• Ik ben (WAS!!) sinds juni vorig jaar werkloos. Ik heb drie jaar daarvoor met veel plezier bij Kruidvat gewerkt maar drie contracten is foetsie en ze konden me niet weer terug aannemen omdat ik te oud was (op dat moment was ik 20). De afgelopen anderhalf jaar heb ik wel 100 sollicitaties de deur uit gedaan (dit is niet overdreven), maar ik werd overal afgewezen omdat ik zogenaamd niet in het functieprofiel zou passen. Het grappige is dat ik meerdere keren bij andere kruidvat filialen heb gesolliciteerd en de Etos, hoe zou ik hier niet in het functieprofiel passen met mijn ervaring? Juist ik was 20/21 en dus te oud!
    Na vorige week weer een botte afwijzing te hebben gekregen bij de IKEA, ik was namelijk een van de weinigen die niet was aangenomen en ik had geen uitstraling, heb ik het officieel opgegeven.
    Toen werd ik gisteren ineens gebeld door mijn voormalige baas bij de Kruidvat of ik alsjeblieft tijdelijk terug wil komen! Zo snel mogelijk! Dus heb ik gistermiddag een contract getekend voor vier maanden en kan ik zaterdag meteen aan de slag!
    Mijn vader heeft mij altijd gezegd dat ik door moet solliciteren omdat ik niet gebeld wordt met de vraag of ik alsjeblieft wil komen werken. Nou heeft hij het mooi mis!! Hahaha

    Natuurlijk is het leuk om dit fantastische nieuws met jullie te delen, maar ik vroeg me ook wel af waar jullie zoal werken en hoe oud jullie zijn. En ik vraag me natuurlijk af of er ook lotgenoten zijn van dezelfde leeftijd die met geen mogelijkheid een baantje kunnen vinden?

    <3


    'Nobody said it was easy

    Oh gefeliciteerd! Dat is altijd fijn. (:
    Ik heb een krantenwijkje c:


    wat was dit ookalweer

    Wat leuk, gefeliciteerd! Dat is inderdaad bijzonder, dat je wordt gebeld met de vraag of je alsjeblieft weer wilt komen werken, haha. :'D

    Ik heb nog nooit een baantje gehad. :x Niet erg goed voor mijn cv, maar nou ja, ik heb het tot nu toe nooit nodig gehad voor het geld omdat ik nauwelijks iets uitgeef en er zijn te veel andere leuke dingen waar ik mijn tijd aan kan besteden om dan toch te gaan werken om extra veel te sparen, of zo.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben 16 en werk bij Walibi:)


    nothing is true, everything is permitted.

    Square schreef:
    Wat leuk, gefeliciteerd! Dat is inderdaad bijzonder, dat je wordt gebeld met de vraag of je alsjeblieft weer wilt komen werken, haha. :'D

    Ik heb nog nooit een baantje gehad. :x Niet erg goed voor mijn cv, maar nou ja, ik heb het tot nu toe nooit nodig gehad voor het geld omdat ik nauwelijks iets uitgeef en er zijn te veel andere leuke dingen waar ik mijn tijd aan kan besteden om dan toch te gaan werken om extra veel te sparen, of zo.

    Ja, dat geeft me wel een goed gevoel! En ik krijg er wat meer verantwoordelijkheid bij.

    Ach ik heb het ook nooit nodig gehad, maar nu wel! Collegegeld. =S
    Je hebt helemaal gelijk dat er inderdaad teveel andere leuke dingen zijn! Ook al vond ik het werken ook nooit vervelend.


    'Nobody said it was easy

    Dat is geweldig!

    Ik heb hetzelfde probleem, bijna hetzelfde als jou, haha. Ik heb ervaring in winkels en drogisten, maar ik pas toch nooit in het functieprofiel. Maar ik ben al 22 en heb ook letterlijk meer dan 50 sollicitaties per jaar gedaan. Ik heb het een beetje opgegeven, hoewel ik af en toe nog wel eens kijk naar baantjes en mailtjes verstuur, maar vaak krijg ik niet eens een antwoord.


