• Dat heb ik dus, van wiskunde, Nederlands en Engels. Volgende week. En laat ik nou net bespreekgeval zijn én verschrikkelijk slecht in wiskunde, in Nederlands ben ik best goed en Engels gaat ook, dus daar maak ik me niet zo druk om. Ik zit hier echt te stressen want als bespreekgeval kan het zijn dat er uitkomt dat je niet op het goeie niveau zit en dat ik dan echt naar TL moet. Dat wil ik echt niet, ik wil niet afstromen, het type mensen is anders, dit bedoel ik niet kwetsend maar het gros van de vmbo-leerlingen vertoont ander gedrag, en ik ben juist niet zo iemand als zij.
    Nu ga ik maar mijn wiskundeboek uit mijn hoofd leren want dan is er nog enige kans dat ik goed scoor voor de cito wiskunde.
    Ik ga dood, hoe moet ik later ooit door mijn examens komen als ik al fucking zenuwachtig ben om een cito-toets? :')

    En om dit topic nuttig te houden: In welk vak zijn jullie slecht of juist goed? :Y)

    [ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 16:07 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand opnieuw een cito moest doen..

    Eigenlijk vind ik cito toetsen wel.. chill altijd. Maar ik heb ook altijd wel vertrouwen erin. Ik blink nergens speciaal in uit maar ben ook nergens slecht in.
    Daarnaast, meer dan je best kun je niet doen (:

    [ bericht aangepast op 9 mei 2014 - 22:23 ]


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Grohl schreef:
    (...)

    En is het jaar overdoen geen optie?


    Volgens mij moet je daarvoor ook lager dan 500 scoren en dat is best lastig als je niveau rond havo ligt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Volgens mij moet je daarvoor ook lager dan 500 scoren en dat is best lastig als je niveau rond havo ligt.


    Nou, maar dan nog. Als je niveau neem nu vwo is (dat is het hoogste in Nederland, niet?) en je scoort pakweg niet goed genoeg voor je niveau en men zegt dat je naar een ander niveau moet, kùn je toch nog altijd je jaar over doen? Zelfs al moet het niet?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Nou, maar dan nog. Als je niveau neem nu vwo is (dat is het hoogste in Nederland, niet?) en je scoort pakweg niet goed genoeg voor je niveau en men zegt dat je naar een ander niveau moet, kùn je toch nog altijd je jaar over doen? Zelfs al moet het niet?

    Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand dat wilt doen... Maar als je daarvoor al een jaar over moet gaan doen, ga je het sowieso niet halen op vwo. Als je score op de niet hoog genoeg is, maar het advies van je leraren alsnog vwo is, mag je vaak toch erheen, omdat hun advies zwaarder telt erin.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)
    Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand dat wilt doen... Maar als je daarvoor al een jaar over moet gaan doen, ga je het sowieso niet halen op vwo. Als je score op de niet hoog genoeg is, maar het advies van je leraren alsnog vwo is, mag je vaak toch erheen, omdat hun advies zwaarder telt erin.


    Oooo--oooh, dus dat zijn niet de zwaarst doorwegende testen zoals je hier in België op het eind van elk jaar examens hebt (en met kerst en soms met Pasen, maar dat terzijde)?
    Ik ben weer eens blond :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Oooo--oooh, dus dat zijn niet de zwaarst doorwegende testen zoals je hier in België op het eind van elk jaar examens hebt (en met kerst en soms met Pasen, maar dat terzijde)?
    Ik ben weer eens blond :'D


    Het is eigenlijk maar 1 toets aan het einde, maar het weegt natuurlijk wel behoorlijk zwaar, samen met het advies van je leraren. Ik denk dat jullie examens zwaarder wegen, maar daar krijgen jullie er meer van, toch?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is eigenlijk maar 1 toets aan het einde, maar het weegt natuurlijk wel behoorlijk zwaar, samen met het advies van je leraren. Ik denk dat jullie examens zwaarder wegen, maar daar krijgen jullie er meer van, toch?


