• Sorry mods, ik had geen flauw idee waar dit topic hoorde te staan, maar in dit subforum stond al eerder iets over dit onderwerp, dus heb ik het maar hier neergezet.

    Ik was laatst bezig met een (niet geheel serieuze) lijst met redenen waarom meer mensen mijn OTP zouden moeten shippen, maar iedere keer dat ik zoiets doe, valt het me toch weer op dat het best wel lastig is om uit te leggen wat er nou precies zo geweldig is aan die twee personages samen. Dat is al helemaal het geval als ik het op een min of meer serieuze manier wil doen, want dan moet je met betere argumenten komen dan puns!!1! (krul)
    Nou ben ik dus nieuwsgierig: waarom ship jij jouw ultieme forever-and-ever OTP? Waarom zijn juist zij zo perfect voor elkaar en wat maakt hen zo anders dan al je andere ships (of andere OTP's, want ik weet dat veel van jullie er meer dan één hebben :p )?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, ik snap precies wat je bedoelt. Ik denk dat dat ook een groot deel van de reden is dat ik het zelf zo leuk vind om over hen te schrijven, want er zijn voldoende verschillen om het interessant te houden, maar toch passen ze misschien juist wel daardoor uiteindelijk heel goed samen. ^^

    Ik vind dat ze in de serie meer lijken op een koppel dan doodgewone kamergenoten. Ik vind ze ook schattig samen, omdat Sherlock gewoon een klootzak is Excuses voor mijn charmante taalgebruik en John dat accepteert etc etc. And like every character in the series thinks they're a couple.
    And there's the reason I don't write stories, I'm horrible at explaining stuff.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 18:18 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Square, het is het gemixte ervan. Merlin en Arthur hebben zo hun ''gayish'' momenten en dat maakt het zo geweldig hahah

    Filmpje :Y)

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 18:20 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mijn favoriete ship is Larry Stylinson, dus Harry Styles en Louis Tomlinson. Waarom? Nu je het zegt, dat is moeilijker uit te leggen dan dat je in de eerste instantie denkt. Ik denk vooral door de band die ze samen hebben. Het zijn beste vrienden en hoe ze met elkaar omgaan raakt me. De oprechte en liefdevolle knuffels, de manier waarop ze elkaar aankijken, de grappen die ze samen maken en vooral de glimlach die ze op elkaars gezicht weten te toveren.. ze zijn gewoon zo lief samen. Het is meer een gevoelsding, weet je wel?


    Pretty is just a pretty word.

    JamesPotter schreef:
    Jily! Ik vind ze geweldig samen!_O_ maar waarom... Uhm, vooral om James eeuwige crush op Lily en dat hij niet opgeeft. Lily die dan eindelijk toegeeft en ze zijn gewoon zo schattig


    Duidelijk Jily idd. Ik vind het briljant dat.James eerst compleet kansloos lijkt, omdat Lily hem en Sirius veracht en dan uiteindelijk toegeeft, gezien James echt een medaille verdient voor zijn doorzettingsvermogen. Maar ik houd sws van haat/liefde relaties c:

    Verder nog Captain Swan, want Emma en Hook, vooral Hook, zijn geweldig en ze zijn gewoon perfect samen :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Square schreef:
    (...)

    Ah, Destiel. Ja, hun profound bond is een erg goede reden en de laatste twee afleveringen van seizoen negen hebben dat nog eens extra onderstreept, ghehe. :3


    Ja, hehe. Ze hebben ook af en toe samen hele leuke stukjes.


    Your make-up is terrible

    Videnda schreef:
    (...)

    One True Pairing. Je favoriete ship van een bepaald fandom.
    En ik weet niet waarom ik bepaalde personages ship. Ik ship bijvoorbeeld Rumple en Belle en Oliver en Percy. Maar dat zijn eigenlijk mijn enige OTP's, weliswaar van verschillende fandoms.
    En Rilewell :Y)
    en ikzelf heb Olicity, Percabeth en stiekem ook Perico
    Ik weet niet juist waarom ik ze ship, maar ik doe het toch
    EDIT: Ik was bijna Captain Swan en Outlaw Queen vergeten, shame on me

    [ bericht aangepast op 27 mei 2014 - 18:37 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Pelekai schreef:
    (...)
    Ik vind dat ze in de serie meer lijken op een koppel dan doodgewone kamergenoten. Ik vind ze ook schattig samen, omdat Sherlock gewoon een klootzak is Excuses voor mijn charmante taalgebruik en John dat accepteert etc etc. And like every character in the series thinks they're a couple.
    And there's the reason I don't write stories, I'm horrible at explaining stuff.


