• Hoi allemaal!

    In het kader van de oproep van vandaag ga ik meteen een zeer vers persoonlijk verhaal plaatsen.
    De beste vriend van mijn broertje vind mij ontzettend leuk. Hij voelt zich tot mij aangetrokken en hij vindt me gewoon ontzettend leuk in de omgang.
    Het punt is niet zozeer dat ik hem geen leuke jongen vind, hij is aantrekkelijk en erg leuk ook in de omgang, maar...
    - hij is negentien, ik ben twintig. Ik ben nog nooit met een jongere jongen geweest.
    - ik doe hbo en heb ambities om verder te groeien in het bedrijfsleven. Hij heeft zijn mbo 1 niet afgemaakt en heeft geen baan.
    Al is het een ontzettend leuke en lieve jongen, ik ben zo bang dat ik snel op hem uitgekeken ben. Ik wil eigenlijk gewoon een jongen die met eenzelfde visie in het leven staat als ik.
    Ik heb wel toegezegd om een keer met hem op een date te gaan. Hebben jullie misschien tips voor hoe ik hiermee om kan gaan?

    Xx


    Life is hard and then we die

    De leeftijd; Aangezien er maar één jaar verschil tussen zit zou ik daar even doorheen kijken. Iemand moet de jongste zijn ;)
    Opleidingsniveau; Je hebt me eerder vertelt dat je niet meer wilt gaan met iemand die niks van zijn leven maakt. Dit lijkt me nu precies zo'n persoon die in dat hokje past van jongens waar jij in ieder geval niks mee wilde. In ieder geval op dit moment. Hij is niet alleen minder ambitieus dan jij, hij is helemaal niet ambitieus.

    Ik zou er nog eens goed over nadenken, Annick.
    Succes!

    Zooo leuk dat je mee doet!

    [ bericht aangepast op 4 mei 2014 - 0:09 ]

    Als hij jouw ambities niet in de weg zal zitten, zou het geen probleem kunnen zijn, maar ik zou hem wel vragen/aansporen om toch een mbo te gaan doen of een baan te zoeken... of dat nog wel zijn plan is zegmaar..
    Wat betreft leeftijd, ik denk dat gedrag meer persoonlijk ligt dan aan leeftijd gevonden is wanneer je ongeveer 18+ bent.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Krull schreef:
    De leeftijd; Aangezien er maar één jaar verschil tussen zit zou ik daar even doorheen kijken. Iemand moet de jongste zijn ;)
    Opleidingsniveau; Je hebt me eerder vertelt dat je niet meer wilt gaan met iemand die niks van zijn leven maakt. Dit lijkt me nu precies zo'n persoon die in dat hokje past van jongens waar jij in ieder geval niks mee wilde. In ieder geval op dit moment. Hij is niet alleen minder ambitieus dan jij, hij is helemaal niet ambitieus.

    Ik zou er nog eens goed over nadenken, Annick.
    Succes!

    Zooo leuk dat je mee doet!
    Daarom ben ik ook zo bang dat het niks wordt! Omdat ik het al eerder heb meegemaakt, en daar ga ik me gewoon aan ergeren. Maarja, hij is verder wel lief. Ugh, zo moeilijk! Dankje voor je advies Ems <3


    Life is hard and then we die

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    Als hij jouw ambities niet in de weg zal zitten, zou het geen probleem kunnen zijn, maar ik zou hem wel vragen/aansporen om toch een mbo te gaan doen of een baan te zoeken... of dat nog wel zijn plan is zegmaar..
    Wat betreft leeftijd, ik denk dat gedrag meer persoonlijk ligt dan aan leeftijd gevonden is wanneer je ongeveer 18+ bent.
    Misschien moet ik daar gewoon op wachten, totdat hij dat op orde heeft voor zichzelf gewoon ff niks. Dankje!


    Life is hard and then we die

    Het leeftijd punt vindt ik een beetje raar, gezien het maar één jaar is. Het andere punt kan ik wel begrijpen, heel goed zelfs. Iemand die op jou niveau zit en jou visie deelt is toch wel heel heel erg fijn. Ik zou er echt niet tegen kunnen om niet met iemand te kunnen praten over de dingen die ik doe. Daarbij vind ik het ook heel belangrijk dat iemand zijn of haar diploma heeft en tenminste iets wil bereiken in zijn of haar leven. Als je je opleiding niet afmaakt en geen baan hebt val je daar dus buiten in mijn ogen.
    Nikki is slim en ik kan met haar praten over dingen die mij interesseren en daar ben ik heel heel blij om. Haar zusje had een vriendje die was echt zo dom als een steen. Die dacht dat de Toren van Pisa, de Eiffeltoren was en in Berlijn stond (cat). Zo iemand zou ik meteen dumpen...

    Anyway, mijn advies is, ga op een date en kijk wat je daarna van hem vindt. Vertel gewoon over de dingen die jij leuk bent en vraag wat hij wil bereiken in zijn leven. Hopelijk helpt dat een beetje. Het kan natuurlijk zijn dat hij om goede redenen gestopt is met de opleiding. You never know.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    PUKKELxDING schreef:
    (...) Misschien moet ik daar gewoon op wachten, totdat hij dat op orde heeft voor zichzelf gewoon ff niks. Dankje!


