• Onlangs stuitte ik op een artikel over een man die een flink aantal jaren terug een plant in een afgesloten fles heeft gestopt en tot op de dag van vandaag leeft dit nog steeds - zonder het tussendoor te bewateren. Ik raakte hierdoor geïnspireerd en gisteren, nadat ik het DIY topic doorlas, besloot ik om tot actie te komen! Dus, vandaag een weckpot en glazen fles ingeslagen en geschikte plantjes. En nu heb ik twee 'terrariumpjes'. Het schijnt zo te zijn dat na verloop van tijd er een eco systeempje wordt gecreëerd in de afgesloten omgeving. En eigenlijk trekt alles me aan wat miniatuur is. :Y) De kleine is voor op m'n kamer in Groningen, omdat het niet veel verzorging vereist - afgezien van het af en toe verwijderen van dode resten of even wateren.

    Het ziet er wat zompig uit. maar het moet dan ook nog groeien en zich verspreiden. De ene moet nog worden afgesloten.





    Voor geïnteresseerden:

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 22:36 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Vind ik leuk :Y)


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Heb ik al gehoord, echt nice!


    Queer zijn is gewoon alles

    Coombs schreef:
    Vind ik leuk :Y)


    26 - 02 - '16

    Wat ziet dat er leuk uit!

    Coombs schreef:
    Vind ik leuk :Y)


    Hamartia

    Dat is cool. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Er staan ook echt hele mooie voorbeelden op zhe web:




    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat is echt onwijs gaaf!

    Mihi, ik heb vandaag voor het eerst in jaren ook bezig gehouden met planten.... Afin, als je aardbeienplantjes zaaien zo kunt noemen :'D
    Tja, er moesten vriendjes komen voor Bobby het tomatenplantje - ja, hij heet echt zo :'D - , die meekwam uit school omdat Thomas die zelf gezaaid had vorige maand :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dit is misschien wel iets voor mij, want ik kan echt slecht planten houden op mijn kot omdat er te weinig zonlicht is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Valkyries schreef:
    Dat is echt onwijs gaaf!

    Mihi, ik heb vandaag voor het eerst in jaren ook bezig gehouden met planten.... Afin, als je aardbeienplantjes zaaien zo kunt noemen :'D
    Tja, er moesten vriendjes komen voor Bobby het tomatenplantje - ja, hij heet echt zo :'D - , die meekwam uit school omdat Thomas die zelf gezaaid had vorige maand :'D

    Heheh, ik geef planten ook nog steeds namen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Avarosa schreef:
    Dit is misschien wel iets voor mij, want ik kan echt slecht planten houden op mijn kot omdat er te weinig zonlicht is.

    Direct zonlicht wordt ook afgeraden, dus lijkt me zeker geschikt! (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Stoneheart schreef:
    (...)
    Direct zonlicht wordt ook afgeraden, dus lijkt me zeker geschikt! (:
    Ideaal. Ik kijk daar deze zomer eens voor. :Y)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Stoneheart schreef:
    (...)
    Heheh, ik geef planten ook nog steeds namen.

    Ik nooit, maar jah, de kleine kwam ermee af dat hij zo heette dus dan kan je niet veel anders dan het tomatenplantje Bobby noemen :'D
    En hij is verantwoordelijker dan ik, moet ik eerlijk bekennen :'D Elke dag komt hij naar me toe van: mama, heb je Bobby al water gegeven?
    Ik vergeet dat dus altijd, omdat ik trouw geloof dat plantjes puur op aandacht kunnen leven. Al moet ik zeggen dat, hoeveel ik er ook tegen praat en hoe vaak ik ze ook aai, ze toch altijd doodgaan... water geven is niet mijn sterkste kant omdat ik dat gewoon vergeet, maar dat hebben ze blijkbaar ook nodig :'D
    Meh, zelfs cactussen en vetplantjes overleven me niet :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dat is leuk! Mijn zusje en ik zorgen samen ook voor plantjes, een basilicumplantje 'Bas' en een tomatenplantje 'Thomas'. Als ik volgend jaar op kamers ga wil ik een cactus. :Y)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    die kleintjes met die vetplantjes zijn cool... hmm misschien nog iets leuk om te doen als we ons bij mijn grootmoeder vervelen ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque