• Hee hee Quizletters!

    Ik ben dus UmbrellaLove,
    Ik wilde het in dit topic dus hebben over Arachnafobie of dus gewoon simpelweg: spinnenvrees/angst.

    Ik heb er erg last van, ik word namelijk al bang van een spinnetje die miss zelfs kleiner is dan een centimeter. Het maakt me ook niet uit of het een langpoot is of een dikke, harige spin, ik vind ze allemaal dood eng.
    Nu vroeg ik me af, zijn er hier ook mensen die er bang voor zijn? Of in iedergeval spinnen niet de geweldigste schepsels vinden?
    En hebben jullie tips om van de angst aftekomen? Want iedereen zegt dat ik me moet confronteren met de angst '...blabla...' En dus een enorme vogelspin moet vasthouden ofzoiets, maar nee dankje!

    Nou plaats gerust een reactie

    xxx (:

    [ bericht aangepast op 3 mei 2014 - 23:49 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Pff ik ben ook wel bang voor spinnen, maar niet zo erg denk ik. Ik zou proberen ze gewoon te negeren als je er 1 ziet, niet veel aandacht aan besteden dan doen ze niets..

    Oh! En je confronteren met je angst helpt ook niet altijd! Ik heb ontzettend hoogtevrees en ik ben een keer in de bergen wezen klimmen op grote hoogte, maar die hoogtevrees is echt niet weg :')


    It's never gonna happen, Guys.

    Hou gewoon een vogelspin vast. :Y)
    Uh, nee. Hier heb ik een link, misschien helpt het je? Ik zie wel overal staan dat je een hele kleine spin moet vasthouden, zodat je ziet dat je echt niet bang hoeft te zijn. Wat kan zo'n klein spinnetje jou nou voor kwaad doen?

    Ik praat wel heel mooi maar ikzelf ben totaal niet bang voor spinnen en weet eigenlijk niet goed wat je moet doen maar ik hoop dat je hier iets aan hebt! x


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik ben vreselijk bang voor spinnen. Het liefste ren ik gillend weg en haal ik mijn moeder, maar dat werkt niet altijd....... Bij mijn schuur zitten ze altijd en nogsteeds met haat moet ik mijn fiets daar pakken.

    Ik vind het ergste nog die met die lange poten......Brrr, ik vind ze echt vreselijk.

    Ik ben er mee leren leven......Misschien ooit dat ik er iets tegen wil doen maar tot nu is het nog niet heel erg.


    wat was dit ookalweer

    Ik heb er niet zo'n last van, maar idd confrontatie?


    Queer zijn is gewoon alles

    Armastus schreef:
    Ik ben vreselijk bang voor spinnen. Het liefste ren ik gillend weg en haal ik mijn moeder, maar dat werkt niet altijd....... Bij mijn schuur zitten ze altijd en nogsteeds met haat moet ik mijn fiets daar pakken.

    Ik vind het ergste nog die met die lange poten......Brrr, ik vind ze echt vreselijk.

    Ik ben er mee leren leven......Misschien ooit dat ik er iets tegen wil doen maar tot nu is het nog niet heel erg.


    Ja exactly precies brrr ik haal dan m'n vader en die vindt het meestal bullshit en vindt dat ik me aanstel ughhh hahaha


    I just caught the wave in your eyes

    Ik ken het gevoel...Ben er ook als de dood voor.
    Maar ik ben wel iemand die de beestjes in leven probeert te houden...Of toch als er iemand in de buurt is.
    Als er een spin in mijn buurt zit, vraag ik altijd aan iemand om het monster buiten te zetten. (Met het nodige gegil of zelfs gehuil.)
    Het is echter wel zo, dat als ik alleen ben, de beestjes vrijwel altijd gedood worden omdat ik bang ben dat ik ze anders op verschrikkelijke plaatsen ga tegenkomen. (cat)
    De manier waarop ik ze dood doe ziet er ook altijd verschrikkelijk vreemd uit...Zo heb ik al verscheidene keren met voorwerpen gegooid.
    Van boeken tot agenda's en zelfs van die poefen om je voeten op te leggen.
    Niet echt ideaal, maar zo hebben ze er wel het minste last van.

