• Hooi! (:

    Ja, ik heb een kledingcrisis. Ik heb slechts 3 shirtjes en 3 broeken. En dat is naar mijn mening veelste weinig! Maar nu komt het probleem:
          Ik heb broekmaat 44 en shirtmaat 40 (Mijn excuses als ik dit tóch níét mag zeggen, dan verwijder ik het wel weer). De winkels hier in Emmen hebben grotendeels omakleding. Of kleding waar zelfs mijn oma van walgen zou. Oftewel, het is mijn smaak gewoonweg niet. Ook gaan er steeds meer winkels in Emmen weg, waardoor er gewoon niets te vinden is. Nu heb ik nóg een probleem: In de meeste winkels gaan de broekmaten 'slechts' t/m maat 42, en dus niet t/m 44. Waardoor ik geen broeken pas. Já, nu zou je kunnen zeggen dat ik moet afvallen. Ben ik ook mee bezig maar alsnog zou ik het wel fijn vinden om passende kleding te dragen.
          Verder is het zo dat ik in verhouding een lang bovenlichaam heb, waardoor ik vaak met shirtjes alsnog een bouwvakkerskont heb. Erg charmant is het niet echt.
    En já, nu komt mijn 3e probleem: Ik weet niet wat mij staat! Ik ben ongelooflijk onzeker over mijn lichaam waardoor ik vaak dingen niet eens probeer, omdat ik veelste bang ben dat het me niet staat, waardoor ik mezelf nóg meer onderuit haal.

    Dus, mijn vraag aan jullie luidt het volgende: Weten jullie winkels die deze wat grotere maten maar toch nog leuke kleding te koop is en ook voor een niet al te dure prijs? En wat is jullie kledingsmaak, hebben jullie tips voor me qua dingen om te dragen? Ik weet het gewoon niet, en misschien hebben jullie wel leuke ideeën. c:


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 10:41 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Primark... Hmm... De kwaliteit van de kleding is niet echt om over naar huis te schrijven. De pasvorm al helemaal niet (niet voor mij in elk geval).

    Verder: Large heeft heel veel van dat soort dingen en is best wel een heel erg awesome webwinkel XD


    For those I love, I will sacrifice

    Syeira schreef:
    Primark... Hmm... De kwaliteit van de kleding is niet echt om over naar huis te schrijven. De pasvorm al helemaal niet (niet voor mij in elk geval).

    Verder: Large heeft heel veel van dat soort dingen en is best wel een heel erg awesome webwinkel XD


    Haha de Large ken ik natuuuuurlijk al! c: Maar mijn moeder vind het te duur, ondanks dat mijn vader op een punt is dat hij gewoon wil dat ik passende kleding heb. x)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Go daddy XD

    Mijn moeder spaart tegenwoordig niet zoveel meer op kleding voor mij, in de heilige overtuiging dat ze beter een paar dure dingen kan kopen van goede kwaliteit waar ik nog lang plezier van heb, dan dat ze heel veel goedkope prullen koopt...


    For those I love, I will sacrifice

    Oh, en bij de Apple (De kledingzaak) in België, in Luik volgens mij, verkochten ze ook geweldige kleding. Mijn zusje is nogal gezet, maar zij heeft daar gewoon kleding kunnen passen. De broeken zaten daar wel strakker, want ik heb normaal maat 34 en kwam er met maat 38 net in. :')

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 16:00 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    ^ Tsja, go daddy inderdaad. Maar mijn moeder betaald mijn kleding, helaas. x) En mijn moeder is juist van dat ''ieder dubbeltje wordt 10 keer omgedraaid'', omdat we het niet zo breed hebben. Dus we zoeken goed spul voor een niet al te dure prijs wat ook nog eens leuk is. Is zeer moeilijk. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Videnda schreef:
    Oh, en bij de Apple (De kledingzaak) in België, in Luik volgens mij, verkochten ze ook geweldige kleding. Mijn zusje is nogal gezet, maar zij heeft daar gewoon kleding kunnen passen. De broeken zaten daar wel strakker, want ik heb normaal maat 34 en kwam er met maat 38 net in. :')


    Een kledingzaak die Apple heet? Lol.
    Maar ik woon in het noorden van Nederland, dus naar België toe gaan wordt 'm niet. Maar naar welke maten denk je dat ik zou moeten kijken bij die Apple dan (ik neem tenminste aan dat ze wel een website hebben?) ? Als jij tenminste al een grotere maat moet hebben, dan moet ik dat natuurlijk ook, haha. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Peek en Cloppenburg, maar weet niet of dat in Emmen zit. Daar heb ik een epische broek gevonden XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    Peek en Cloppenburg, maar weet niet of dat in Emmen zit. Daar heb ik een epische broek gevonden XD.


