• Dat de meeste van onze ouders met technologie achter lopen, wisten we allang. Maar lol. het is nog altijd grappig. Ik vond vooral 1, 4 en 7 grappig. En jullie?

    1.


    2.


    3.


    4.


    5.


    6.


    7.


    10.


    11.


    Link


    11 doet me denken aan mijn moeder die nog altijd woorden zoals 'Best of Friends' gebruikt. Ahum, die zin gebruiken we al jaren niet meer.
    Zo, om deze topic nuttig te houden: Hoe zit het met jullie ouders en technologie? :Y)

    [ bericht aangepast op 8 mei 2014 - 1:41 ]


    -

    Mijn vader heeft gisteren eeb IPhone 5 gekregen en mijn moeder heeft een Nokia van 20 euro. Mijn vader begrijpt ook wel alles, maar mijn moeder kan geen bericht verzenden op een IPhone.
    Het ligt verdeeld hier :')

    Ik kan er best slecht tegen als ik mijn moeder moet helpen met de computer. Ze typt hele verslagen met maar twee vingers en wordt chagrijnig als ik een typcursus voorstel.
    Ze wordt ook boos als ik gewoon simpele sneltoetden gebruuk in plaats van alleen maar de muis, want dan snapt ze niet wat ik doe :'P

    Ze heeft ook al jaren een Samsung Galaxy S zoveel en krijgt wel steeds een nieuwe, maar dan snapte ze niet hoe hij aan moet en in plaats van te proberen gaat ze wachten tot iemand het haar uitlegt. Of ze vraagt het aan mij, terwijl ik alleen maar iPhone gewend ben.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hohenheim schreef:
    Ik kan er best slecht tegen als ik mijn moeder moet helpen met de computer. Ze typt hele verslagen met maar twee vingers en wordt chagrijnig als ik een typcursus voorstel.
    Ze wordt ook boos als ik gewoon simpele sneltoetden gebruuk in plaats van alleen maar de muis, want dan snapt ze niet wat ik doe :'P

    Ze heeft ook al jaren een Samsung Galaxy S zoveel en krijgt wel steeds een nieuwe, maar dan snapte ze niet hoe hij aan moet en in plaats van te proberen gaat ze wachten tot iemand het haar uitlegt. Of ze vraagt het aan mij, terwijl ik alleen maar iPhone gewend ben.

    Ooh! Dit doet me denken aan hoe mijn moeder me thuis telkens roept om bestanden van haar emails te openen. Lol, het computer zegt je basically al wat je moet klikken. Maar dat leest ze niet. Nee, ik mag het komen doen terwijl je binnen 10 seconden klaar bent. En dan blijft ze me raar aankijken als ik in twee klikken klaar bent.

    Als ik een sms krijgt van haar, dan zitten ze meestal propvol fouten, dat ik soms moeite moet doen om eruit te halen wat ze eigenlijk wilt zeggen. (Geen punten, geen komma's en haar grammatica laat veel te wensen over omdat ze verkeerd klikt op de toetsen en geen moeite doet om opnieuw te typen.) Bovendien denkt ze dat sms'en nog altijd hip en DE manier is om in contact met mensen te blijven. En dan wordt ze boos als ik rustig uitlegt dat ik wel geld moet betalen als ik een sms verstuurd en dat ze beter whats app kan downloaden omdat het hetzelfde als sms'en is. Maar madam wilt niet luisteren want haar werk betaald al haar telefoonkosten. Ouders eh?