    Ik denk trouwens niet dat ik het ooit echt kan overwinnen, zelfs als ik dat zou willen...Het zijn gewoon verschrikkelijke beesten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Pfft, ik ben niet heel erg bang voor ze, maar ik vind het wel echt vieze beesten! :'D.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb een gruwelijk hekel aan die beesten. Niet alleen vind ik ze ontzettend vies, maar de manier waarop ze zich voort bewegen laat bij mij de rillingen over mijn rug heen gaan. En dan maakt het ook niet uit hoe groot ze zijn (behalve die mini-beestjes, daar wil ik nog wel eens mee klooien).
    Ik vraag dan ook altijd mijn moeder om die beesten uit mijn kamer te halen, want anders plet ik ze met een schoen en dan laat ik die schoen daar dan ook voor altijd staan. :'D

    Nope, ik ben niet bang voor ze. Misschien wel als ze iets groter zouden zijn. :x


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Tumnus schreef:
    Hou gewoon een vogelspin vast. :Y)
    Uh, nee. Hier heb ik een link, misschien helpt het je? Ik zie wel overal staan dat je een hele kleine spin moet vasthouden, zodat je ziet dat je echt niet bang hoeft te zijn. Wat kan zo'n klein spinnetje jou nou voor kwaad doen?

    Ik praat wel heel mooi maar ikzelf ben totaal niet bang voor spinnen en weet eigenlijk niet goed wat je moet doen maar ik hoop dat je hier iets aan hebt! x


    Dankje! Dit helpt zeker. Maar wat daar staat: kruisspinnen over mijn arm laten lopen is iets te ver gezocht nog ff wachten daarmee (; (staat in de link)

    X


    I just caught the wave in your eyes

    Het ligt er bij mij heel erg aan wat voor soort spin het is haha. Voor kleintjes ben ik sowieso niet bang, langpootspinnen kan ik ook nog wel aan maar zodra ze haren beginnen te krijgen en je het tikgeluid van hun poten hoort op de vloer, dan ben ik weg :Y)


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Elvenking schreef:
    Ik heb een gruwelijk hekel aan die beesten. Niet alleen vind ik ze ontzettend vies, maar de manier waarop ze zich voort bewegen laat bij mij de rillingen over mijn rug heen gaan. En dan maakt het ook niet uit hoe groot ze zijn (behalve die mini-beestjes, daar wil ik nog wel eens mee klooien).
    Ik vraag dan ook altijd mijn moeder om die beesten uit mijn kamer te halen, want anders plet ik ze met een schoen en dan laat ik die schoen daar dan ook voor altijd staan. :'D


    xD precies ik heb een hekel aan ze maar ze aanraken of met iets in de buurt komen, uhhh nee xD. Als ik ze probeer weg te halen beginnen ze meestal te lopen en dan verstijf ik of ren ik gauw die kamer uit (wat ben ik toch dapper xD)


    I just caught the wave in your eyes

    Cassia schreef:
    Ik ken het gevoel...Ben er ook als de dood voor.
    Maar ik ben wel iemand die de beestjes in leven probeert te houden...Of toch als er iemand in de buurt is.
    Als er een spin in mijn buurt zit, vraag ik altijd aan iemand om het monster buiten te zetten. (Met het nodige gegil of zelfs gehuil.)
    Het is echter wel zo, dat als ik alleen ben, de beestjes vrijwel altijd gedood worden omdat ik bang ben dat ik ze anders op verschrikkelijke plaatsen ga tegenkomen. (cat)
    De manier waarop ik ze dood doe ziet er ook altijd verschrikkelijk vreemd uit...Zo heb ik al verscheidene keren met voorwerpen gegooid.
    Van boeken tot agenda's en zelfs van die poefen om je voeten op te leggen.
    Niet echt ideaal, maar zo hebben ze er wel het minste last van.

    Ik denk trouwens niet dat ik het ooit echt kan overwinnen, zelfs als ik dat zou willen...Het zijn gewoon verschrikkelijke beesten.


    Beste beschrijving van mijn angst:(


    I just caught the wave in your eyes

    Yeah, ik ken het. Ik heb zelfs hyperventileeraanvallen gehad hierdoor.
    Het is echter wel iets minder geworden met de jaren, misschien komt dat bij jou ook nog wel? Toch wil ik ze nog niet in mijn buurt hebben, hoor.


    Your make-up is terrible

    Ik hou van spinnen D: want ze maken muggen dood :'D
    Dus sorry ik kan je niet helpen, iedereen is mss wel ergens gewoon heel erg bang voor ;p

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 0:20 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."