• De stelling van deze week luidt:
    Het moet verboden worden dat katten die vlakbij beschermde natuurgebieden wonen naar buiten gaan

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik zie niet direct het probleem?
    Maar ik ben misschien een niet geïnformeerde idioot op dit gebied.:p


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik zie niet direct het probleem?
    Maar ik ben misschien een niet geïnformeerde idioot op dit gebied.:p


    26 - 02 - '16

    Het probleem is dat katten beschermde diersoorten opeten, dus ik ben eigenlijk eens. Mijn kat woont binnen en is daar heel gelukkig. Het is ook veel veiliger; zo kunnen katten niet aangereden worden.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Eens. Zoals hierboven al wordt gezegd: ze eten beschermde diersoorten op.

    Onze katten leven zowel binnen als buiten, maar lopen niet los. Bij ons hebben ze buiten een tuigje om en zitten ze aan de lijn die over de tuin heen gespannen is - zo hebben andere mensen geen last van onze katten en kunnen we ze enigszins in de gaten houden.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik vind het een vreemde stelling, ik weet ook niet precies wat ik antwoorden moet.
    Ik snap best dat men niet wilt dat beschermde diersoorten worden opgegeten, maar ondanks dat katten gedomesticeerd zijn, behoort het toch wel bij de natuur. En dat is meer onze schuld dan van de katten.
    Ik heb dus geen onjuist of juist mening hierover, alleen een tegen mening dat we de natuur meer hun ding moeten laten doen en respecteren. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."