    -

    Hahaha, nou, mijn vader weet alleen hoe hij iemand moet bellen, hoe hij op moet nemen en hij kan bericht als 'ok' en 'ja' versturen. Mijn moeder is daarentegen wel redelijk handig als het aankomt op telefoons en computers. Eerst begreep ze niets van whatsapp, maar ze runt inmiddels haar eigen webshop. Dat zit wel goed dus.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Hohenheim schreef:

    Ze wordt ook boos als ik gewoon simpele sneltoetden gebruuk in plaats van alleen maar de muis, want dan snapt ze niet wat ik doe :'P


    Dit ook bij mijn moeder. Wanneer ik te snel iets doe raakt ze in paniek. Het is ook een lange tijd geweest dat als internet even langzaam was, de computer 'stuk' was, nu is internet voor altijd langzaam en moet de draat er weer eens uitgetrokken worden in plaats van dat ze geduld heeft.
    Mijn vader daar in tegen weet best veel van technologie af.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ellery schreef:
    (...)
    Ooh! Dit doet me denken aan hoe mijn moeder me thuis telkens roept om bestanden van haar emails te openen. Lol, het computer zegt je basically al wat je moet klikken. Maar dat leest ze niet. Nee, ik mag het komen doen terwijl je binnen 10 seconden klaar bent. En dan blijft ze me raar aankijken als ik in twee klikken klaar bent.

    Als ik een sms krijgt van haar, dan zitten ze meestal propvol fouten, dat ik soms moeite moet doen om eruit te halen wat ze eigenlijk wilt zeggen. (Geen punten, geen komma's en haar grammatica laat veel te wensen over omdat ze verkeerd klikt op de toetsen en geen moeite doet om opnieuw te typen.) Bovendien denkt ze dat sms'en nog altijd hip en DE manier is om in contact met mensen te blijven. En dan wordt ze boos als ik rustig uitlegt dat ik wel geld moet betalen als ik een sms verstuurd en dat ze beter whats app kan downloaden omdat het hetzelfde als sms'en is. Maar madam wilt niet luisteren want haar werk betaald al haar telefoonkosten. Ouders eh?


    Aah. Digibeet, haha. Zo is mijn moeder ook. Mensen vinden haar altijd cool en meegaand met de tijd. Dat klopt wel, maar niet met computers.
    Zij leest inderdaad ook nooit wat en als ze het dan eens doet, is het veel te obvious wat je moet doen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oh lol, mijn vader snapt er echt geen fuck van.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Mijn ouders lopen gelukkig niet achter met multimedia, hoewel ik mijn moeder nog wel eens moet helpen met Word. Meestal help ik ze eerder met spelfouten, dan met de computer zelf.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    3 , 4 en 10 zijn zo'n dingen die mijn moeder ook durft te sturen of w8 (ze is supergoed in het afkorten -.- *NOT*) maar ik klaag niet zo fel over haar, ze weet toch al hoe ze een computer en een tablet opzet en op internet geraakt. Mijn vader darentegen weet er veel meer van... of hij doet toch goed alsof. Hij zit meer op fb en al het andere dan ik en toch komt ie steeds nog vragen wat hij juist moet doen :s


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Delish schreef:
    Oh lol, mijn vader snapt er echt geen fuck van.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mijn ouders zijn blijkbaar hip. :W Alleen wil mijn moeder en haar obsessie voor foto's maken van eten in restaurants nogal eens vervelend zijn, aangezien ze heel vaak het geluid van haar camera of de flitser aan heeft staan. Heel gênant en ze vergeet telkens om het te veranderen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Mijn moeder typt zo sloom op whatsapp. Mijn vader heeft geen eens whatsapp.
    Ze hebben wel beiden facebook. (voor de spelletjes lol)


    Alleen maar tranen van geluk

    Mijn vader is helemaal trots, omdat hij weet hoe hij de letters van kleur kan laten veranderen.... Whahahaha, ik lachte me echt dood toen hij me het liet zien. Oké, het is best goed van hem, hij is namelijk al 50, en als nog wilt hij met de tijd mee gaan. Ahhhh, zo leuk.
    Helaas is mijn moeder zich ook al aan het bemoeien met mijn favorite apparaatjes :Y) Zij heeft een modernere mobiel dan mij!

    Ik bind het echt niet kunnen :Y)


    "Not my daughter, you bitch!"

    Mijn ouders zijn van zo'n ouderwetse nokia naar een samsung galaxy s4 gegaan. Ze snapten er eerst niets van, maar nu gaat het steeds beter.


    26 - 02 - '16