• Sorry mods, ik had geen flauw idee waar dit topic hoorde te staan, maar in dit subforum stond al eerder iets over dit onderwerp, dus heb ik het maar hier neergezet.

    Ik was laatst bezig met een (niet geheel serieuze) lijst met redenen waarom meer mensen mijn OTP zouden moeten shippen, maar iedere keer dat ik zoiets doe, valt het me toch weer op dat het best wel lastig is om uit te leggen wat er nou precies zo geweldig is aan die twee personages samen. Dat is al helemaal het geval als ik het op een min of meer serieuze manier wil doen, want dan moet je met betere argumenten komen dan puns!!1! (krul)
    Nou ben ik dus nieuwsgierig: waarom ship jij jouw ultieme forever-and-ever OTP? Waarom zijn juist zij zo perfect voor elkaar en wat maakt hen zo anders dan al je andere ships (of andere OTP's, want ik weet dat veel van jullie er meer dan één hebben :p )?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh god.
    Ehm.
    Welke OTP? :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Wat is een OTP?


    26 - 02 - '16

    Ik heb er wel eentje! En dat is Destiel (Dean en Castiel van Supernatural). Het is de band die ze hebben, de manier waarop ze elkaar altijd zo intens aankijken en Cas altijd voor Dean kiest. Ze zijn fictief en tot nu toe heel anders dan alle relaties van fictieve personages die ik ken. Daarbij zijn ze irl ook heel erg close. Ik hou ook van die kleine doodles die ze wel eens maken. ;3


    Your make-up is terrible

    Karthus schreef:
    Wat is een OTP?


    One True Pairing. Je favoriete ship van een bepaald fandom.
    En ik weet niet waarom ik bepaalde personages ship. Ik ship bijvoorbeeld Rumple en Belle en Oliver en Percy. Maar dat zijn eigenlijk mijn enige OTP's, weliswaar van verschillende fandoms.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 17:38 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tsubomi schreef:
    Oh god.
    Ehm.
    Welke OTP? :Y)


    Idk, allemaal, als je wilt. :Y) Of kies er willekeurig eentje als je echt geen voorkeur hebt en niet de hele lijst af wilt gaan. :3



    Karthus schreef:
    Wat is een OTP?


    OTP staat voor One True Pairing. Je OTP is zeg maar je ship der ships, het ship waar je het allermeest aan gehecht bent. Sorry, ik had er waarschijnlijk niet vanuit moeten gaan dat iedereen die term inmiddels kent, haha. Ik breng wat te veel tijd op Tumblr door. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Johnlock, because, well, I don't know. Ik vind ze schattig samen. :')


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Merthur! Omdat die twee dé perfecte bromance hebben!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind dat Ron en Hermelien uit Harry Potter heel goed bij elkaar passen. :3
    Dus dat is mijn ship, I guess. Ik vind dat ze zo leuk bij elkaar passen, omdat Ron zo klunzig is en Hermelien dat altijd zo leuk kan oplossen.


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    Ik heb er wel eentje! En dat is Destiel (Dean en Castiel van Supernatural). Het is de band die ze hebben, de manier waarop ze elkaar altijd zo intens aankijken en Cas altijd voor Dean kiest. Ze zijn fictief en tot nu toe heel anders dan alle relaties van fictieve personages die ik ken. Daarbij zijn ze irl ook heel erg close. Ik hou ook van die kleine doodles die ze wel eens maken. ;3


    Ah, Destiel. Ja, hun profound bond is een erg goede reden en de laatste twee afleveringen van seizoen negen hebben dat nog eens extra onderstreept, ghehe. :3



    Videnda schreef:
    (...)

    One True Pairing. Je favoriete ship van een bepaald fandom.
    En ik weet niet waarom ik bepaalde personages ship. Ik ship bijvoorbeeld Rumple en Belle en Oliver en Percy. Maar dat zijn eigenlijk mijn enige OTP's, weliswaar van verschillende fandoms.


    Perciver was verrassend genoeg, kuch ook het ship waar ik redenen voor probeerde te verzinnen. :'D Ik weet me nog te herinneren dat ik ooit een nogal lang verhaal heb geschreven over waarom ik hen shipte in een van de Perciver topics, en ik ship ze echt al zo ongeveer sinds ik weet wat ships zijn, maar toch is het inderdaad nog best wel lastig om uit te leggen waarom.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb eigenlijkbest veel OTP's en ze hebben allemaal één ding gemeen: ze zijn totaal verschillend van elkaar en daarom vullen ze elkaar weer aan. Dat vind ik gewoon zo cute. c:
    Mijn lijstje is dan Javert/Valjean (Les Misérables), Newton/Hermann (Pacific Rim) en Thranduil/Elrond. c:


    Caution first, always.

    Square schreef:
    (...)