    Dat verschilt bij ons van school tot school. Bij ons is het zo dat in het eerste, tweede en derde er 60% van de punten op examens staan en 40% op dagelijks werk. Ik weet niet hoe het in de hogere jaren zit, maar ik denk dat het daar iets van 75 - 25 is.
    Ik zie trouwens niet in waarom niemand zou blijven zitten. Stel nu dat je uitgesloten wordt voor vwo en je wilt absoluut niet naar havo of vmbo? Dan doe je toch gewoon je jaar over, of zit ik nu geheel verkeerd?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Dat verschilt bij ons van school tot school. Bij ons is het zo dat in het eerste, tweede en derde er 60% van de punten op examens staan en 40% op dagelijks werk. Ik weet niet hoe het in de hogere jaren zit, maar ik denk dat het daar iets van 75 - 25 is.
    Ik zie trouwens niet in waarom niemand zou blijven zitten. Stel nu dat je uitgesloten wordt voor vwo en je wilt absoluut niet naar havo of vmbo? Dan doe je toch gewoon je jaar over, of zit ik nu geheel verkeerd?


    Het kan denk ik wel, maar niemand zal dat aanraden, want dan zal je vwo gewoon niet halen als je de cito niet haalt en het advies niet krijgt. Die richting is namelijk behoorlijk moeilijk en ook veel meer.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Het kan denk ik wel, maar niemand zal dat aanraden, want dan zal je vwo gewoon niet halen als je de cito niet haalt en het advies niet krijgt. Die richting is namelijk behoorlijk moeilijk en ook veel meer.


    Tja, volgens mij valt het te vergelijken met ons ASO (algemeen secundair onderwijs), buiten het feit dat je bij ons gewoon Latijn kunt doen zónder er Grieks bij te doen, maar gezien vwo ook Atheneum bevat, wat volgens mij geen Latijn is, moet dat toch meevallen?
    Uiteraard heeft iedereen andere capaciteiten en kan ook niet iedereen dat aan, maar heb je bijvoorbeeld geen ... hoe zeg je dat? "Zwakkere" richtingen binnen vwo? (Wij hebben bijvoorbeeld de Humane Wetenschappen, wordt als - volgens mij ten onrechte, maar goed, "zwakkere" richting beschouwd.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Grohl schreef:
    (...)

    Tja, volgens mij valt het te vergelijken met ons ASO (algemeen secundair onderwijs), buiten het feit dat je bij ons gewoon Latijn kunt doen zónder er Grieks bij te doen, maar gezien vwo ook Atheneum bevat, wat volgens mij geen Latijn is, moet dat toch meevallen?
    Uiteraard heeft iedereen andere capaciteiten en kan ook niet iedereen dat aan, maar heb je bijvoorbeeld geen ... hoe zeg je dat? "Zwakkere" richtingen binnen vwo? (Wij hebben bijvoorbeeld de Humane Wetenschappen, wordt als - volgens mij ten onrechte, maar goed, "zwakkere" richting beschouwd.)


    Dat heb je allemaal, maar ook alle vakken zijn moeilijker dan havo of vmbo. In België ligt volgens mij de aandacht op bepaalde vakken die je per richting kiest, maar in Nederland heb je dat pas veel later en zijn de vakken over het algemeen moeilijker per richting.


    Your make-up is terrible

    In welk jaar zit je en welk niveau? Ik heb de mijne net gehad! Vandaag,gestopt!


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Inanis schreef:
    In welk jaar zit je en welk niveau? Ik heb de mijne net gehad! Vandaag,gestopt!

    Ik zit in havo 2.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik vind cito's onzin.
    Ik heb ze ook, ik ben blij dat ik die van wiskunde gisteren gemist heb :')
    Ik probeer ze zo goed mogelijk te maken, maar bij wiskunde staan mijn antwoorden er echt nooit tussen, dus dan gok ik altijd.

    Anyway, succes!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik kan me die citodingen van de middelbare echt niet meer herinneren ._.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered