• Omdat ik redelijk ver moet voor school rij ik met het belgische openbaar vervoer, namelijk De Lijn, ze zeggen dat dat ontspannender is dan met de auto, laat me niet lachen!

    Ik irriteer me echt aan de bus! Precies of het wordt nooit gekuist, overal een laag stof, op de grond aangekoekte modder en palen die wel eens kapot durven zijn. En dan de vertragingen of bussen die gewoon botweg niet komen! Of chagrijnige buschaufeurs, alhoewel ik ze dat echt niet kwalijk kan nemen. Hoe onbeschoft sommige passagiers kunnen zijn!

    Echt. Soms zou ik liever gewoon te fiets of te voet willen gaan, maar dit is te ver weg.

    Hebben jullie ook soms irritaties onderweg naar huis/school/werk/hobby?:Y)

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 13:30 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Bij die Belgische reclame van De Lijn lijk ik eerder eerder dat stressmannetje in plaats van die man. Op de bus voel ik me nooit ontspannen en idd, lijkt alsof het nooit gepoetst wordt, maarja alsof ze daar tijd in gaan steken als die bussen constant rondrijden.


    16 - 09 - '17

    Foraoise schreef:
    Bij die Belgische reclame van De Lijn lijk ik eerder eerder dat stressmannetje in plaats van die man. Op de bus voel ik me nooit ontspannen en idd, lijkt alsof het nooit gepoetst wordt, maarja alsof ze daar tijd in gaan steken als die bussen constant rondrijden.


    s'Nachts staan ze meestal op de dispatch.


    Queer zijn is gewoon alles

    In Nederland reis ik ook met het openbare vervoer, maar daar kan ik niet over klagen. Natuurlijk is er soms vertraging, maar het valt over het algemeen best mee. :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hier rijden ook heel veel bussen, maar ze zijn nooit vies. Wel altijd te laat of te vroeg, maar gelukkig heb je niet meer dat ze gewoon niet rijden, wat eerst wel veel gebeurde met een andere maatschappij. Het enige wat ik heel dom vind, is dat de bus naar de stad op zondag niet rijd en anders tot 7 uur 's avonds.


    Your make-up is terrible

    Als ik naar mn vriendin in België rij heb ik ook zo m'n irritaties ja, zoals de linkshangers, mensen die je van de weg af proberen te duwen, dat vele werk bij Ring Antwerpen, die bange Belgen die massaal remmen bij de Kennedy Tunnel waardoor file ontstaat (Als iedereen nou gewoon 100 blijft rijden daar scheelt t echt VEEL file, maar omdat daar flitsers staan gaan ze er allemaal 70 rijden -_- hoe veroorzaak je file a la België ;P )
    Ook de vrachtwagens die in België elkaar mogen inhalen irriteren me nogal veel, en de stoplichten op de Gensteweg waar je de hele tijd van 90 naar 70 moet afremmen ;P
    verder vind ik autorijden HEERLIJK! zeker nu ik een dashcam heb gekocht en alles opneem van de mede bestuurders die fouten maken ;3


    It's high noon.

    Gelukkig valt het hier wel mee met het openbaar vervoer. Zelf ging ik vorige jaren met de bus naar school, maar nog nooit wat anders meegemaakt dan een paar chagrijnige buschauffeurs. Nu ga ik op de fiets, maar als het regent en/of waait is dat niet altijd even fijn (':
    Maar hoe lang moet je in de bus zitten dan?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Gelukkig valt het hier wel mee met het openbaar vervoer. Zelf ging ik vorige jaren met de bus naar school, maar nog nooit wat anders meegemaakt dan een paar chagrijnige buschauffeurs. Nu ga ik op de fiets, maar als het regent en/of waait is dat niet altijd even fijn (':
    Maar hoe lang moet je in de bus zitten dan?


    Gemiddeld drie kwartier, soms een uur, soms een halfuur, hangt van het verkeer af.


    Queer zijn is gewoon alles

    Miserables schreef:
    In Nederland reis ik ook met het openbare vervoer, maar daar kan ik niet over klagen. Natuurlijk is er soms vertraging, maar het valt over het algemeen best mee. :Y)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik hoef maar vijf tot tien minuten met de fiets om bij mijn school te komen, dus ik gebruik eigenlijk vrijwel nooit openbaar vervoer. Misschien vanaf volgend jaar wel, want de universiteit ligt in de stad, dus dat is een eindje verder. Hoewel dat ook best op de fiets kan; het is ongeveer een half uur tot het centrum. Ik woon volgens mij echt op een geweldige plek wat scholen/opleidingen betreft, want de basisschool waar ik heen ging ligt ook maar twee straten verderop. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb elke dag ellende met de trein en bus en omdat ik zo'n slechte aansluiting heb, mis ik bijna elke dag mijn trein op de terugweg (hij rijdt dan voor mijn neus weg) waardoor ik een halfuur moet wachten en ik ben vaak minstens twee uur onderweg, terwijl ik maar een uur van mijn school vandaan woon.


    Take risks and conquer your fears.

    Mm, altijd als ik een Belgische bus zie, is ze buiten bedrijf.. (Ik woon bij de Belgische grens in Zuid-Limburg)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Pulsar schreef:
    (...)

    Gemiddeld drie kwartier, soms een uur, soms een halfuur, hangt van het verkeer af.

    Dat is echt superlang, dat kan je onmogelijk fietsen (': Waarom heb je besloten om zo ver naar school te gaan dan?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Het Belgische openbaar vervoer trekt op geen hol. :') Meestal komt die bus 10 minuten tot 20 minuten te laat, als ze dan ook nog komt.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2014 - 14:27 ]


    Take me to wonderland

    Lazet schreef:
    (...)
    Dat is echt superlang, dat kan je onmogelijk fietsen (': Waarom heb je besloten om zo ver naar school te gaan dan?


    Ik woon midden in de polders, de school waar ik nu ga is het dichtse.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik woon 10 minuten met de auto van school en zit tot een uur iedere dag op volgestampte lijnbus. Ik ken je frustraties.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...