• Ugh, mag ik even zeuren hier? Dit is nou al de zoveelste nacht dat ik midden in de nacht wakker ben. Reden: oorontsteking. Eerst had ik 3 weken last van mijn rechteroor (dat is nu godzijdank eindelijk over), maar de bacterie is nu overgesprongen op mijn linker en deze ontsteking is een stuk erger en irritanter. Ik kan heel moeilijk in slaap vallen omdat het jeukt als een gek en er allemaal vocht uit komt (wel een teken dat het beter gaat, but still really annoying) en als ik in slaap val, word ik meestal weer een paar uur later wakker met nog ergere jeuk (zoals nu dus). En dan heb ik volgende week ook nog eens mijn examen .__. Halleluja. Iemand die toevallig een wondermiddeltje heeft tegen een oorontsteking?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Verzorg je keel, echt serieus, waarschijnlijk kun je die de schuld geven van al je problemen :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Thrones schreef:
    Verzorg je keel, echt serieus, waarschijnlijk kun je die de schuld geven van al je problemen :Y)

    Telt een neusspray ook? :'D Heb een speciale van de dokter mee gekregen 'om de boel open en schoon te houden'
    Ik zou bovendien niet eens weten hoe ik mijn keel goed moet verzorgen. Zout water gorgelen ofzo?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Wyrd schreef:
    (...)
    Telt een neusspray ook? :'D Heb een speciale van de dokter mee gekregen 'om de boel open en schoon te houden'
    Ik zou bovendien niet eens weten hoe ik mijn keel goed moet verzorgen. Zout water gorgelen ofzo?
    Nee, als je keelpijn hebt kan je makkelijk een oorontsteking krijgen, maar omgekeerd ook, omdat ze verbonden zijn via een buisje (de buis van Eustachius). Dit buisje sluit niet af, dus het bacterieverkeer kan doen wat hij wil, snap je?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Thrones schreef:
    (...)Nee, als je keelpijn hebt kan je makkelijk een oorontsteking krijgen, maar omgekeerd ook, omdat ze verbonden zijn via een buisje (de buis van Eustachius). Dit buisje sluit niet af, dus het bacterieverkeer kan doen wat hij wil, snap je?

    Yeah I get it, maar ik heb de laatste weken geen keelpijn gehad. Nu ben ik gewoon extra gevoelig voor oorontstekingen dus ligt het daar waarschijnlijk aan.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Wyrd schreef:
    (...)
    Yeah I get it, maar ik heb de laatste weken geen keelpijn gehad. Nu ben ik gewoon extra gevoelig voor oorontstekingen dus ligt het daar waarschijnlijk aan.
    ik heb meestal enkel keelpijn en eens om de zoveel jaar ook een oorontsteking


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Oei das vervelend! Ik heb er ook weleens last van gehad. Dat was alleen op vakantie, dus ik mocht niet zwemmen en we waren in Italië, dus het liefst lag ik de hele middag in het zwembad.
    Wat ze me daar hebben gegeven waren twee flesjes. Eentje met alcohol om je oor schoon te maken en eentje met een soort antibiotica, geloof ik. Dat moest ik met een watje aanbrengen, maar uiteindelijk hebben we gewoon gedruppeld en het overtollige weggehaald. Dat heeft echt geholpen. De hele vakantie niet kunnen zwemmen zonder oordoppen, maar aan het einde van de twee weken daar was het over.


    Hamartia

    Antibiotica halen bij de huisarts?


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Antibiotica halen bij de huisarts?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Als ik een oorontsteking heb - wat ik dus redelijk vaak heb, eigenlijk - slaap ik met een watje in m'n oor. Dat helpt bij mij toch, zodat ik gewoon kan (door)slapen.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik zou ook naar een dokter gaan... En mijn broertje krijgt altijd neusspray, omdat alles in je hoofd zo'n beetje met elkaar in verbinding staat. IK weet allee n niet wat voor spray :P


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik gebruik dan altijd neusspray en doe een watje in mn oor met zonnebloemolie. Misschien dat het bij jou ook helpt (:

    Ik kreeg oordruppels van de huisarts, de twee keren dat ik een ontsteking had.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Vroeger deed mijn vader warme olie in mn oren en toen werd het minder (:
    Je moet olie gewoon verwarmen ( niet te warm natuurlijk ) en dan voorzichtig in je oor gieten