• Sorry mods, ik had geen flauw idee waar dit topic hoorde te staan, maar in dit subforum stond al eerder iets over dit onderwerp, dus heb ik het maar hier neergezet.

    Ik was laatst bezig met een (niet geheel serieuze) lijst met redenen waarom meer mensen mijn OTP zouden moeten shippen, maar iedere keer dat ik zoiets doe, valt het me toch weer op dat het best wel lastig is om uit te leggen wat er nou precies zo geweldig is aan die twee personages samen. Dat is al helemaal het geval als ik het op een min of meer serieuze manier wil doen, want dan moet je met betere argumenten komen dan puns!!1! (krul)
    Nou ben ik dus nieuwsgierig: waarom ship jij jouw ultieme forever-and-ever OTP? Waarom zijn juist zij zo perfect voor elkaar en wat maakt hen zo anders dan al je andere ships (of andere OTP's, want ik weet dat veel van jullie er meer dan één hebben :p )?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn OTP is Frazel (Frank & Hazel uit HoO).
    Waarom? Omdat ik ze zo schattig samen vind. :) Meer kan ik er eigelijk nie van maken..
    Maar ik ship ook Percabeth en Drewtavian.


    Nine, now eight, are the rest of you there?

    Mijn OTP is Dramione (Draco & Hermione) en ook al is het alles behalve canon, ik blijf vinden dat ze zoveel potentie hebben als koppel en dat ze samen zo ontzettend leuk kunnen zijn. Bijvoorbeeld omdat ze qua intelligentie redelijk aan elkaar gewaagd zouden zijn, maar ik ben ook echt een groot van van de "redemption" (ik zou er zo geen Nederlands woord voor weten) van Draco en persoonlijk vind ik dat een geweldige manier om dit te laten zien zou zijn om hem te laten eindigen met Hermione.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Idk, man. There's so many.

    En waarschijnlijk dan omdat ze gewoon schattig zijn. :')


    help

    Ik ship Lacey en Joshua Sturm. Ze zijn dan wel echt getrouwd enzo, maar dat vind ik irrelevant. Ik vind die twee gewoon zo schattig samen.


    Sommige van mijn vrienden shippen mij en Jelle (mijn vriend) ook heel hard. Zijn we echt hun OTP, stiekem vind ik dat wel schattig.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2014 - 9:25 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Met het lezen van dit topic besefte ik dat al mijn ships non-canon zijn... niet dat ik een hekel heb aan canon-ships, maar mijn hoofd werkt duidelijk anders...

    Mijn OTP voor HP is Drarry. Het was mijn allereerste ship ooit en het blijft me gewoon boeien. Ik hou ervan hoe Harry en Draco zo kunnen verschillen en tegelijk zo veel gemeen kunnen hebben. Die haat/liefde verhouding die tussen hen in lijkt te zweven, ik kan er maar geen genoeg van hebben.
    Op een noemenswaardige tweede plaats komt Perciver. Gewoon omdat ik van die tegenstellingen tussen Oliver en Percy hou en omdat bepaalde schrijvers op Q er prachtige stories over kunnen schrijven :Y)
    Sinds twee weken heb ik er ook een nieuwe OTP bij, namelijk FrostIron uit 'The Avengers'. Dit een beetje om dezelfde reden als Drarry en een niet nader genoemde scene heeft werkelijk mijn hart in vuur en vlam gezet voor deze ship. Ik vind ook de vele 'tropes', zoals Mortal!Loki, Merman!Tony en Lokitty! gewoon zo awesome ^^


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Avarosa schreef:
    Ik ship Lacey en Joshua Sturm. Ze zijn dan wel echt getrouwd enzo, maar dat vind ik irrelevant. Ik vind die twee gewoon zo schattig samen.


    Sommige van mijn vrienden shippen mij en Jelle (mijn vriend) ook heel hard. Zijn we echt hun OTP, stiekem vind ik dat wel schattig.


    Haha, ik heb het zelf niet zo met real life ships, maar als het om vrienden gaat is dat natuurlijk wel weer een ander verhaal. Wat grappig. ^^



    Florreke schreef:
    Met het lezen van dit topic besefte ik dat al mijn ships non-canon zijn... niet dat ik een hekel heb aan canon-ships, maar mijn hoofd werkt duidelijk anders...

