistertoon dus ik weet niet of ze me gehoord had. Ik draaide me om en ging ook tegen een pilaar staan om de twee gade te slaan. "Nou?” Hoorde ik Emilia zeggen. O, wat kon ik me irriteren aan haar. Die irritante stem, de manier waarop ze zo tegenover Raiden stond. Ze deed alsof ze alles was. Ik had zo tegen haar uit willen vallen, maar dat had ik toch maar niet gedaan. Ik had nare dingen kunnen zeggen over haar bij de Hunters en dat ze hier niet hoorde en over haar verleden, maar mijn verstand hield me tegen. Het was waar, ze hoorde hier niet. Ik had haar hier niet gewild, het was dat de meester haar had opgenomen omdat hij een potentiële vechtster in haar zag en ze nergens anders heen kon, anders had ik allang haar zwaard getrokken. Ze was een betweter, sarcastisch, uitdagend en gewoon irritant. Ik heb nooit iets tegen Jones gehad, ik hoefde haar hier niet en ook waren we nooit iets in de buurt van bondgenoten geweest, maar ze kan soms heel erg op mijn zenuwen werken en dit was een van die momenten. Ze was goed met haar kruisboog, dat moest ik toegeven, maar of ze ook Raiden kon verslaan in een gevecht betwijfelde ik. Misschien zouden we dat een keer moeten uitproberen. Een klein glimlachje verscheen een fractie van een seconde op mijn gezicht en verdween daarna weer als sneeuw voor de zon. Ik pakte Ignis uit haar schede begon die te slijpen. Gefixeerd keek ik naar de blauwe glans van het zwaard. Ik was benieuwd wanneer we die Knights zouden vinden. O wat keek ik uit naar dat moment, het moment dat ik voor het eerst een Knight naar de grond zou brengen. Ik moest een vuurdraak verslaan, al kostte het uiteindelijk mijn leven. Ik moest en zou wraak nemen.


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Raiden 'Wolf' D'Angelo - Hunter - HF Sword
    Het ging me eigenlijk niet zozeer om de fles, of wat volgens haar de inhoud was. Ja, tuurlijk, er zat sterke drank in, maar dat was zeker lang niet het enige dat erin zat. Ze had geen idee van m'n geschiedenis, dus had ze ook geen idee waarom ik zo vaak aan de fles zat. Ze zou zelf voor minder eraan gaan, dus mocht ze het weten, vast dat ze het me niet bepaald kwalijk zou nemen. Misschien kon je dan het argument maken van: drink dan met water, maar water was in mijn ogen iets voor zwakkelingen en dieren. Ik hield er niet van, er zat geen smaak aan en je had er niets aan. En frisdrank? Sorry, maar zo'n zoetekauw was ik nou ook weer niet. Veel te grote plakboel en er loste amper nog wat in op vanwege de enorme overvloed aan suiker. Nee, sterke drank was de beste keuze in mijn ogen.
    Langzaam liep ik op haar af, zonder haar ook maar een tel uit het oog te verliezen. Ik zou dat ding terug krijgen, of ze zou een gepeperde rekening gaan krijgen ook. "Eerst mag je uitleggen waarom je zo nodig de boel kapot moet maken hier." Urgh, vrouwen. Ze wisten ook werkelijk hoe ze moesten zeuren en op je zenuwen werken. Nog een reden waarom ik liever alleen werkte dan met een van die helse schepsel. Soms vroeg ik me echt af wie ik liever af zou maken. Alle vrouwen ter wereld of alle draken. De keuze was met momenten zoals deze heel moeilijk te maken. "Zoals ik als zei: omdat het kan." Dacht ze nu echt dat ze de werkelijke reden zou gaan krijgen? Dat ik gek werd van de pijn met momenten om maar te zwijgen van het feit dat ik, ondanks alles, telkens weer het gevoel had dat het opnieuw gebeurde? Ze had vast nog nooit was meegemaakt dat blijvende sporen achter liet, niet enkel op haar lichaam, maar ook in haar geest. Als ze het wel zou gehad hebben, dan zou ze het weten.