    Nop, hebben we niet. Maar ik zal de site eens bekijken, thanksies! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Miss Etam, Primark, C&A, Hema en New Yorker hebben vaak wel kleding in grotere maten en die ook wat wijder vallen. :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik snap je helemaal. Ik ben ook de slankste niet, helemaal niet zelfs. Ik heb namelijk ook maatje 42/44 XL.
    Ik zelf koop mijn broeken bij de New Look en de Primark. Tuurlijk de kwaliteit is niet top maar ze zijn ook niet duur waardoor je sneller een nieuwe kan kopen. De broeken zitter verder gewoon perfect.
    Sowieso is New Look echt mijn favoriete winkel. Ze gaan tot maat 18 wat een 46 is volgens mij en ze hebben altijd leuke dingetjes.
    Oh en trouwens, ik weet niet of je ermee zit dat je wat grote kleding moet nemen, want ik heb bijvoorbeeld altijd 46/48 bij de Primark, maar daar moet je niet naar kijken. Meeste winkels doen maar wat qua maten.

    Verder vind ik het altijd leuk winkelen bij de C&A, Miss Etam en M&S Mode.

    Oh en de tip; hoge broeken kopen. Hier kun je al je vetjes in verstoppen waardoor je niet van die kwabben boven je broekrand hebt hangen en waardoor je buik al snel een stuk strakker lijkt.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt (:


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    McBride schreef:
    (...)

    Een kledingzaak die Apple heet? Lol.
    Maar ik woon in het noorden van Nederland, dus naar België toe gaan wordt 'm niet. Maar naar welke maten denk je dat ik zou moeten kijken bij die Apple dan (ik neem tenminste aan dat ze wel een website hebben?) ? Als jij tenminste al een grotere maat moet hebben, dan moet ik dat natuurlijk ook, haha. :p


    Sorry, het moest Appel's zijn, haha.
    De jurkjes vielen daar vrij ruim en zijn ook nogal lang, maar de shirts vielen in de normale maat. Een broek zou ik minstens een maat groter kopen dan je eigenlijke maat. Dan zakt hij niet af en kom je er ook vlotjes in.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    @ Nerveus
    Heeft de New Yorker zeker weten grotere maten? Want ik snap helemaal niets van hun site, hahaha. x)

    @ Vervain
    De C&A en Miss Etam zijn geen winkels die ik leuk vind, maar de New Look ken ik niet. Ook daar ga ik eventjes op het internet rondsnuffelen. (:
    En hoge broeken draag ik altijd daardoor, haha. Sowieso vind ik de lage broeken maar niets, voor mijn gevoel zakken die snel af. Ondanks dat dat ook een kwestie van wennen is. Maar hoge broeken vind ik het fijnst. ^^



    Dank jullie! c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Eh - in Emmen zit een Vero Moda. I love it there. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Het probleem met winkels en niet weten wat je staat, dat ken ik. Daarover kan ik je absoluut geen advies geven. Ik weet wel dat veel winkels als H&M ook een afdeling hebben met grotere maten. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat andere winkels dit ook hebben. Misschien dat je hiervoor wel naar grote steden moet, want in de plaats waar ik woon hebben we echt een minuscule H&M... Heel veel succes!


    Hamartia

    Over winkels kan ik je niet veel aanraden omdat ik geen idee heb wat er in jou buurt is.
    Maar voor de stijl moet je gewoon op je gevoel afgaan en kiezen wat je mooi vind.
    Verder moet je je lichaam eens kritisch bekijken.
    Iedereen, ongeacht welke lichaamsbouw je ook hebt, heeft wel iets waar hij niet van houd. Ikzelf ben een beetje normaal gebouwd, niet overdreven slank maar zeker ook niet struis, maar mijn benen zijn echt verschrikkelijk lelijk en redelijk dik voor de rest van mijn lichaam.
    Maaar.....iedereen heeft ook mooie kanten! Zo heb ik een slanke taille. Dus al mijn kleren zetten mijn taille extra in de verf, zodat niemand naar mijn ontblote, iets wat lelijke benen kijkt.
    Jij moet gewoon voor jezelf bepalen welk lichaamsdeel jij in de verf moet zetten. Je taille, je heupen, je benen borsten whatever wat dan ook^^
    Door een hoog riempje te dragen kan je taille al een stuk slanker lijken dan hij in werkelijkheid is. Net zoals je je heupen verkleint door hogere broeken te dragen met een iets langer shirt (of correctieondergoed, maar dat zit niet zo fijn vind ik).
    Maar het belangrijkste is nog steeds dat je iets kiest waar je jezelf goed in voelt. Als jij je goed voelt, straal je dat ook uit naar anderen toe.


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.