• De stelling van deze week luidt:
    Leraren mogen met leerlingen communiceren via sociale media.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Waarom zou dat niet mogen? Daar is toch niks verkeerd aan denk ik. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee, aangezien ik zelf ook bevriend ben met leerkrachten van mijn schooltijd.


    16 - 09 - '17

    Ik ben het met Sheamus eens, haha.
    Ik was er altijd op Hyves mee bevriend, lawl.
    En hoe (ze) moeten leraren anders contacteren, als de mobiel het niet doet of iets?


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Eens. Ik heb enkele leerkrachten op Facebook, en ze reageren daar veel sneller over dan via de mail over bijvoorbeeld een vraag over huiswerk. Het blijft toch daarbij, dus het lijkt me geen probleem, zolang het contact gepast blijft.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 5:58 ]


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ja. Maar het is het eigen risico dat de docent neemt bij het geven van zijn/haar nummer. Maar ik zie niet in waarom dat niet meer mag, tegewoordig gaat zo'n beetje alle communicatie online.
    En net zoals Mylintis zegt: op FB/whatsapp reageren docenten veel sneller dan via de mail.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 8:34 ]

    Marguerite schreef:
    Ja. Maar het is het eigen risico dat de docent neemt bij het geven van zijn/haar nummer. Maar ik zie niet in waarom dat niet meer mag, tegewoordig gaat zo'n beetje alle communicatie online.
    En net zoals Mylintis zegt: op FB/whatsapp reageren docenten veel sneller dan via de mail.


    Inderdaad. En als je dat niet wil, als leerling zijnde, voeg je ze niet toe of blokkeer je ze gewoon. Ik heb ook het nummer van een aantal leraressen en omdat we altijd in onze praktijklessen met modellen werken, bespreken we vaak de avond ervoor wie op wie gaat werken etc.. Dit gaat via een groepsgesprek op what's app en is alleen bedoeld voor deze les (en)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wij kregen sowieso meestal het telefoonnummer van leerkrachten, en e-mailadressen. Plus we hadden een online werkplatform, maar dat werd amper gebruikt.
    Ik vind het dus eigenlijk een beetje overbodig, omdat wij sowieso veel contactmogelijkheden hadden.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nee, vind ik niet. Ik ben van mening dat er een bepaalde afstand moet blijven tussen leraren en leerlingen. Ik doe zelf namelijk de lerarenopleiding en ik vind het geen prettig idee om bevriend te zijn met de leerlingen van mijn stage op Facebook. Oneens dus.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik vind het prima, aangezien je als leerling of leraar zelf een bewuste keuze maakt, als je je leraar/leerling op andere sociale media toevoegd. Het kan heel handig zijn. Bovendien verwijder je iemand zo als je geen contact meer wilt.


    Tijd voor koffie.

    Eens, waarom niet?
    Zolang het maar bij schoolzaken blijft.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dumbledore schreef:
    Nee, vind ik niet. Ik ben van mening dat er een bepaalde afstand moet blijven tussen leraren en leerlingen. Ik doe zelf namelijk de lerarenopleiding en ik vind het geen prettig idee om bevriend te zijn met de leerlingen van mijn stage op Facebook. Oneens dus.


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Voor zowel voor als tegen valt er wat te zeggen. Ik ben er persoonlijk geen echte voorstander van. Er mag best een bepaalde afstand bewaard worden tussen leraar en leerling en contact via social media verkleint deze in mijn optiek. Sowieso is het contact veel informeler geworden in de laatste jaren (ik hoor bijna geen enkele scholier nog 'u' of 'meneer of mevrouw' zeggen), dus aan de andere kant hoort dit ook wel bij de tijd van nu. Daarnaast is het natuurlijk wel veel gemakkelijker.
    Ik zou het zelf in ieder geval niet willen.

    Edit: leuke en originele stelling trouwens! Eens wat anders dan de eeuwige discussies over abortus of vervroegde vrijlating.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 10:36 ]


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ja, wat mij betreft kan iedere docent die keuze het best voor zichzelf maken. Ik kies er bewust voor om niet facebook-vriend te worden van leerlingen (van stage), omdat ik een professionele houding wil behouden. Niet dat mijn facebook vol staat met drunk-pics, maar ik houd werk en prive liever gescheiden.


    You are beautiful, you are love.

    Ik zie niet in waarom niet, zolang het maar niet mijn docent Nederlands is. Wat een vreselijk mens haha.

    Gaudino schreef:
    Eens, waarom niet?
    Zolang het maar bij schoolzaken blijft.


    26 - 02 - '16

    Why not?

    Ik heb ook leraren op facebook ironisch genoeg zijn sommige leraren maar 5 a 6 jaar ouder dan mij :Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about