• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 6000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag en één rust-dag in de week. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.
    FAQ

    Voordat je een vraag stelt, kijk eerst hier of hij al eens eerder gesteld is.

    Hoe doe ik mee aan de Q-writers?
    Heel gemakkelijk. Je hoeft in het topic alleen maar aan te geven dat je mee wilt doen, en je kunt op de lijst.

    Wat zijn Word-wars?
    Dit zijn uurtjes waarop je zoveel mogelijk te schrijven, in competitie met de andere writers. Deze uren worden meestal afgesproken in het Q-writers topic, maar je kunt deze ook individueel houden. Er hangt geen prijs aan, behalve het eventueel behalen van het aantal woorden van de periode.

    Moet ik een verhaal opgeven?
    Nee, dat hoeft niet. Dit is geheel vrijwillig.

    Wat telt allemaal voor het aantal woorden van de periode?
    Alles in verhaalvorm telt. Of het nou voor je story op Quizlet is of een opdracht op school, waar je een verhaal/Stand Alone voor moet schrijven. Let erop, dingen als een betoog tellen er niet bij. Alleen dingen in verhaalvorm.
    Je aantal woorden hoeft niet online te staan en ook niet te zijn voor het verhaal wat je eventueel opgeeft.

    Ik ben net begonnen bij de Q-writers. Tellen mijn woorden die ik eerder had geschreven ook?
    Nee, deze tellen niet. Als je bij de Q-writers begint, start je gewoon bij het begin met tellen. Elke keer dat je een periode gehaald hebt, dwz 6K in 2 weken (die zijn te vinden in de beginpost), komt er 6K op bij het aantal woorden. Eerst staat er dus 6K, dan 12K, etc.

    Ik heb een periode niet gehaald. Wat nu?
    Geen reden tot paniek. We hebben allemaal eens een drukke periode, waardoor we niet kunnen schrijven. Als je het niet haalt, dan probeer je het gewoon de volgende periode opnieuw.

    Wat ik doorgegeven heb, is nog niet aangepast!
    Dat kan gebeuren. Wij zijn ook maar mensen, en vooral de oprichtster van de Q-writers heeft het behoorlijk druk (waardoor soms bepaalde topics door iemand anders geopend zijn). Je wijziging wordt zo snel mogelijk veranderd, maar heb geduld.




    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo/Chip (Zomerhitte)
    27K

    - Amused
    - Corday (Tormentor)
    185K

    - Wiarda (De man met het verenmasker) AANHANGSEL
    - Katl1
    241K

    - dayxdreamer (A ranger/traitor + Teddy Lupos + Romeo sluit zich aan bij de orde - 4shots)
    114K

    - xMissMarije (Stil meisje)
    78K

    - Leshley (Hotel Atkinson + Beyond this world)
    30K

    - Hireath (Pieces of time)
    72K

    - Memoria (Fluisteringen)
    40K

    - OpheIiac (Ophelia)
    18K

    - Ghosthunter (Deathly Touch)
    12K

    - Aves (Nevels + Elusive + Zoeken Naar Sterren)
    160K

    - Sheridan (La vie ne vaut rien mais rien ne vaut la vie)
    6K

    - Audacity
    - Obliviate7 (Flaming Eyes [OP])
    12K

    - Requille (As we all spill blood)
    12K

    - Vivant (Dance of The Death)
    12K

    - Scribe (Zwarte Veren)
    52K

    - RAB (Like Fire and Water, like Weasley and Malfoy)
    12K

    - MijnDroom (I'm falling for you)
    6K

    - Inermis
    7K

    - Yoru
    42K

    - Mikealson (X)
    - Kreynta
    66K

    - Reflektor (Bruised)
    78K

    - Luscinius
    6K

    - Vacilando
    - Dunedain
    42K

    - Bates (It's a lonely road)
    18K

    - Ivey (Softly Into Me • Liam James Payne [16+])
    12K

    - Truster
    30K

    - Coulson
    6K

    - Calorae (Wordstuck)
    12K

    - Snowqeeun (The Marauders + Haunted House + Abigail)
    - IBED (Impossible Life)
    - Woodhouse
    108K

    - Flitwick
    - Lizor
    - aestivate (Nepenthe)
    - SPECS
    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Huidige periode gehaald:
    -
    -
    -
    -
    -


    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 3000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de week krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2
    Inspiratie voor bij het schrijven
    Regen en onweer met eventueel spaanse gitaar

    Ons off-topic

    Word-wars:
    Je kiest helemaal zelf op welk uur of welke dag je een word-war wil houden. Hierbij moet je wel rekening houden met degenen die mee willen doen.
    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Een klein overzichtje:
    Maandag: 500
    Dinsdag: 1000
    Woensdag: 1500
    Donderdag: 2000
    Vrijdag: 2500
    Zaterdag: 3000
    Zondag: bijschrijven


    Periodes:
    - 08-09-14 t/m 21-09-14 Huidige
    - 22-09-14 t/m 05-10-14
    - 06-10-14 t/m 19-10-14
    - 20-10-14 t/m 02-11-14
    - 03-11-14 t/m 16-11-14
    - 17-11-14 t/m 30-11-14
    - 01-12-14 t/m 14-12-14
    - 15-12-14 t/m 28-12-14
    - 29-12-14 t/m 11-01-15
    - 12-01-15 t/m 25-01-15
    - 26-01-15 t/m 08-02-15


    Vorige topics
    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 22 maart 2015 - 0:00 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Frodo schreef:
    Wow, vreemd om dit topic voorbij zien te komen :'D wel echt leuk dat jullie zijn doorgegaan in mijn afwezigheidsperiode ^^ het idee blijft leven! :')
    Of is het nu een beetje dood? :c


    Is een beetje dood geweest...ik hoopte met mijn vorige bericht er een beetje nieuw leven in te blazen :3

    Dunedain schreef:
    (...)

