• Hallo,
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede Spiegelreflexcamera, het liefst eentje van Nikon of Canon. Heeft er iemand tips, wat voor een een goede is en die goed bevalt? Het liefst niet al te duur, want ik ben een beginner en ik vind het dan sonde om al gelijk een camera van €600,- te kopen.

    Alvast bedankt!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 20 mei 2014 - 22:19 ]


    La la la de de da la la de de da da dum.

    Ik zou even advies vragen bij iemand die er verstand van heeft. Ga naar Cameraland als dat in de buurt zit bij je.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Ik heb een Nikon D3100, en die bevalt me prima. Ze zeggen altijd bij mij school (fotografie), dat het niet aan de body ligt, maar aan de lens/lenzen die je er bij wilt kopen. :)


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Churchill schreef:
    Ik heb een Nikon D3100, en die bevalt me prima. Ze zeggen altijd bij mij school (fotografie), dat het niet aan de body ligt, maar aan de lens/lenzen die je er bij wilt kopen. :)


    Ik zat ook aan de Nikon D3100 te denken maar die heeft een vast display en ik zou graag een draaibaar display willen. Dan heb je de D5100 maar die is gelijk weer wat prijziger.

    @Junns Oh oke, nog nooit van gehoord. Zal straks eens opzoeken. :)


    La la la de de da la la de de da da dum.

    Mijn topics, ik ben ook opzoek naar een mooie, nieuwe spiegelreflex.


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Ik kan je hier helaas niet mee verder helpen. Ik heb zelf nauwelijks verstand van camera's.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Op school (grafisch vormgeving, hebben als vak fotografie, dus een fotostudio met allemaal camera's) gebruiken we de Nikon D3100, perfect toesten om mee te werken, heeft genoeg lenzen en opties! Is heen hele fijne camera! (:


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Op school (grafisch vormgeving, hebben als vak fotografie, dus een fotostudio met allemaal camera's) gebruiken we de Nikon D3100, perfect toesten om mee te werken, heeft genoeg lenzen en opties! Is heen hele fijne camera! (:


    Ja dat hebben ze bij ons op school ook. Ik doe dan de opleiding administratie maar we hadden een project en toen had ik dus een cursus fotografie. Daar hebben ze de D3100 en de D5100. Dus ik zit te twijfelen tussen die twee, binnenkort maar naar een camerawinkel gaan denk ik.


    La la la de de da la la de de da da dum.

    ik heb zelf een Canon 600D en vind hem echt geweldig.
    deze heeft wel een draaibaar display.
    maar de body draait vooral om de opties die erop zitten. enorm belangrijk is de lens.
    in ieder geval, de prijs van deze licht rond de 700 euro, maar ik denk dat alle goede camera's wel aan die prijsklasse liggen.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2014 - 14:37 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Styles schreef:
    ik heb zelf een Canon 600D en vind hem echt geweldig.
    deze heeft wel een draaibaar display.
    maar de body draait vooral om de opties die erop zitten. enorm belangrijk is de lens.
    in ieder geval, de prijs van deze licht rond de 700 euro, maar ik denk dat alle goede camera's wel aan die prijsklasse liggen.


    Hm.. die was ik gisteren ook tegengekomen, maar 700 euro is best heel erg prijzig. En Canon of Nikon maakt mij ook echt helemaal niets uit. Het liefst iets rond de 500 euro, maximaal 600. Ik heb niet zo'n heel groot budget namelijk haha.


    La la la de de da la la de de da da dum.

    Abadine schreef:
    (...)

    Hm.. die was ik gisteren ook tegengekomen, maar 700 euro is best heel erg prijzig. En Canon of Nikon maakt mij ook echt helemaal niets uit. Het liefst iets rond de 500 euro, maximaal 600. Ik heb niet zo'n heel groot budget namelijk haha.

    Camera's zijn gewoon duur. vooral een goede spiegelreflex.
    volgens mij is de 1000D serie van Canon rond de 400 euro ofzo. maar dat licht er ook weer aan wat voor lens erop zit.
    ikzelf heb het niet zo op Nikon, maar dat is natuurlijk mijn mening.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Styles schreef:
    (...)
    Camera's zijn gewoon duur. vooral een goede spiegelreflex.
    volgens mij is de 1000D serie van Canon rond de 400 euro ofzo. maar dat licht er ook weer aan wat voor lens erop zit.
    ikzelf heb het niet zo op Nikon, maar dat is natuurlijk mijn mening.


    Hoezo heb je het zelf niet zo op Nikon als ik vragen mag?


    La la la de de da la la de de da da dum.

    Ik gebruik zelf de canon 600D, die bevalt heel goed, en heel veel youtubers en bloggers gebruiken 'm ook. Hele fijne camera!


    Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?

    Abadine schreef:
    (...)

    Hoezo heb je het zelf niet zo op Nikon als ik vragen mag?

    Ik vind hem gewoon niet fijn werken.
    Maar het is algemeen bekend dat degene die vertrouwd zijn met Canon, Nikon niet fijn vinden en andersom.
    Dat hoor ik tenminste van veel mensen op school.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Styles schreef:
    (...)
    Ik vind hem gewoon niet fijn werken.
    Maar het is algemeen bekend dat degene die vertrouwd zijn met Canon, Nikon niet fijn vinden en andersom.
    Dat hoor ik tenminste van veel mensen op school.


    Klopt! Maar over het algemeen zijn dit 'de' merken qua fotografie.


    To infinity and beyond •

    harrylouis schreef:
    Ik gebruik zelf de canon 600D, die bevalt heel goed, en heel veel youtubers en bloggers gebruiken 'm ook. Hele fijne camera!


    Hm ok. Waarvoor gebruik je hem zoal? Van wat maak je meestal foto's?
    En is de canon 600D makkelijk mee te nemen? Is hij niet al te groot? Gewoon net zoals de andere spiegelreflexcamera's of groter?
    Sorry voor mijn nieuwsgierigheid.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2014 - 18:10 ]


    La la la de de da la la de de da da dum.