• Ik zit met een idee in mijn hoofd om een RPG te maken over het leven tijdens de Franse revolutie. Het enige puntje is dat ik om een of andere reden nog niet tot een verhaallijn ben gekomen.

    Van de adellijke die uit hun huizen worden verdreven tot de gewone burgers die tegen hen in opstand komen. Hoe gaat men er mee om, wat gebeurt er etc.

    Ik denk dat er vrij veel met dit onderwerp gedaan kan worden, alleen ik ben er nog niet helemaal uit wat de verhaallijn dan precies moet zijn. Dus indien iemand een idee oid. heeft, dan hoor ik het graag haha. (En indien het je een leuk onderwerp lijkt, hoor ik dat natuurlijk ook ontzettend graag).


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Do you hear the people sing? :Y)
    Echt heel gaaf! Ik ben niet zo goed in het verzinnen van verhaallijnen maar ik ga dit topic zeker in de gaten houden!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Oeh Franse revolutie. Ik ben een beetje verslaaft aan Les miserables (de gewone versie niet de musical) al speelt dat zich een tiental jaar na de Franse Revolutie x3

    Ik zou het dus awesome vinden als er zo'n rpg kwam. Voor ideeën.. gewoon het principe van de Franse revolutie volgen? Studenten die bijeen komen om in opstand te komen, een paar mensen die heel het zooitje zo wat proberen te leiden en de adel die dan weer tegen hen in 'opstand' gaan?


    -Hi, I'm Andy, also freaking out- Andy Gallagher

    Seems nice to me! Franse revolutie is inderdaad een leuk onderwerp! Heb een keer het boek 'de guilliotine' gelezen, wat ook over opstanden etc. ging ^^


    "Always be yourself. Unless you can be a pirate - then always be a pirate." ~ Jack Sparrow

    Ik heb hier ook al, een soort van, een rpg over gehad. Alleen ging hij vrij snel dood, helaas. Hopelijk heeft die van jou meer succes! :3


    26 - 02 - '16

    Oh klinkt al grappig,.ik hou het even in de gaten.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Whiiiiee, Les Miserables :') Nee hoor, ik snap dat dit anders is. Maar ik vind het wel een heel erg goed idee, al weet ik niet zeker of ik tijd heb om mee te doen!

    Haha oke nu voel ik me zo'n kneus aangezien ik dan les misarables niet heb gezien maar gewoon van geschiedenis houdt haha. Ik ga even brainstormen en wanneer ik iets weet stel ik jullie wel op de hoogte! Leuk in ieder geval dat er zoveel interesse is haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Misschien is dat juist goed, dat je les miserables niet gezien hebt, omdat je dan nog niet een vaste voorstelling hebt van hoe die rpg eruit zou kunnen zien.
    Anyway, me likes the topic.


    Aan niets denken is ook denken.

    Misschien zouden we wel Les Miserables als leidraad kunnen nemen, dan hebben we in ieder geval een begin. Bijv. dat de burgers in het café samen komen en dan de revolutie beginnen...?

    [ bericht aangepast op 26 mei 2014 - 18:42 ]

    Deamonium schreef:
    Misschien zouden we wel Les Miserables als leidraad kunnen nemen, dan hebben we in ieder geval een begin. Bijv. dat de burgers in het café samen komen en dan de revolutie beginnen...?


    Hm dat is inderdaad wel een leuk begin! De adellijke groepen zitten nog gewoon te genieten van hun leventjes en worden dan op den duur eruit verjaagd door de burgers en moeten zich onder hen mengen om niet op te vallen.

    Ik denk dat ik maar een Les Miserables ga kijken haha.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Hm dat is inderdaad wel een leuk begin! De adellijke groepen zitten nog gewoon te genieten van hun leventjes en worden dan op den duur eruit verjaagd door de burgers en moeten zich onder hen mengen om niet op te vallen.

    Ik denk dat ik maar een Les Miserables ga kijken haha.


    Just what I meant (:
    Het is echt een awesome film en het geeft je een heel goed beeld van hoe het leven er toen aan toe ging. Die van 2012 vind ik persoonlijk de beste, een uitstekende samenwerking tussen Russell Crowe en Hugh Jackman :Y)

    Deamonium schreef:
    (...)

    Just what I meant (:
    Het is echt een awesome film en het geeft je een heel goed beeld van hoe het leven er toen aan toe ging. Die van 2012 vind ik persoonlijk de beste, een uitstekende samenwerking tussen Russell Crowe en Hugh Jackman :Y)


    Haha mooi!
    Ah nou ik zal je tip van harte aannemen, want aangezien mijn enige kennis van de Franse revolutie van mijn geschiedenis lessen afkomt is dit denk wel handig om meer uit de verhaallijn te halen. En Hugh Jackman is nooit verkeerd om naar te kijken (;


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Als de RPG er daadwerkelijk komt, zou ik graag mee willen doen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Klinkt heel tof! Ik zou mee doen (;


    The duty of youth, is to challenge corruption.

    Leuk om te horen dat er zoveel geïnteresseerd zijn. Ik ga vandaag Les Miserables kijken en zodra ik een verhaallijn heb mail ik iedereen die op dit topic heeft gereageerd! n.n


    When time and life shook hands and said goodbye.