    "Het is een verloren zaak, Emilia." Ow joy, ook dat nog. Z'n dag was best goed begonnen, maar kon het werkelijk waar nog erger gaan worden dan dit? Ik had nu niet één, maar twee zeuren aan z'n broek. Echt niet dat dit een straf Gods kon zijn voor het vernielen van z'n kerk. Die oude aap had me in het verleden al meer dan genoeg gestraft voor alle zonden die ik nog moest begaan, dus kon hij er maar beter gelijk mee gaan ophouden nu. "Zeg Raiden, heb jij nog wel een paar hersencellen daarbinnen of heb je die allemaal weg gezopen?" Begon die nu ook al? Urgh, ik vermoedde dat het een dezer dagen toch zou gaan uitkomen wat er aan de hand was, of toch bij wijze van spreken, maar ik had geen zin om het nu allemaal haarfijn uit de doeken te doen tegen die twee. Sommige dingen deed je gewoon niet als man en dit was er een van. "Nog meer dan jij Night, gezien je anders wel zou weten hoe gevaarlijk het is als ik die fles niet heb." Een hond trok je ook z'n voerbak niet weg zonder de kans te lopen gebeten te worden, wat mijn flessen betrof gold net hetzelfde.
    "Met jouw woorden maak je het alleen maar erger, als je niets zinnig hebt te melden, houd dan gewoon je klep!" Ook dat nog. Konden ze hun gekibbel niet houden voor als ik er niet bij was? Ik wist al veel langer dan vandaag dat ze elkaar niet konden uitstaan, maar dat was geen excuus om mij in hun discussie te gaan betrekken. Dat ze elkaar lekker lastig vielen als ik er niet bij was. "Nou?" Met een duidelijke zucht van ergernis sloot ik een tel m'n ogen. "Geef gewoon die fles terug Jones, en bespaar ons alle twee de moeite. Je weet dat je toch geen antwoord gaat krijgen dat je bevalt." Ik was gewoon zo. Als ik iets niet wilde, dan zou ik het ook voor geen meter doen. "Ga elkaar lastig vallen, als je niet weet wat gedaan met je tijd, maar geef me dat ding gewoon terug, als jet brave meisje dat je bent."


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    Emilia Hazel Jones | Hunter | Kruisboog
    †††

    Over het algemeen was ze niet het soort persoon wat interesse zocht in anderen. Zoiets kwam vaak alleen van haar kant uit als ze er een reden voor had. In feite had ze ook niets met Raiden, het irriteerde haar alleen dat hij overdag moest drinken. Het was bekend dat hij helemaal kon flippen als je zijn geliefde ‘kindjes ‘ van hem afpakte, maar daar had ze niet bepaald een boodschap aan. Soms moest iemand eens met zijn neus op de feiten gedrukt worden.
    Van zijn geschiedenis wist ze vrij weinig af, andersom gold dat ook. Tenzij hij luisterde naar de roddels die overal over haar werden verspreid. Nooit had ze gezegd welke waar waren, en welke je beter af kon schrijven. Een mens was goedgelovig en van haar mochten ze best geloven wat ze wilden. Alleen maar zodat zij hun het tegendeel kon bewijzen als de tijd daar was.
    Gealarmeerd keek ze toe hoe hij dichterbij liep. Mijn blik gericht op alles om hem heen, zodat hij geen kans had om een beweging te maken zonder dat zij het opmerkte.
    "Zoals ik als zei: omdat het kan."
    De hatelijke toon droop er vanaf. Jammer voor hem was wel dat ze daar weinig om gaf. Hij kon nog zo hatelijk doen als hij wilde, maar zij zou er niet anders van worden. Als hij haar stijl omver wou blazen, moest hij van goeden huize komen anders raakte ze niet onder de indruk.
    Daarbij was haar humeur helemaal verpest nu Mavis zich er ook mee bemoeide. Ze had niets tegen het meisje, maar als ze enkel domme opmerkingen strooiden, dan wees ze haar met plezier het gat van de deur.
