• Ik ben op dit moment even helemaal klaar met mijn vader. Sinds het uit is gegaan tussen hem en zijn vriendin is hij zo veranderd... Hij geeft volgensmij veel meer om zijn motor dan om zijn kinderen. Als ik en mijn broertje er een weekend waren ging hij 'even' motor rijden, zeg maar gerust een hele middag. Hij zei een keer dat hij even een uurtje ofzo wegbleef naar een vriendin, hij vertrok rond 8 uur en kwam 1 uur 's nachts terug...

    Nu heeft hij een nieuwe obsessie gevonden, hij zou het leuk vinden om mijn broertje mee achterop te nemen. Nu moet hij een motor pak kopen, maar blijft volhouden dat mijn broertje een bepaalde maat niet heeft, maar wie kan het beter weten dan mijn moeder? Dus hij vroeg of mijn broertje langs wou komen daarvoor, zegt mijn moeder dat hij op zaterdag wel voor 10 uur kon of na 12 uur. Nu was 10 uur te vroeg, en 12 uur te laat want dan had hij al iets. Toen kwam ze met de oplossing om hem dan zondag te nemen want mijn moeder had toch wedstrijd met onze pony, zegt hij dat hij op zondag niet kon omdat hij met de motor wegging. Nu zag ik foto's op facebook dat hij gister op het strand lag en zeker niet alleen.
    Nu vroeg hij of ik morgen avond een bakkie kwam doen, maar ik heb daar op dit moment helemaal geen zin in. Dus ik zei dat ik niet kon omdat ik ook waarschijnlijk naar een vriendin ging afspreken, antwoord hij met ''alweer niet''? vervolgens zegt hij dat ik een dag of avond moet plannen om langs te komen en dat ik genoeg tijd had en hij bijna niet. Maar we mogen altijd pas komen wanneer het hem uitkomt en als hij tijd heeft, gaat hij liever op de motor weg dan dat hij iets doet met zijn kinderen.

    Mijn vader heeft zich ook nooit echt bemoeit met de opvoeding. Het lag altijd bij mijn moeder en hem maakte het vrij weinig uit, maar toen ik examen deed, was ik opeens heel interessant. Volgens hem had ik de verkeerde datum aan hem doorgegeven terwijl ik alleen maar had doorgegeven wat ik van school te horen had gekregen. Nee hij was er zeker van dat ik het verkeerd had. Toen wou hij wel even mijn moeder spreken, misschien dat die het beter uit kon leggen. Ze vertelde hem hetzelfde als dat ik gezegd had. Want ik deed toch VMBO TL? Hij wist niet eens dat ik al 4 jaar lang kader doe..... Waar bemoeide hij zich eigenlijk mee? En dat omdat iemand in zijn vriendenkring zei dat zijn kind een week later had dan ik.

    Hij wou in mei graag een weekje weg, en normaal had hij een vriendin om mee te gaan. Hij kon altijd 2 á 3 keer per jaar op vakantie, zelfs naar de Dominicaanse Republiek, maar ze konden nooit met mij en mijn broertje op vakantie...
    Nu heeft hij niemand om mee te nemen, dus werd ik gevraagd. Nu wist ik al wel wat er achter zat want hij gaf wel kleine hints. Hij zei dat we dan gezellig samen op het strand konden liggen en samen eten 's avonds, maar dan kon ik daarna wegwezen en in mijn eentje de hoort op want dan had hij ook even een momentje voor zichzelf. Dat ging ik sowieso niet doen want dat is voor mij niet leuk om alleen te zijn in een ver land, maar mijn vader houd ook nogal van drinken en dan vind ik hem best wel eng want hij word dan erg sentimenteel en kan hij erg vervelend worden. Dus ik had nee gezegd en nu heeft hij eerlijk aan mijn moeder toegegeven dat hij het voor zichzelf deed, niks voor mij, niks eindexamen cadeautje, hij wou gewoon niet eenzaam lijken.

