• Als je geen zin hebt om de grootse wereldzorgen van een puber te lezen, hoef je dit van mij ook niet te lezen. Ik heb op het moment niet echt nood aan reacties als "ow, it's <3 2 b u", of zoiets.

    Well, vandaag dus mijn punten van Wiskunde teruggekregen - zo'n maand en een half na het examen en wat zie ik... 45 procent. In eerste instantie dacht ik dus: "Still seven percent better than previous time", maar klaarblijkelijk was het dus toch niet zo makkelijk om ermee te leven. Mijn klastitularis had me dus kwaad door de gangen zien lopen (ze had me zo'n tien minuten daarvoor mijn punten verteld) en toen wilde ze dus praten over mijn punten (gezien ik tezamen met iemand anders de enige was die gebuisd was en de rest boven de zeventig had). Heel goed bedoeld natuurlijk, dat weet ik ook wel, maar het heeft me in ieder geval niet opgefleurd.
    Met kerst heb ik hier ook een topic over geopend en ik zit dus wéér met hetzelfde probleem: Ik wil een andere richting doen die we in de derde graad niet hebben op school, maar ik wil niet van school veranderen gezien ik vier jaar gepest geweest ben en nu ein-de-lijk vrienden heb. Als ik van school verander, heb ik weer de kans vriendloos te worden en gepest te worden.

    Iemand die hier raad mee weet?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hoe vervelend het ook klinkt, ik zou toch van school veranderen. Dit hangt toch van je toekomst af en als je nu iets gaat leren waar je later enkel spijt van hebt, zal het er niet beter op worden. Ik ben sinds groep vier tot en met de derde klas gepest geweest en ben toen van school veranderd, en daar heb ik ook vrienden en vriendinnen gemaakt. Nu ik dit jaar eindexamen doe en heel veel vrienden niet meer zie, zal ik ook weer opnieuw vrienden moeten maken. Vrienden komen en vertrekken, maar dat papiertje dat je zo graag wilt verdienen, dat blijf je altijd houden.

    [ bericht aangepast op 28 april 2014 - 20:13 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het is inderdaad wat Miserables zegt, je zit niet op school om vrienden te maken maar om je papiertje te halen. Als je eenmaal je papiertje heb zie je elkaar toch nooit meer, geloof me. Als jij een andere richting wil doen, en zeker weet dat die je veel beter ligt waarom niet?


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    Ik ben van school veranderd voor die reden. Beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Je bent een stuk gelukkiger als je iets doet waar je goed in bent.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Mag ik vragen welke graag je doet, Leah?

    Maar inderdaad, ik zou ook van graad veranderen als ik jou was. Ik ben ook jarenlang gepest geweest, in het zesde had ik eindelijk vrienden, en toen, poef, moest ik naar het middelbaar waar ik bovendien met mijn ex-pester in de klas zat. Geloof me, het viel heel goed mee.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Welke richting doe je nu? En welke richting wil je gaan doen? En je zit in het vierde?
    Zonder te weten wat de specifieke richtingen zijn, zou ik van richting veranderen. Ik heb een vriendin die al twee jaar sukkelt met wiskunde (we zitten nu in het zesde) en éigenlijk had ze gewoon in het vijfde iets anders moeten gaan doen, maar toen had ze geen zin om van school te veranderen. Toen was ik daar blij mee, want anders was ze weg moeten gaan, maar ondertussen denk ik dat het geen goede beslissing was.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Novoselic schreef:
    Mag ik vragen welke graag je doet, Leah?

    Maar inderdaad, ik zou ook van graad veranderen als ik jou was. Ik ben ook jarenlang gepest geweest, in het zesde had ik eindelijk vrienden, en toen, poef, moest ik naar het middelbaar waar ik bovendien met mijn ex-pester in de klas zat. Geloof me, het viel heel goed mee.


    En@ hierboven ook: Ik doe Latijn B, voorbereiding op Latijn Wiskunde.
    Ik doe serieus graag Wiskunde, maar mijn punten staan er niet naar. Ik zit ook bij m'n ex-pester in klas, Lotta, en geloof me, het valt niet mee. We still hate eachother.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    (...)

    En@ hierboven ook: Ik doe Latijn B, voorbereiding op Latijn Wiskunde.
    Ik doe serieus graag Wiskunde, maar mijn punten staan er niet naar. Ik zit ook bij m'n ex-pester in klas, Lotta, en geloof me, het valt niet mee. We still hate eachother.

    Als je nu al het gevoel hebt dat wiskunde niet lukt, lijkt het mij dat het volgend jaar toch best moeilijk wordt. Maar werk je er nu al goed voor? En wat vinden je leerkrachten?


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.