    "Nog meer dan jij Night, gezien je anders wel zou weten hoe gevaarlijk het is als ik die fles niet heb."
    Nu hij zijn aandacht een paar tellen op Mavis richtte, hield zij de fles onder haar neus. Ze rook aan de vloeistof. In zekere zin kon ze er niets anders aan ontdekken, maar zodra ze hem tegen het licht hield, zag ze wat drijven op de bodem. Een vaag aftreksel van een pil of dergelijke.
    `"Wat jij wilt, maar hij blijft toch gewoon drinken dus je kunt beter niet je tijd verdoen."
    Ergens was ze de aanwezigheid van Mavis alweer vergeten. Ze moest dan ook behoorlijk haar best doen om het gefluister van de irritatiefactor te horen. Het enige wat ze daar op deed was zuchten. Wat een heerlijke sfeer was er onderling ook.
    "Geef gewoon die fles terug Jones, en bespaar ons alle twee de moeite. Je weet dat je toch geen antwoord gaat krijgen dat je bevalt."
    Natuurlijk wist ze dat. Maar ze was koppig. Niemand was ooit minder geworden van het proberen. Kijken wat er gebeurde als je iemand voor het blok zette. En ja, het zat sowieso in haar karakter om iemand uit te dagen – ongeacht de gevolgen. Ze wist dat ze alle kwaliteiten had om er heelhuids uit te komen.
    "Ga elkaar lastig vallen, als je niet weet wat gedaan met je tijd, maar geef me dat ding gewoon terug, als het brave meisje dat je bent."
    Al die tijd had ze hem zwijgend aangekeken. In zijn ogen was overduidelijk af te lezen dat hij niet bepaald blij was met de hele situatie.
    Droog trok ze een wenkbrauw op. ‘Braaf meisje?’
    Een schampere lach volgde. Hij had wel een heel verknipt beeld van haar. Maar dat hadden zoveel mensen. ‘drank naar binnen kegelen is tot zover, helemaal als het zo vroeg op de dag is, maar als je het combineert met iets anders….’ hierbij noemde ze geen specifieke stof, want ze wist immers niet wat er in zat, ‘… kan het je de kop kosten. We hebben niets aan je als je dood bent.
    Ze keek naar de fles. Het kon hem niet alleen om de alcohol gaan, dan zou hij nu net zo goed weg kunnen lopen en een andere fles gaan halen. Hier zat zeker weten meer achter. ‘Ik dacht dat je een hunter voor moest stellen, en geen halvegare met een stel zwaarden,’ zei ze schokschouderend voor ze de fles in zijn handen drukte.’ Maar maak je geen zorgen, ik zal je komen uitzwaaien op je begrafenis,’
    Een glimlachje speelde rond haar lippen. Ze kon behoorlijk hard zijn als het er op aan kwam. Waarschijnlijk deed het hem niets. Hij was net zo koppig als zijzelf.
    Al deze mensen kende ze al zo lang, velen vonden dat ze hier niet hoorde. Echter als het er op aan kwam? Dan was ze opeens wel belangrijk.