    Your make-up is terrible

    Mutiny schreef:
    Ik ben 16 en werk bij Walibi:)

    Oh Walibi dat klinkt leuk! Wat doe je daar?


    'Nobody said it was easy

    oh, dat is echt fijn!
    Ik had afgelopen Zondag een interview bij de Burger King, en ik ben 16.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Assassin schreef:
    Dat is geweldig!

    Ik heb hetzelfde probleem, bijna hetzelfde als jou, haha. Ik heb ervaring in winkels en drogisten, maar ik pas toch nooit in het functieprofiel. Maar ik ben al 22 en heb ook letterlijk meer dan 50 sollicitaties per jaar gedaan. Ik heb het een beetje opgegeven, hoewel ik af en toe nog wel eens kijk naar baantjes en mailtjes verstuur, maar vaak krijg ik niet eens een antwoord.

    Echt heel erg frustrerend!
    Op onze leeftijd kom je dan al snel in een callcenter terecht, nou mij niet gezien!


    'Nobody said it was easy

    Ik heb altijd alleen maar baantjes voor like drie of vier weken in de zomervakantie. Ondertussen heb ik gewerkt bij een rozenkwekerij, het retourencentrum van de Wehkamp, een etenskraampje op festivals en ik werk nu al drie jaar in de zomer in een kaasfabriek (heeft mijn vader voor me gefikst). Het werk is allemaal vreselijk (behalve het etenskraampje, maar mijn werkgevers waren raar en deden vreemd met loon), maar ik hoef in ieder geval niet duizend keer te solliciteren voor een baantje.

    Fijn voor je dat je nu weer terug mag komen bij de Kruidvat. Ik herken je probleem met contractverlenging, maar nadat ik er drie maanden uit was geweest bij de kaasfabriek, mocht ik al weer een nieuw contract tekenen.

    [ bericht aangepast op 11 nov 2014 - 18:57 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Amiable schreef:
    (...)
    Echt heel erg frustrerend!
    Op onze leeftijd kom je dan al snel in een callcenter terecht, nou mij niet gezien!


    Aangezien ik slechthorend ben is dat niet eens een optie voor mij, maar het is ook iets dat ik absoluut nooit zou willen doen. D:


    Your make-up is terrible

    Ja ik heb het zelfde. Ik werk nu bij de Top 1 toys (vanaf 2011) en nu is dit dus mijn vierde jaar. Ik helemaal in paniek omdat ik al 19 ben en overal solliciteren, maar gelukkig mocht ik er blijven. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Dat is idd leuk nieuws!

    Ik ga deze zomervakantie voor een job, hopelijk bij de catering van Center Parcs en anders in een pretpark.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    @ Moroi
    Spannend!

    @ Ampersand
    Ik heb ook wel eens in de zomer fabriekswerk gedaan... Ik werd helemaal gek! Maar het verdient super goed.

    @Assassin
    Nee ik heb dat inderdaad ook! Dan maar liever werkloos!
    Toch is het erg scheef aangezien je op deze leeftijd veel meer uitgaven hebt en geen inkomen..


    'Nobody said it was easy

    Amiable schreef:
    @ Moroi
    Spannend!

    @ Ampersand
    Ik heb ook wel eens in de zomer fabriekswerk gedaan... Ik werd helemaal gek! Maar het verdient super goed.

    @Assassin
    Nee ik heb dat inderdaad ook! Dan maar liever werkloos!
    Toch is het erg scheef aangezien je op deze leeftijd veel meer uitgaven hebt en geen inkomen..



    Klopt. Ik werk er nu af en toe eens een dagje, maar ik verdien 7.20 netto per uur, dus dat is wel redelijk veel geloof ik.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    @ Scribe
    Superfijn!

    @Debbaur
    Woonde ik maar ergens in de buurt van een pretpark lijkt me superleuk om daar te werken

    @ Ampersand
    Jup, dat is aardig wat


    'Nobody said it was easy