    Op het moment lig ik een beetje stil, maar ik ben nu vooral allerlei spul aan het voorbereiden voor NaNo, dus in november gaat het woordenaantal (hopelijk) omhoog.
    Zijn er hier trouwens nog mensen die mee doen met NaNoWriMo?


    Ik niet. Ik zit een beetje met de studie, gezien dat ik mijn BSA afgelopen jaar een beetje verkloot heb en het nu wel goed wil doen. Maar schrijven zal ik zeker blijven doen. Ik wil eigenlijk mijn SotY afmaken...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Dan wil ik je graag helpen ^^
    *Zucht* ik wou dat ik op dit moment kon schrijven, maar mijn teamgenoot komt niet opdagen. Rotopdracht


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Heel graag...ik vond en vind dit namelijk nog steeds een enorm leuk iets :)
    Je hebt momenteel ook niets waar je wel aan kunt werken? Jep, mee eens. Wat een enorme rotopdracht.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Echt super dat je het bij hebt gehouden, de beginpost enzo :3
    en jawel maar ik zit te wachten op dat meisje. Als ze er eindelijk is, kunnen we beginnen :') maarja, 25 minuten te laat, ik denk niet dat ze nog komt opdagen.
    En hun posts in hun topic zijn echt zo kinderachtig, ze hebben niets om mee te discussiëren en dat weten ze


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind het leuk. Is stiekem ook één van de dingen die ik het leukste vind aan een wedstrijd houden :3 het topic bijhouden (A)
    Komt ze persoonlijk bij jou of online?
    Het gaat gewoon compleet nergens over. De gehele opdracht. Met meerdere mensen schrijven is klote. Ik persoonlijk ben telkens bang om mensen iets op te dringen en dat ze dan maar ja zeggen op alles omdat ze denken dat ik baas wil spelen ofzo...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Haha als je het zo leuk vindt, mag je het voor mijn part altijd bij houden :'D
    Ze komt online (een half uur geleden).
    Precies. Ik heb nog niet eens kunnen beginnen terwijl ik normaal gezien goed op tijd begin, zodat ik nog alles kan aanpassen dat nog niet 100 % is


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Chill :3
    Hmmm...beetje stom dat ze er nog niet is.
    Nou ja, je kan beginnen, volgens hen. Nou had ik het ook echt wel voor vandaag afgehad, in mijn eentje...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Het is hier inderdaad nogal stil de laatste tijd, helaas. Vroeger was het altijd zo gezellig (om over ons maffe off-topic maar te zwijgen ;))

    Trouwens Bes, ik zag net dat je een nieuwe story online hebt staan (waar je een eeuwigheid geleden reclame voor gemaakt hebt, gek dat ik het me nog herinner). Het begin lijkt me niet slecht ;) (maar ik ben vreselijk kieskeurig de laatste tijd op abo's, meestal neem ik eerst een bladwijzer om te zien hoe het vordert)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Dunedain schreef:
    (...)

    Op het moment lig ik een beetje stil, maar ik ben nu vooral allerlei spul aan het voorbereiden voor NaNo, dus in november gaat het woordenaantal (hopelijk) omhoog.
    Zijn er hier trouwens nog mensen die mee doen met NaNoWriMo?


    Ja ik! Met; Voorbij de muur. Een nieuw verhaal waar ik aan wil schrijven. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik twijfel voor Nano
    Ik wil al lang een keer meedoen en deze keer zou het haalbaar zijn met school, maar typisch net nu heb ik weer vreselijk veel last van mn polsen en dan zou ik eigenlijk minder moeten typen... *zucht*


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Dunedain schreef:
    (...)

    Op het moment lig ik een beetje stil, maar ik ben nu vooral allerlei spul aan het voorbereiden voor NaNo, dus in november gaat het woordenaantal (hopelijk) omhoog.
    Zijn er hier trouwens nog mensen die mee doen met NaNoWriMo?

    Ik doe ook mee met NaNoWriMo. (:


    Take risks and conquer your fears.

    katl1 schreef:
    Het is hier inderdaad nogal stil de laatste tijd, helaas. Vroeger was het altijd zo gezellig (om over ons maffe off-topic maar te zwijgen ;))

    Trouwens Bes, ik zag net dat je een nieuwe story online hebt staan (waar je een eeuwigheid geleden reclame voor gemaakt hebt, gek dat ik het me nog herinner). Het begin lijkt me niet slecht ;) (maar ik ben vreselijk kieskeurig de laatste tijd op abo's, meestal neem ik eerst een bladwijzer om te zien hoe het vordert)


    Ik heb hem de laatste tijd vaak in de spotlight gezet/topic gemaakt dus opnieuw reclame gemaakt ^^ ik hoop dat ik abowaardig zal zijn :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    De tweede username die ik ooit teruggenomen heb :)
    Sytry --> Kanda


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Sleep Tight is afgerond (50k) en ik wil graag weer meedoen met een nieuw verhaal.
    Zwarte veren. (waar ik net 1k aan heb geschreven)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Nawh, arm dood topic :c

    Caesar -> Luscinius (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.