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Mavis Night // Hunter // Sword-master

    "Nog meer dan jij Night, gezien je anders wel zou weten hoe gevaarlijk het is als ik die fles niet heb." Niet op reageren Mavis, gewoon negeren. In de staat zoals hij nu is, is een klein gevecht toch niet zo heel spannend. Niet dat ik zoveel interesse had in een gevecht met Raiden, ik was een Hunter en hij ook dus het was beter om elkaar niet af te maken voordat er een Knight opduikt, dat doe we daarna maar. "Geef gewoon die fles terug Jones, en bespaar ons alle twee de moeite. Je weet dat je toch geen antwoord gaat krijgen dat je bevalt." Raiden zijn stem klonk flink geïrriteerd, ook een rede waarom ik wijselijk mijn mond hield. "Ga elkaar lastig vallen, als je niet weet wat gedaan met je tijd, maar geef me dat ding gewoon terug, als het brave meisje dat je bent." O, dat brave had hij er niet aan toe moeten voegen. Ik kende Emilia niet al te best, aangezien we niet echt vriendinnen waren, maar braaf of lief was ze zeker niet. Vele mensen maakte die vergissing, een vergissing die ik gelukkig nooit gemaakt had. Ze zag er dan misschien lief uit, in sommige hun ogen, maar dat was ze zeker niet. Ze was hard vanbinnen en dat deed haar uiterlijk soms verbergen. Ik had al gezien hoe ze naar de fles keek toen Raiden zijn aandacht maar even op mij had gericht. Ze keek bedenkelijk, alsof er meer in die fles zat dan alleen alcohol. Ik hoorde hoe Emilia een klein lachje liet horen en zei: "Drank naar binnen kegelen is tot zover, helemaal als het zo vroeg op de dag is, maar als je het combineert met iets anders…." er was even een kleine pauze "… kan het je de kop kosten. We hebben niets aan je als je dood bent." Weer keek ze naar die fles. "Ik dacht dat je een Hunter voor moest stellen, en geen halvegare met een stel zwaarden," zei ze schokschouderend voor ze de fles in zijn handen drukte. "Maar maak je geen zorgen, ik zal je komen uitzwaaien op je begrafenis." Wat zei ze nou, drank combineren met iets anders? Ik was nog steeds mijn zwaard aan het slijpen terwijl ik nadacht over deze opmerking. Er zat dus meer in die fles dan Raiden ons vertelde, anders zou Emilia niet zo'n opmerking maken. Ik zuchtte. Zo nieuwsgierig als ik was wilde ik nu wel weten wat er in die fles zat. Wat zit er in Raiden? Ik herhaalde de vraag steeds maar in mijn hoofd. Ik kwam er wel achter, op een of andere manier zou ik er wel achter komen. Ik voelde iets raar in mij. Bezorgdheid? Nee, dat kan niet ik was niet bezorgd. Niet om Raiden of wie dan ook. Ik dacht alleen maar aan mezelf. Toch?


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    Alduin Dougal - Knight - Schaduwen

    Ruim twee weken waren voorbij gegaan sinds Alduin in Parijs aan was gekomen. Noodzaak had hem naar de stad gedreven en hij wist dat, ondanks dat het hem pijn deed zijn familie achter te laten, hij wel moest. De winden der verandering kwamen aangewaaid en de tijd leek rijp om hun wapens weer op te pakken. Het was een gevoel, niets meer. Maar de instincten van een dragon knight waren er om gevolgd te worden. En er was geen twijfel over mogelijk dat de rest van de knights ergens in de stad die eens stond voor passie en liefde, ronddwaalden.
    Zijn zoektocht was begonnen bij het louvre. Een zwak aftreksel van wat het het ooit was. Technologische vooruitgang had vele nutten, maar in de wereld van kunst en geschiedenis hoorde het niet thuis. Drie dagen had hij besteed in het centrum van de geschiedenis, maar het gevoel in zijn maag zei hem, dat hij hier niet snel een knight zou vinden. Dus ging hij de stad verder in. Hij vermeed de Notre Dame als de pest. Een ratten geïnfesteerd hol. Ratten in alle mogelijke manieren waarop je het woord kunt interpreteren. Het had niet lang geduurd voordat hij door had welke gevaren er achter de muren van het groteske gebouw schuilden.
          Hij ging alle monumenten af en zwierf door de straten, in de hoop aangetrokken te worden tot één van de mensen die samendrongen in de drukke stad. Uiteindelijk besloot hij heil te zoeken in een gebouw waar de meesten toch heen gingen als ze zich als vreemdeling in de stad vonden. La basilique de Sacré Coeur de Montmartre. Mochten er knights naar de rest op zoek zijn, dan zouden ze hun weg hier uiteindelijk wel naar vinden.