    Perciver was verrassend genoeg, kuch ook het ship waar ik redenen voor probeerde te verzinnen. :'D Ik weet me nog te herinneren dat ik ooit een nogal lang verhaal heb geschreven over waarom ik hen shipte in een van de Perciver topics, en ik ship ze echt al zo ongeveer sinds ik weet wat ships zijn, maar toch is het inderdaad nog best wel lastig om uit te leggen waarom.


    Ik zou eigenlijk niet weten waarom. Misschien omdat ik alle ships in Harry Potter, behalve Snape en Lily, niet leuk vind. Ik ship wel sneller personages die op de een of andere manier tegenpolen van elkaar zijn. Zo is Percy introvert, en Oliver neigt eerder naar extravert. Ik vind dat ships op een bepaald gebied moeten 'botsen'. En dit is nog best lastig uit te leggen, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bennefrost, oh God. :p Zijn twee fictieve personages van Rise Of The Guardians en ik vond hen twee ongelofelijk schattig. Al is het dan wel niet op liefdesvlak, maar eerder als broederlijke relatie. Op liefdesvlak zou wat awkward zijn. :')


    Take me to wonderland

    Pelekai schreef:
    Johnlock, because, well, I don't know. Ik vind ze schattig samen. :')


    Myle schreef:
    Merthur! Omdat die twee dé perfecte bromance hebben!


    Dat zijn allebei geweldig ships, maar dan vraag ik me nog steeds af waarom ze zo schattig zijn samen of de perfecte bromance hebben. Ligt het aan hun persoonlijkheden? De omstandigheden? Sorry, ik ben nieuwsgierig. :3



    Karthus schreef:
    Ik vind dat Ron en Hermelien uit Harry Potter heel goed bij elkaar passen. :3
    Dus dat is mijn ship, I guess. Ik vind dat ze zo leuk bij elkaar passen, omdat Ron zo klunzig is en Hermelien dat altijd zo leuk kan oplossen.


    Dat snap ik wel. Ze lijken elkaar inderdaad goed aan te vullen op die manier. ^^



    Merrill schreef:
    Ik heb eigenlijkbest veel OTP's en ze hebben allemaal één ding gemeen: ze zijn totaal verschillend van elkaar en daarom vullen ze elkaar weer aan. Dat vind ik gewoon zo cute. c:
    Mijn lijstje is dan Javert/Valjean (Les Misérables), Newton/Hermann (Pacific Rim) en Thranduil/Elrond. c:


    Ik zie soms wel eens heel schattige Newton/Hermann fanart op mijn Tumblr dash voorbij komen, haha. Hm, het lijkt erop dat wel meer mensen het belangrijk vinden dat de twee personages elkaar aanvullen en een soort tegenpolen van elkaar zijn. Interessant. :3



    Videnda schreef:
    (...)

    Ik zou eigenlijk niet weten waarom. Misschien omdat ik alle ships in Harry Potter, behalve Snape en Lily, niet leuk vind. Ik ship wel sneller personages die op de een of andere manier tegenpolen van elkaar zijn. Zo is Percy introvert, en Oliver neigt eerder naar extravert. Ik vind dat ships op een bepaald gebied moeten 'botsen'. En dit is nog best lastig uit te leggen, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.


    Ja, ik snap precies wat je bedoelt. Ik denk dat dat ook een groot deel van de reden is dat ik het zelf zo leuk vind om over hen te schrijven, want er zijn voldoende verschillen om het interessant te houden, maar toch passen ze misschien juist wel daardoor uiteindelijk heel goed samen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jily! Ik vind ze geweldig samen!_O_ maar waarom... Uhm, vooral om James eeuwige crush op Lily en dat hij niet opgeeft. Lily die dan eindelijk toegeeft en ze zijn gewoon zo schattig


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Hmm, oké, op dit moment ship ik Takane en Haruka van Kagerou Project/Mekakucity Actors [song series/anime] echt heel extreem, en dat komt eigenlijk vooral omdat ze elkaar gewoon nodig hebben. Ze geven zo ontzettend veel om elkaar, en ze zijn zo ongelofelijk schattig en onschuldig, maar net op het moment dat ze eigenlijk realiseren hoe veel ze om elkaar geven... gebeurt er... iets. Waardoor alles op z'n kop komt te staan en het vrijwel onmogelijk wordt om nog bij elkaar te komen. En dat is zo erg en zoveel feels en ugh. I just want them to hug and be together. ;w; En zoiets, als je OTP eigenlijk zo'n beetje waar is, maar dat iets hen ervan weerhoudt samen te zijn, dat zijn voor mij altijd de meest pijnlijke en daarom meest heftige OTP's die ik heb. :Y)
    Zo ongeveer hetzelfde verhaal geldt voor Nezumi en Shion uit No. 6 en die ship ik dan ook heel erg. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)