    Ik zou dat ook niet willen hoor, want op die manier probeer je zo weinig te bereiken in je leven en dat is echt niks.. Als je inderdaad af wacht maar ook aan heeft dat je dat wel belangrijk vindt aan iemand en kijkt of hij er iets mee doet, dan kun je misschien wel het beste een conclusie trekken^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Dauth schreef:
    Het leeftijd punt vindt ik een beetje raar, gezien het maar één jaar is. Het andere punt kan ik wel begrijpen, heel goed zelfs. Iemand die op jou niveau zit en jou visie deelt is toch wel heel heel erg fijn. Ik zou er echt niet tegen kunnen om niet met iemand te kunnen praten over de dingen die ik doe. Daarbij vind ik het ook heel belangrijk dat iemand zijn of haar diploma heeft en tenminste iets wil bereiken in zijn of haar leven. Als je je opleiding niet afmaakt en geen baan hebt val je daar dus buiten in mijn ogen.
    Nikki is slim en ik kan met haar praten over dingen die mij interesseren en daar ben ik heel heel blij om. Haar zusje had een vriendje die was echt zo dom als een steen. Die dacht dat de Toren van Pisa, de Eiffeltoren was en in Berlijn stond (cat). Zo iemand zou ik meteen dumpen...

    Anyway, mijn advies is, ga op een date en kijk wat je daarna van hem vindt. Vertel gewoon over de dingen die jij leuk bent en vraag wat hij wil bereiken in zijn leven. Hopelijk helpt dat een beetje. Het kan natuurlijk zijn dat hij om goede redenen gestopt is met de opleiding. You never know.
    Dankje voor je advies, echt fijn. Ik zal er zeker naar vragen! :)


    Life is hard and then we die

    Ik dacht dat jij universiteit deed joh, na al die keren dat ik iets las over je studie op facebook :p anyway, over die jongen: het leeftijdsverschil is niet zo groot, dus daar zou ik me niet zo druk over maken. Nu vind ik persoonlijk dat een opleiding ook niet zoveel zegt over een persoon, maar dat ligt erg aan de situatie (een vriend van me heeft een paar jaar thuis gezeten, maar hij is heel intelligent). Ik denk dat het belangrijker is dat jullie een beetje op één lijn zitten en dezelfde interesses hebben. Je hoeft ook niet gelijk een relatie met die jongen te hebben, je kunt ook eerst een tijdje 'daten' zoals ze dat noemen en het pas officieel maken als je het echt zeker weet.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    PUKKELxDING schreef:
    (...) Dankje voor je advies, echt fijn. Ik zal er zeker naar vragen! :)
    Doe gewoon mijn best Annickje ^^


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Leeftijd doet er niet toe. Volgens mij is het geen heel groot verschil, dus dat moet toch kunnen. ;) Je bent zo oud als je je voelt.
    Dat van de opleiding snap ik wel goed, maar dat hoeft niet per se een belemmering te zijn, maar wel iets om over na te denken. Hij moet natuurlijk wel iets doen met zijn leven, tenminste, dat zou ik prettig vinden dat hij gewoon een opleiding heeft gedaan en een fatsoenlijke baan heeft en dat je een beetje met elkaar op dezelfde golflengte zit. Probeer die jongen gewoon beter te leren kennen, want een opleidingsniveau hoeft nog niets over de persoon zelf te zeggen. Ga wat leuks met hem doen en kijk of hij geschikt is voor je. Je hoeft je immers niet meteen in een relatie te storten, toch? ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hmm, als jij nu bij voorbaat al twijfelt, zou ik er al niet aan beginnen. Je gevoel waarschuwt je nu al. Luister daar vooral naar.


    ars moriendi

    Daarnet heb ik het er met mijn vader over gehad. Hij kent die jongen natuurlijk. Hij zegt dat die jongen helemaal niets voor mij is omdat we niet op dezelfde golflengte zitten. Ik denk dat hij gelijk heeft. Toch denk ik wel dat ik een keer met hem afspreek. Misschien heb ik een verkeerd beeld over hem. Maar als dit niet zo is, dan gaat het 'm niet worden.


    Life is hard and then we die

    Je kan maar zien en proberen.
    De leeftijd op zich lijkt me geen probleem.
    Ik denk dat de vraag waarom hij school niet afgemaakt heeft belangrijk is: was het omdat hij geen ambitie had of omdat hij het niet aankon. Als ij het niet aankon, is er een risico dat je je gaat ergeren aan een gebrek aan intelligentie. Als het was omdat het hem aan motivatie ontbrak (die kans lijkt me bestaande, gezien hij ook geen werk heeft) dan ga je je ongelofelijk ergeren aan het gebrek aan motivatie en ambitie, zeker omdat je dit zelf belangrijk vindt. Als hij gestopt is omdat het zijn ding niet was, kan je hem alleen maar aanmoedigen om op zoek te gaan naar iets wat hij wel graag doet en af te wachten.
    Kijk eens waar hij naartoe gaat, dat zal je veel vertellen over zijn ingesteldheid en jouw reactie daarop.
    Ja, spreek eens af! Heel leerzaam.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Ga met hem op date en probeer subtiel te polsen naar zijn toekomstplannen.
    Is hij nog van plan om ooit een opleiding te volgen, welke job zou hij zichzelf voor de rest van zijn leven zien doen?
    Als hij echt laat zien dat hij geen ambitie heeft, kan je nog altijd vrienden blijven


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Het leeftijdsverschil is niet zo groot maar dat probleem met de toekomstplannen is andere koek. Misschien kan je op die date subtiel vragen wat hij wilt gaan doen? (Zoals hierboven ookal is voorgesteld zie ik nu, lol.)