    De oude kerkbanken waren nog steeds intact, al bestond er geen twijfel over dat ze over de eeuwen meerdere malen gerestaureerd of nagemaakt waren. Na hier bijna 6 dagen rondgehangen te hebben, kon Alduin de kleinste details uit zijn hoofd opdreunen. Zijn plan had nog niet veel opgeleverd en hij had al besloten te verplaatsen naar een andere plek als na vandaag nog niemand op was komen dagen. Totdat zijn instincten het overnamen en een eigenaardig gevoel zich van hem meester maakte.
          Hij had haar aanwezigheid gevoeld voordat hij de zware kerkdeuren had horen openen. Het leek een eeuwigheid te duren voordat ze binnen was gekomen sinds hij haar had aangevoeld. Leunend tegen één van de stevige pilaren die het gebouw op zijn plek hielden, fixeerde hij zijn ogen op de ingang. De zonnebril die zijn uiterst speciale ogen verborgen hield, zat stevig op zijn neus en een lichte grijns verscheen om zijn lippen. Hij sloeg zijn armen over elkaar terwijl hij de jonge vrouw bekeek. Zijn hoofd iets schuin houdend, liet hij zijn ogen over haar heen flitsen. Witte haren en een witte jas. Ze was klein. Tenminste, vergeleken met hem. Maar er was geen twijfel over mogelijk dat ze één van hen was. Een knight. De kracht die van haar af straalde maakte dat alleen al duidelijk.
          Met een snelle beweging duwde hij zichzelf van de pilaar af en ging rechtop staan. Even vloeiend trok hij zijn zonnebril van zijn ogen, om zijn drakenpupillen te openbaren. Meer bewijs van zijn afkomst was er niet nodig.
    "Ik begon al te denken dat ik elke hoek van Parijs zou moeten afzoeken. Goed om te zien dat iemand mijn aantrekkingskracht tot deze plek heeft gedeeld." De lichte grijns was opeens niet zo licht meer. En hij wist gewoon dat vandaag alles zou veranderen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Alexandre ‘Alex’ Voychek / Queen of Dragons / Ijs
    Terwijl ze de trappen van de het gebouw opliep ronde ze nog snel het telefoongesprek af dat ze aan het voeren was. Het zou het laatste contact zijn dat ze had met haar familie in Siberië voor alles begon. Als de Knights slaagden zou ze hen terug zijn. Als ze faalden was dit de laatste keer dat ze hen ooit zou horen. “Da Babushka.” Ze praatte zachtjes. Eens was het gebouw voor haar een heiligdom geweest van de kerk en ze wilde de rust niet te erg verstoren. “Ik hou ook van jullie. Hopelijk tot binnenkort.” Ze hing op en stak het toestel weg. Haar grootmoeder had de naam van het gebouw gehoord en ze had haar nog eens op het hart gedrukt vooral haar gevoel te volgen. Gezien ze tot voor kort nooit buiten Siberië geweest was, zou dat nu haar grootste hulp zijn tot ze de anderen vond. Ze zou bondgenoten moeten zoeken, onder de Knights, maar eventueel ook onder mensen als het echt nodig was.
    Zodra ze door de deur naar binnen liep, merkte ze dat het in de kerk aangenaam duister en zelf lichtjes fris was. Met een eenvoudige beweging duwde ze haar zonnebril in haar haar. De vorige avond was niet bepaald verlopen als gepland, waardoor ze met lenzen in, in slaap gevallen was. Gevolg was dat haar ogen ze nu even niet konden verdragen, maar in het schermerduister zou vast niemand merken dat haar pupillen anders waren. Als er al iemand was. De hele plek leek op het eerste gezicht totaal verlaten en toch was er een gevoel dat ze gewoon niet van haar af kon schudden. Ze was hier niet alleen. Het kostte even moeite om haar ogen te laten wennen aan het licht toen de deur achter haar dicht viel. Kalm liep ze verder langs het middenpad, de hielen van haar laarzen zachtjes tikkend op de stenen vloer. Haar zwaard had ze veiligheidshalve verborgen op haar hotelkamer, maar ze had wel de tegenwoordigheid van geest gehad om het vuurwapen dat ze had mee te nemen. Je wist maar nooit. Vele delen van de stad waren dan misschien wel veilig, maar je had altijd gekken die nou ja, gek deden.