    Ik ben best wel gekwetst en ik probeerde het steeds weer omdat ik diep van binnen ook weer iets heb dat ik het niet kan maken, want ik heb vriendinnen die geen vader meer hebben, en ze nog elke dag missen waardoor ik weer iets heb dat ik mijn handen dicht mag knijpen dat ik hem nog wel heb...


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Het klinkt alsof hij last heeft van een midlife-crisis, maar als ik jouw tekst moet geloven lijkt hij daar wel heel lang last van te hebben.
    Ik ben zo'n type dat mijn vader zou gaan negeren en geen aandacht meer aan hem zou schenken, zodat hij zich misschien eens zou realiseren dat ik zijn gedrag niet accepteer. Hij is de volwassene, en daar moet hij zich ook naar gedragen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Videnda schreef:
    Het klinkt alsof hij last heeft van een midlife-crisis, maar als ik jouw tekst moet geloven lijkt hij daar wel heel lang last van te hebben.
    Ik ben zo'n type dat mijn vader zou gaan negeren en geen aandacht meer aan hem zou schenken, zodat hij zich misschien eens zou realiseren dat ik zijn gedrag niet accepteer. Hij is de volwassene, en daar moet hij zich ook naar gedragen.


    Ik zit inderdaad er ook al een tijdje aan te denken dat hij in een midlife-crisis zit, maar dat is toch geen reden om je kinderen te laten vallen?


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Ik vind het logisch dat je niet met hem op vakantie wilt en ik vind het ook helemaal niet raar.
    In ieder geval, wat vervelend dat je vader zo raar doet! Inderdaad klinkt een mid-lifecrisis nog het meest logisch voor de vreemde acties. Helaas heb ik niet echt tips voor je, maar alsnog: Succes ermee!

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 14:51 ]


    Tijd voor koffie.

    xHappinessx schreef:
    (...)

    Ik zit inderdaad er ook al een tijdje aan te denken dat hij in een midlife-crisis zit, maar dat is toch geen reden om je kinderen te laten vallen?


    Natuurlijk niet, maar soms hebben mannen die dit doormaken geen behoefte om aandacht aan hun kroost te schenken. Het is fout, en waarschijnlijk ziet hij dat niet eens in. Ik zou niet weten op welke manier je tot hem door kunt dringen, maar misschien werkt het om het er eens met hem over te hebben. Werkt het niet? Misschien werkt het wel als je toont dat je hem niet nodig hebt. Ga gewoon door met je leven alsof er niets aan de hand is en wie weet; misschien ziet hij wel in dat hij ergens mee bezig is wat hartstikke fout is.
    Het is maar een advies en dit is hoe ik het zou aanpakken, maar als je -je er niet prettig bij voelt, moet je het natuurlijk niet doen.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2014 - 15:09 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat een nare situaties. Waarschijnlijk heeft je vader er gewoon veel problemen mee dat de relatie met zijn vriendin over is. Kun je het er niet een keertje rustig met hem erover hebben waarom hij zo tegen jou en je broertje doet? Probeer op een rustig moment even tijd te vinden om met hem te praten en kalm uit te leggen wat je zo dwars zit, dus het verhaal wat je hierboven aan ons hebt vertelt. Zeg dat je er erg mee zit en vraag of hij zijn gedag kan verklaren. Misschien komen jullie er wel samen uit en heeft je vader geen eens door dat hij zo raar doet. Vaak hebben mensen die het lastig hebben niet in de gaten dat ze andere kwetsen. Als dat niet werkt kun je er misschien nog even met je moeder over praten?

    Je hebt trouwens wel gelijk hoor, dat je niet met hem op vakantie wilt, dat zou ik persoonlijk ook niet zo heel prettig vinden. Als je je er niet prettig bij voelt, gewoon niet meegaan, je bent hem niets verplicht. Hij is jou wat verplicht en dat is een goede vader (proberen) te zijn.

    Sterkte meid! (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.