• De informatie hieronder is niet heel relevant meer, maar binnenkort zal ik een nieuw topic aanmaken als er meer informatie is.


    Het idee
    Het zal jullie gestoord in de oren klinken, maar ik weet 100% zeker dat dit mogelijk is. Ik kwam op het idee om een kleinschalig Quizlet Festival te organiseren. Dit houdt in dat ik een Festival - met muziek, kraampjes, eten, meetingen en nog veel meer - voor ongeveer honderd man idk gewoon een hele ruime schatting ga proberen te organiseren in een weiland naast mijn huis!

    Hoe ik dit voor elkaar wil krijgen?
    Het lijkt onmogelijk, maar dat is het niet. Ik kan veel mensen uit het dorp waar ik woon, ook via mijn ouders en ik kan een podium, een locatie, een BBQ en een muziekinstallatie regelen. Nou, dan heb je al heel wat toch? Verder is er misschien wel iemand op Quizlet die een bandje heeft en op wil treden of misschien kennen mensen hier wel bandjes die we in kunnen huren voor een klein bedrag.

    Handige informatie
    Wanneer?
    -

    Tijden
    Ik zat te denken om het van ongeveer 14:00 tot 21:30 te doen.

    Kosten
    Zoiets is natuurlijk niet gratis, maar met een beetje inzet van mensen hier op Quizlet en een aantal sponsoren kunnen we dit zo laag mogelijk houden.

    Waar?
    In een dorpje vlak bij de stad Nijmegen in Gelderland. Het zou eventueel ook ergens anders kunnen waar het vervoer makkelijker is, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

    Vervoer
    Working on it.

    Logeren
    Logeren kan niet bij ons in de tuin omdat wij daar gewoonweg de voorzieningen niet voor hebben, maar er is een goedkope camping in de buurt waar jullie eventueel een nachtje kunnen blijven: klik.
    Misschien kan het op het festival terrein, maar dat weet ik nog niet, dat zou ik moeten vragen. Het ligt er een beetje aan hoeveel mensen willen blijven slapen.


    Het is nu nog absoluut nog niet uitgewerkt en ik heb nog niks geregeld omdat ik eerst wil weten of er een aantal mensen zijn die mij mee zouden willen helpen om dit op te richten en of er überhaupt wel interesse is. Daarom vraag ik aan jullie of er ideeën zijn om dit Festival door te laten gaan en wat voor een dingen we dan zouden kunnen organiseren op het Festival en of er vier of vijf mensen zijn die met mij mee zouden willen brainstormen.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2015 - 13:58 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Een paar ideeën die w al hebben (en waar ook aanvullingen op welkom zijn!)
    - Kampvuur
    - `Open’ podium van een (half) uur. Inschrijving van te voren. Dit is bedoeld voor mensen die maar één of twee nummers willen doen.
    - Een soort Heksenkring waar gedichten/verhalen etc. kunnen worden voorgelezen (achterin bij het bos?).
    - Een groot doek (of meerdere) dat wordt opgehangen en waar mensen iets achter kunnen laten.
    - T-shirts waar het logo op staat en die dan verkocht worden voor een bepaald bedrag die je daar ook kunt pimpen.
    - Kraampjes: verkopen (tegen betaling huren), dingen laten zien/uitstallen (gratis) en reclame/folder kraampje.
    - Art Galerij waar schilderijen/foto’s/tekeningen etc. worden opgehangen.
    - Make-over (kapster, schmink etc.). Daarvan is een workshop, maar je kan het ook laten doen bij jezelf. (Workshop van te voren inschrijven).
    - Modeshow (evt. met cosplay).
    - Schrijfworkshop (lezing/Q&A/tips over schrijven). Hiervoor een beetje een bekende schrijver vragen. Idee: Thomas Verbogt.
    - Poëzie muur waar mensen tekstjes achter kunnen laten.
    - Filmwedstrijd + uitreiking. (Van te voren insturen, filmpjes van circa drie minuten. Misschien een bepaald thema? Regels zie korte film festivals sites etc.)
    - Werk van te voren insturen met een korte beschrijving dat getoond wordt op die dag.
    - Open piano/gitaar.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Klinkt echt fabuloso