    Ergens wat verder in de kerk hoorde ze een beweging en tegelijk daarmee een vernieuwd gevoel van kracht die als een golf op haar af kwam rollen en haar gevoel enkel maar bevestigde. Zelf haar grootmoeder kon haar niet zeggen hoe ze andere Knights zou kunnen herkennen zonder hun ogen te zien, maar ze begon zo langzaam het idee te krijgen dat ze het antwoord daarop gevonden had. Met een beweging die de persoon heel natuurlijk af leek te gaan zette hij z'n zonnebril af. "Ik begon al te denken dat ik elke hoek van Parijs zou moeten afzoeken. Goed om te zien dat iemand mijn aantrekkingskracht tot deze plek heeft gedeeld." Een wenkbrauw schoot de hoogte in toen ze de woorden hoorde. Zijn aantrekkingskracht? Die had ook een idee van zichzelf. "Ik betwijfel of je aantrekkingskracht reikt tot waar ik vandaan kom." De stem en een lichtstraal die tussen de wolken door naar binnen viel, onthulde dat het een man was. Een tel bleef ik staan om hem wat beter te bekijken voor ik op hem af liep. Hij was in ieder geval groter dan ze zelf was en toegegeven, gezien ze amper ervaring had met mannen, met dank daarvoor aan haar grootmoeder, hij zag er niet slecht uit, al waren details moeilijk te zien momenteel. De kracht die hij uitstraalde had wat bekend, alsof ze het al kende van toen ze nog klein was en toch, het was de eerste keer dat ze hem zag. "Het ziet er naar uit dat ik niet de enige ben die geroepen is." Nu ik vlakbij was, wist ze zeker dat ze geen schrik van hem moest hebben. Z'n ogen namen de laatste twijfel weg, net als de hare dat ook voor hem zouden moeten doen. In het juiste zonlicht leken ze, net als haar haar, haast sneeuwwit met een lichte zweem van hemelsblauw zoals de lucht op een heldere winterdag. Nu waren ze eerder zilvergrijs en leken te glanzen als hetzelfde edelmetaal. "Het ziet er naar uit dat ik een van m’n Knights gevonden heb. Hopelijk ben je niet de enige." Een tel glimlachte ze zachtjes. Hij zag er in ieder geval zelfverzekerd uit. Mooi, want ze zou alle hulp kunnen gebruiken. Beleefd stak ze haar hand uit. "Alexandra Voychek, of kortweg gewoon Alex." Het was korter, makkelijker en ze vond het net zo mooi, ook al bestempelden vele het als een jongensnaam.

    Raiden ‘Wolf’ D’Angelo / Hunter / HF Sword
    "Wat jij wilt, maar hij blijft toch gewoon drinken dus je kunt beter niet je tijd verdoen." Ze zouden beide eens moeten weten. Dachten ze echt dat hij het voor z’n plezier deed? Hij kon wel andere dingen verzinnen om z’n tijd mee te verdoen. Misschien zouden ze maar eens blij moeten gaan worden dat hij het goedje dronk eigenlijk. Vast dat ze hem nog nooit meegemaakt hadden als hij gek werd van de pijn. Dan was hij pas niet te genieten. En als hij echt dronken was. Maar gezien de tolerantie die hij over de loop der jaren had opgebouwd voor drank zou dat laatste vast niet heel snel gaan gebeuren. Daarvoor moest hij echt al veel gaan drinken en zou hij eerder zichzelf vergiftigen met alcohol en pillen dan dat hij echt ladderzat zou gaan worden.
