• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.
    FAQ

    Voordat je een vraag stelt, kijk eerst hier of hij al eens eerder gesteld is.

    Hoe doe ik mee aan de Q-writers?
    Heel gemakkelijk. Je hoeft in het topic alleen maar aan te geven dat je mee wilt doen, en je kunt op de lijst.

    Wat zijn Word-wars?
    Dit zijn uurtjes waarop je zoveel mogelijk te schrijven, in competitie met de andere writers. Deze uren worden meestal afgesproken in het Q-writers topic, maar je kunt deze ook individueel houden. Er hangt geen prijs aan, behalve het eventueel behalen van het aantal woorden van de periode.

    Moet ik een verhaal opgeven?
    Nee, dat hoeft niet. Dit is geheel vrijwillig.

    Wat telt allemaal voor het aantal woorden van de periode?
    Alles in verhaalvorm telt. Of het nou voor je story op Quizlet is of een opdracht op school, waar je een verhaal/Stand Alone voor moet schrijven. Let erop, dingen als een betoog tellen er niet bij. Alleen dingen in verhaalvorm.
    Je aantal woorden hoeft niet online te staan en ook niet te zijn voor het verhaal wat je eventueel opgeeft.

    Ik ben net begonnen bij de Q-writers. Tellen mijn woorden die ik eerder had geschreven ook?
    Nee, deze tellen niet. Als je bij de Q-writers begint, start je gewoon bij het begin met tellen. Elke keer dat je een periode gehaald hebt, dwz 6K in 2 weken (die zijn te vinden in de beginpost), komt er 6K op bij het aantal woorden. Eerst staat er dus 6K, dan 12K, etc.

    Ik heb een periode niet gehaald. Wat nu?
    Geen reden tot paniek. We hebben allemaal eens een drukke periode, waardoor we niet kunnen schrijven. Als je het niet haalt, dan probeer je het gewoon de volgende periode opnieuw.

    Wat ik doorgegeven heb, is nog niet aangepast!
    Dat kan gebeuren. Wij zijn ook maar mensen, en vooral de oprichtster van de Q-writers heeft het behoorlijk druk (waardoor soms bepaalde topics door iemand anders geopend zijn). Je wijziging wordt zo snel mogelijk veranderd, maar heb geduld.




    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo/Chip (Zomerhitte)
    27K

    - Amused
    - Corday (Tormentor)
    185K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Katl1
    241K

    - dayxdreamer (A ranger/traitor + Teddy Lupos + Romeo sluit zich aan bij de orde - 4shots)
    114K

    - xMissMarije (Stil meisje)
    78K

    - Leshley (Hotel Atkinson + Beyond this world)
    30K

    - Hireath (Pieces of time)
    72K

    - Memoria (Fluisteringen)
    40K

    - OpheIiac (Ophelia)
    18K

    - Ghosthunter (Deathly Touch)
    12K

    - Aves (Nevels + Elusive + Zoeken Naar Sterren)
    160K

    - Sheridan (La vie ne vaut rien mais rien ne vaut la vie)
    6K

    - Audacity
    - Obliviate7 (Flaming Eyes [OP])
    12K

    - Requille (As we all spill blood)
    12K

    - Vivant (Dance of The Death)
    12K

    - Scribe (Zwarte Veren)
    52K

    - RAB (Like Fire and Water, like Weasley and Malfoy)
    12K

    - MijnDroom (I'm falling for you)
    6K

    - Inermis
    7K

    - Yoru
    42K

    - Mikealson (X)
    - Kreynta
    66K

    - Reflektor (Bruised)
    78K

    - Luscinius
    6K

    - Vacilando
    - Dunedain
    42K

    - Bates (It's a lonely road)
    18K

    - Ivey (Softly Into Me • Liam James Payne [16+])
    12K

    - Truster
    30K

    - Coulson
    6K

    - Calorae (Wordstuck)
    12K

    - Snowqeeun (The Marauders + Haunted House + Abigail)
    - IBED (Impossible Life)
    - Woodhouse
    108K

    - Flitwick
    - Lizor
    - aestivate (Nepenthe)
    - SPECS
    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Huidige periode gehaald:
    -
    -
    -
    -
    -


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven
    Regen en onweer met eventueel spaanse gitaar

    Ons off-topic

    Word-wars:
    Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Hierbij moet je wel rekening houden met degenen die mee willen doen.
    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:
    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Periodes:
    - 08-09-14 t/m 21-09-14 Huidige
    - 22-09-14 t/m 05-10-14
    - 06-10-14 t/m 19-10-14
    - 20-10-14 t/m 02-11-14
    - 03-11-14 t/m 16-11-14
    - 17-11-14 t/m 30-11-14
    - 01-12-14 t/m 14-12-14
    - 15-12-14 t/m 28-12-14
    - 29-12-14 t/m 11-01-15
    - 12-01-15 t/m 25-01-15
    - 26-01-15 t/m 08-02-15


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 22 maart 2015 - 0:00 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik was juist al een paar dagen aan het denken dat het leuk zou zijn om zo'n topic als dit te starten......nooit gezien.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik was juist al een paar dagen aan het denken dat het leuk zou zijn om zo'n topic als dit te starten......nooit gezien.=')


    Kom er maar gezellig bij! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Lijkt een beetje op kamp nanowrimo.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Lijkt een beetje op kamp nanowrimo.^^


    Dit loopt alleen het gehele jaar door :3

    Ik ben zo blij dat er internet in de efteling is


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ruskow schreef:
    (...)

    Dit loopt alleen het gehele jaar door :3

    Ik ben zo blij dat er internet in de efteling is


    Precies wat ik nodig heb.:)


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik ben met een nieuw verhaal begonnen, zou deze erbij kunnen en Velleitie weg alsjeblief? ^^
    Nepenthe


    "Music expresses everything I can't say in words."

    Heh-Scribe


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik zal het morgen aanpassen.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik heb de 6K weer gehaald :3


    -

    6K *O*
    Alhoewel mijn doel in de vakantie hoger ligt en ik dat niet gehaald heb... Maar goed, dat mag ik van mezelf de volgende twee weken proberen inhalen.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik heb al 20k geschreven, alleen de vorige twee weken. Ik ben nu trots, want ik zit al super lang in een writersblock en daar ben ik nu eindelijk uit!*O*


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Hoe gaat het hier bij de schrijvertjes?

    Zelf kom ik momenteel erg weinig toe aan schrijven. Paar persoonlijke problemen + verhuizen is niet zo bevorderlijk >.> Ga wel eindelijk op kamers :Y) op mezelf, yay ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik heb afgelopen periode weer ruime 6K gehaald. In de vakantie probeer ik 1000 woorden per dag te halen en tot nu toe lukt dat redelijk (maar lang niet altijd)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Eerlijk gezegd, was ik dit topic helemaal vergeten. . . Hierdoor heb ik eveneens niet gelet op de hoeveelheid woorden.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het lukt me gewoon niet meer om te schrijven, als ik weer begin dan stop ik gewoon meteen.
    Aah :(


    "Music expresses everything I can't say in words."