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Misschien is een overzicht van de locatie ook wel even handig.
    En mijn idee over het kraampje met het één zin per keer verhaal dan? (;


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Misschien is een overzicht van de locatie ook wel even handig.
    En mijn idee over het kraampje met het één zin per keer verhaal dan? (;

    Die staat al op mijn lijstje om voor te stellen bij de volgende vergadering ^^ dit is wat er al vast gesteld is (:


    Super mooie schets :')
    Groen is waar de kraampjes komen.
    Blauw zijn de podia.
    Roze is de literatuur hoek.
    Geel is waar al het "self do" komt.
    Oranje is het film zaaltje.
    Rood is waar het eten komt.
    De ingang is vanaf de "bosweg" die je bij het kleine podia kan vinden.

    Dit is een voorlopige indeling trouwens.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik vind het echt cool dat je dit allemaal wilt regelen. _O_


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Erza schreef:
    Ik vind het echt cool dat je dit allemaal wilt regelen. _O_

    Haha thanks, ik vind het ook echt super leuk om te doen!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Geweldig idee! Al ben ik wel aan de jonge kant.. :/


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Klinkt supergaaf! Ik ben ook wel jong, maar misschien zou ik op een of andere manier iets kunnen regelen....

    Houd er wel rekening mee dat voor veel dingen ook regels zijn. Je moet voor enorm veel dingen toestemming vragen tegenwoordig... Dus probeer even te ontdekken hoe dat zit. Voor je het weet is je feest nog illegaal :'D


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Misschien is het ook handig om er een story over te maken, waarin alles op een rijtje staat. In een topic wordt dat toch ook wel snel een chaos. (;


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Underestimated schreef:
    Klinkt supergaaf! Ik ben ook wel jong, maar misschien zou ik op een of andere manier iets kunnen regelen....

    Houd er wel rekening mee dat voor veel dingen ook regels zijn. Je moet voor enorm veel dingen toestemming vragen tegenwoordig... Dus probeer even te ontdekken hoe dat zit. Voor je het weet is je feest nog illegaal :'D

    I know, daarom heb ik hulp gevraagd van een evenementen organisator en zo, daar wordt allemaal rekening mee gehouden.

    Over de story, er komt nog een website waar alles op komt te staan en een nieuw topic, zodra we wat verder zijn in de voorbereiding (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Underestimated schreef:
    Misschien is het ook handig om er een story over te maken, waarin alles op een rijtje staat. In een topic wordt dat toch ook wel snel een chaos. (;


    Idd dit ^

    En worden er nog meer schrijvers gecontacteerd of ze eventueel een lezing of workshop willen geven? (A) Want ik ken die schrijver die nu eventueel komt niet (bloos)


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    Idd dit ^

    En worden er nog meer schrijvers gecontacteerd of ze eventueel een lezing of workshop willen geven? (A) Want ik ken die schrijver die nu eventueel komt niet (bloos)

    Nou ja, als er requests zijn, zijn ze welkom! Dan zal ik daar achter aan komt, maar het is niet perse zo dat ze gratis zijn dus daar moet ik wel rekening mee houden (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Heeft er iemand tips om te kunnen komen...?
    Want ja, ik ben natuurlijk jong en mijn moeder laat me niet zomaar gaan.....


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Underestimated schreef:
    Heeft er iemand tips om te kunnen komen...?
    Want ja, ik ben natuurlijk jong en mijn moeder laat me niet zomaar gaan.....

    Iemand meenemen? Zodat je niet alleen hoeft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ha. Nou. Ik wil sowieso komen :Y)
    Kijken wie ook komt en evt. een vriendin meenemen ofzo ;p

    Ik ben ook aan de jonge kant, maar tja. Dit is gewoon geweldig. Hehe ^^


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]