    “Braaf meisje?” Ging ze zo beginnen? Ze was een schootkat als je haar vergeleek met hem, dus ja, in zijn ogen wat ze een braaf meisje. Trainen en houten poppen doden maakte niet echt veen indruk op hem. Je moest echt met wat beters gaan komen wilde je daarin slagen. Eigenlijk, had ze ooit al eens een leven genomen? Hij durfde z’n hoofd erop verwedden van niet. Hij daarentegen… Niet enkel de draak zoveel jaar geleden had z’n finale klap door hem toebedeeld gekregen, maar er waren nog anderen geweest na hem. Niet perse Knights, maar dat maakte ze nu niet minder dood.
    De schampere lach stond haar echt niet. Ze kon een feeks zijn, maar dan nog paste het gewoon niet bij haar. Daarvoor zag ze er gewoon te lief en onschuldig uit. “Drank naar binnen kegelen is tot zover, helemaal als het zo vroeg op de dat is, maar als je het combineert met iets anders….” Shit. Blijkbaar was niet heel het boeltje opgelost in de fles en had ze het gezien toen m’n aandacht even naar haat ‘boezemvriendin’ gleed. Dit kon ik nu echt gaan missen. Voor hetzelfde geld ging ze ervanuit dat het drugs of dergelijke waren en niet de sterke pijnstillers die ik met de regelmaat van de klok in veel te hoge dosissen naar binnen werkte. “…Kan het je de kop kosten. We hebben niets aan je als je dood bent.” De manier waarop haar blik naar de fles ging, bevestigde voor mij alleen maar dat ze het gemerkt moest hebben. “Je hebt nog minder aan me zonder wat ik bij m’n drank neem.” Meer details zou ik niet gaan geven. Het was waar. Zonder de pijnstillers was ik een wrak. Het hielp niet enkel tegen de pijn, maar het verdoofde op de een of andere manier zodanig dat ik ook even vrij was van de herinneringen eraan. Ik dankte de hemel vaak genoeg voor die dingen, zeker als ik een nacht rustig wilde slapen. Als ik ze nam, dan kon ik op z’n minst een paar uur slaap nemen zonder wakker te moeten worden met de nachtmerries die me telkens weer plaagden.
    “Ik dacht dat je een Hunter voor moest stellen en geen halvegare met een stel zwaarden. Maar maak je geen zorgen, ik zal je komen uitzwaaien op je begrafenis.” De afkeuring was meer dan duidelijk te horen in haar stem. “Je moet een halvegare zijn om vrijwillig op draken te gaan jagen.” Ik was benieuwd hoe ze zich onder die logica uit zou gaan praten. Wie ging er dan ook vrijwillig met een stuk geslepen staal op beesten af die makkelijk tien keer groter waren, stukken sterker en dan nog eens beschikten over krachten die een mens ver te boven gingen? Nee, je moest echt de meest logische persoon zijn, volledig bij z’n verstand om dat te doen. Laat me niet lachen.
    “Wel, ik zal in ieder geval alvast gaan drinken op m’n eigen dood, want als jij me komt uitzwaaien word het zeker en vast een saaie bedoening.” Om daad bij woord te voegen zette ik de fles terug aan m’n lippen voor een ferme slok. Momenteel had ik echt de aandrang om te gaan meppen, maar daar zou nu enkel maar weer gezeur van gaan komen. Ik had de kerk al kort en klein geslagen en de enige andere optie was een potje gaan vechten met die twee. Dan verdronk ik mezelf nog liever in het wijwatervat. Ow nee, ging ook niet meer, het ding lag aan stukken. Soms was deze wereld echt iets om te haten.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 15:18 ]


    "Nothing is True. Everything is Permitted"


    Emilia Hazel Jones | Hunter | Kruisboog
    †††


          Moest het altijd gaan om hoeveel mensen je had omgelegd? Het was juist beter als je niemand had vermoord, maar deze mensen zo zwaar had toegetakeld dat ze zich de rest van hun leven zouden herinneren hoe ze ook alweer aan dat speciale litteken kwamen. Leven met pijn was zwaarder dan dood. De dood was in dat opzicht een makkelijke uit weg : eentje die ze niemand echt gunde.