    Dat is waar, letterlijk iedereen zelfs Mary ghehe is ervan overtuigd dat ze een koppel zijn, behalve John zelf. :') Sherlock is inderdaad vaak een klootzak, en dat John dat toch accepteert en dat Sherlock John ook accepteert vind ik een heel goede reden. Dat is helemaal geen vreselijke uitleg. :3



    Myle schreef:
    Square, het is het gemixte ervan. Merlin en Arthur hebben zo hun ''gayish'' momenten en dat maakt het zo geweldig hahah

    Filmpje :Y)


    Oh, ik ken Merthur, geen zorgen. :9~
    Er zijn een hoop goede fanvids, maar deze zal altijd een van mijn persoonlijke favorieten blijven:




    Mulleroni schreef:
    Mijn favoriete ship is Larry Stylinson, dus Harry Styles en Louis Tomlinson. Waarom? Nu je het zegt, dat is moeilijker uit te leggen dan dat je in de eerste instantie denkt. Ik denk vooral door de band die ze samen hebben. Het zijn beste vrienden en hoe ze met elkaar omgaan raakt me. De oprechte en liefdevolle knuffels, de manier waarop ze elkaar aankijken, de grappen die ze samen maken en vooral de glimlach die ze op elkaars gezicht weten te toveren.. ze zijn gewoon zo lief samen. Het is meer een gevoelsding, weet je wel?


    Ik vind ships met echte mensen zelf altijd een beetje lastig, maar ik snap je uitleg wel. (: En ja, misschien is het inderdaad wel een gevoelsding en valt het voor een deel gewoon helemaal niet uit te leggen. Kwestie van smaak, zeg maar; daar zie ik ook wel iets in, want OTP's zijn vaak best wel persoonlijk op een bepaalde manier.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Och ja, Square die ken ik. Geniaal hahah


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Destiel. Ik zit dan wel nog maar in seizoen vier, maar met al die gifs enzo die ik op tumblr tegen kom (+ fanfics zoals Twist And Shout) is het moeilijk om die niet te shippen.


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Destiel. Ik zit dan wel nog maar in seizoen vier, maar met al die gifs enzo die ik op tumblr tegen kom (+ fanfics zoals Twist And Shout) is het moeilijk om die niet te shippen.


    Twist and shout. *O*


    Your make-up is terrible

    Ik ship Cashby - Alan Ashby & Austin Carlile - als beste vrienden. Maar dat doe ik bij de meeste bands, bijvoorbeeld Andy Biersack en Ashley Purdy c:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Assassin schreef:
    Ik heb er wel eentje! En dat is Destiel (Dean en Castiel van Supernatural). Het is de band die ze hebben, de manier waarop ze elkaar altijd zo intens aankijken en Cas altijd voor Dean kiest. Ze zijn fictief en tot nu toe heel anders dan alle relaties van fictieve personages die ik ken. Daarbij zijn ze irl ook heel erg close. Ik hou ook van die kleine doodles die ze wel eens maken. ;3


    Er zijn maar weinig seriepersonages die zo'n bijzondere klik hebben.

    Eeeeeen Sterek, omdat ze zo verschillend zijn en hun band onbeschrijflijk bijzonder is, maar ik geloof dat jij dat wel begrijpt. ; )


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Mulford schreef:
    Destiel. Ik zit dan wel nog maar in seizoen vier, maar met al die gifs enzo die ik op tumblr tegen kom (+ fanfics zoals Twist And Shout) is het moeilijk om die niet te shippen.


    Er is gewoon zo, zo veel geweldige Destiel fanfic. Merthur is perfect voor fluff, en dat heb je bij Destiel ook wel, maar ik vind het zo leuk dat er vaak ook wat meer spanning en actie in zit bij Destiel fic. :3 Maar het wordt in veel gevallen wel nog leuker om te lezen als je ook echt de hele serie hebt gezien, vind ik, hehe. In ieder geval heb je nog een hoop leuke afleveringen te gaan.
    En ja, ik snap wel hoe je iets kunt beginnen te shippen via Tumblr. Dat is mij ook wel eens overkomen. Tumblr is heel overtuigend wat dat soort dingen betreft. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Hierdoor besefte ik dat ik Johnlock ook behoorlijk ship. (cat)


    Your make-up is terrible

    Cresseyde schreef:
    (...)

    Er zijn maar weinig seriepersonages die zo'n bijzondere klik hebben.

    Eeeeeen Sterek, omdat ze zo verschillend zijn en hun band onbeschrijflijk bijzonder is, maar ik geloof dat jij dat wel begrijpt. ; )


    Hm, ja, ik denk dat ik daar wel enig begrip voor zou kunnen opbrengen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan