• Ik heb dit al heel mijn leven. Dan heb ik al heel lang een idee over een verhaal maar als ik eraan begin stop ik er na een tijdje weer mee omdat ik het belachelijk geschreven vind of weer een ander idee heb. Ik heb nu best veel verhalen staan op mijn lijstje van verhalen die ik nog af moet schrijven..

    Hebben jullie dit ook en weet iemand hoe je dit kan voorkomen? Als ik een idee heb voor een verhaal, dan wil ik die ook gaan af schrijven en niet halverwege gaan stoppen, maar dat lukt me niet. Tips? Ik heb Q en de rest van het internet doorgezocht, maar die poging was tevergeefs. D:
    En ik vind het echt zo irritant.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2014 - 16:58 ]


    Some people are art and do art at the same time

    Ik heb dit zeker weten ook.
    NaNoWriMo helpt me hiermee. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. (:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Heel herkenbaar dit. De ene keer geef ik er eerder aan toe dan de andere keer, maar het loopt eigenlijk altijd op hetzelfde uit.

    Ik ben momenteel voor mijn doen al best wel een tijdje aan een verhaal bezig zonder me te focussen op iets anders. Als het me begint te vervelen, schrijf ik tussendoor een stand alone. Wat ik ook weleens is doe, is een stukje schrijven dat een vooruitblik geeft. Dat stukje houd ik dan achter de hand voor het geval dat ik het eens nodig heb. Vaak vind ik dat wel motiverend en door af en toe een stand alone te schrijven, kan ik mijn 'overige fantasie' kwijt. Misschien helpt het ook om van te voren te bedenken hoe het verhaal gaat eindigen. Dan heb je iets om naartoe te schrijven.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.