          Misschien was het een duistere gedachte. Emilia had niemand ooit verteld hoe ze tegen bepaalde dingen aankeek. Niemand vroeg haar daarna dus waar maakte ze zich zorgen om? In haar leven had ze vaak genoeg iemand moeten verwonden omdat deze persoon het leuk vond om haar op wat voor manier dan ook lastig te vallen. Mensen waren makkelijk te misleiden, helemaal omdat ze op uiterlijk af gingen. Het was een kwestie van schijn kan bedriegen. Raiden liet zich daar ook door leiden, dat merkte je aan alles bij hem. Zonder meer. Hij was vast ook het soort type dat een vrouw liever achter een fornuis plaatste dan dat ze aan zijn zijde zou vechten in een strijd. Het was een ouderwetse gedachte, eentje die totaal geen waarde had. Ze leefden niet in zo'n tijd. Het was enkel onhandig als hij zich daar niet bij neer zou gaan leggen.
          Emilia vernauwde haar ogen bij het zien van zijn afkeurende blik. Ergens vroeg ze zich af hoe hij haar zou willen zien. Waarschijnlijk lief en schattig in een jurkje, zodat ze haar uiterlijk eer aan kon doen. Het was nu eenmaal het struikelpunt van vele mensen. Tevens was het een machtig wapen. Niemand zou van haar verwachten dat ze met twee vingers in haar neus iemand om kon leggen. En ja, dat kon ze wel ondanks het feit dat ze vrij vaak alleen op het trainingsveld bezig was met trainen.
          “Je hebt nog minder aan me zonder wat ik bij m’n drank neem.” Was zijn weerlegging op haar woorden. Het enige wat ze deed was even haar hoofd wat meer schuin houden. Details geven deed hij niet. Ergens had ze dat ook zeker niet verwacht bij hem. 'Ik heb niet gezegd dat je het niet moet nemen. Ik zeg alleen dat je op moet passen met wat voor vloeistof je het combineert. Vrij vaak vergeet men dat het een dodelijke combinatie kan zijn, er is veel wat je lever aankan, maar je hart kan ermee stoppen als het te veel wordt,' sprak ze kalm. Nog steeds was ze niet bepaald onder de indruk van zijn koele houding. Het deerde haar weinig dat hij zich zo vijandig gedroeg tegenover haar. Je kon niet met iedereen vriendjes zijn.
          “Je moet een halvegare zijn om vrijwillig op draken te gaan jagen.”
          Zacht lachte ze, niet zo'n schampere lach, maar eerder een wat ongelovige. 'Je zegt vrijwillig? Voor zover ik weet ben ik in dit leven opgegroeid. Het is niet zo dat ik een andere keus had. En zo wel, dan zouden er altijd mensen moeten zijn die de knights zullen gaan stoppen. Het is niet iets wat je vrijwillig doet, maar je doet het omdat je niet wil zien hoe de hele wereld naar de knoppen gaat,' Haar woorden waren kalm, geen hatelijke ondertoon. Het was haar visie op de zaak. Daarbij, wat als haar ouders haar wel hadden gehouden? Emilia dacht er nog vaak aan. Zou ze dan een heel ander leven hebben? En wat zou ze dan aan het doen zijn nu?
          “Wel, ik zal in ieder geval alvast gaan drinken op m’n eigen dood, want als jij me komt uitzwaaien word het zeker en vast een saaie bedoening.” Ze rolde haar ogen. 'Ik hoop dat het een saaie bedoening zal worden, want ik gun jou helemaal geen knaller van een uitvaart,' liefelijk keek ze hem aan voor ze zich van hem weg draaide. Ze schopte tegen een brokstuk van het beeld aan. Tot zover haar bezoekje aan de kathedraal. Nu ze wist hoe het hier ervoor stond, kon ze maar beter snel vertrekken. Ze was niet bepaald het persoon wat ook doodleuk alles zou gaan opruimen. Nee zeg. Daar hadden ze wel mensen voor.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 18:19 ]


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 19:45 ]


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.