    Mijn OTP voor HP is Drarry. Het was mijn allereerste ship ooit en het blijft me gewoon boeien. Ik hou ervan hoe Harry en Draco zo kunnen verschillen en tegelijk zo veel gemeen kunnen hebben. Die haat/liefde verhouding die tussen hen in lijkt te zweven, ik kan er maar geen genoeg van hebben.
    Op een noemenswaardige tweede plaats komt Perciver. Gewoon omdat ik van die tegenstellingen tussen Oliver en Percy hou en omdat bepaalde schrijvers op Q er prachtige stories over kunnen schrijven :Y)
    Sinds twee weken heb ik er ook een nieuwe OTP bij, namelijk FrostIron uit 'The Avengers'. Dit een beetje om dezelfde reden als Drarry en een niet nader genoemde scene heeft werkelijk mijn hart in vuur en vlam gezet voor deze ship. Ik vind ook de vele 'tropes', zoals Mortal!Loki, Merman!Tony en Lokitty! gewoon zo awesome ^^


    Wacht, FrostIron is dus Loki/Tony? Ik heb al van een hoop verschillende Avengers ships gehoord, maar deze is toch weer nieuw voor mij. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Wacht, FrostIron is dus Loki/Tony? Ik heb al van een hoop verschillende Avengers ships gehoord, maar deze is toch weer nieuw voor mij. :'D
    Ik ken ze in het echt wel niet, maar ik vind het gewoon cute om die twee samen te zien. Hoop dat ook dat ze voor altijd samen blijven, want mijn hart breekt dan waarschijnlijk. :'D


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ik ken ze in het echt wel niet, maar ik vind het gewoon cute om die twee samen te zien. Hoop dat ook dat ze voor altijd samen blijven, want mijn hart breekt dan waarschijnlijk. :'D


    Oh, ik had het eigenlijk meer over jullie vrienden die jou en je vriend shipppen. :'D Maar ja, dat je hoopt dat jouw OTP samen blijft snap ik ook wel. Bij fictieve ships kun je altijd wel een redelijk geloofwaardige versie van de gebeurtenissen verzinnen waarin het goed afloopt voor je eigen ships, maar als je echte mensen shipt is dat natuurlijk wat lastiger.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha precies. En ik vind het wel cute als mijn vrienden zo bij me doen eigenlijk. Dan maar hopen dat wij hen niet teleur stellen. Heb ik ook een kennis die iedere vraagt of we al verloofd zijn als ze me ziet. I have weird friends.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Square schreef:
    (...)

    Wacht, FrostIron is dus Loki/Tony? Ik heb al van een hoop verschillende Avengers ships gehoord, maar deze is toch weer nieuw voor mij. :'D


    Jup! :P
    Het is een redelijk bekende ship in het Avengers-fandom... ze passen gewoon uitstekend bij elkaar (in mijn ogen dan toch)


    You only live once, but if you do it right, once is enough.

    Ik ship Perciver maar dat is volledig jouw schuld :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Avarosa schreef:
    Haha precies. En ik vind het wel cute als mijn vrienden zo bij me doen eigenlijk. Dan maar hopen dat wij hen niet teleur stellen. Heb ik ook een kennis die iedere vraagt of we al verloofd zijn als ze me ziet. I have weird friends.


    Haha, wel leuk om te weten dat ze jullie zo goed bij elkaar vinden passen, natuurlijk. ^^ Zolang het maar niet vervelend wordt, want ik kan me nog best wel voorstellen dat het irritant zou kunnen zijn als iemand steeds vraagt of je al verloofd bent. :')



    Florreke schreef:
    (...)

    Jup! :P
    Het is een redelijk bekende ship in het Avengers-fandom... ze passen gewoon uitstekend bij elkaar (in mijn ogen dan toch)


    Echt? Ik ken Tony/Steve en Tony/Bruce en Loki/Thor en ik dacht altijd dat dat juist vrij populaire ships waren met die personages. Maar goed, ik heb bij het Avengers fandom sowieso niet echt het gevoel dat één of twee ships het hele fandom domineren, zoals bijvoorbeeld bij Merlin met Merthur en bij Supernatural met Destiel. Bij het Avengers fandom lijkt het meer alsof er een heleboel ships vredig naast elkaar bestaan, wat ook wel eens verfrissend is. :'D



    Vasilisa schreef:
    Ik ship Perciver maar dat is volledig jouw schuld :]


    Stiekem vind ik het nog steeds geweldig om dat te horen. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Stiekem vind ik het nog steeds geweldig om dat te horen. :Y)

    Ik zie die persoon 1 max 2 keer per jaar bij toeval op straat, dus dat valt wel mee.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Tolkien schreef:
    Idk, man. There's so many.

    En waarschijnlijk dan omdat ze gewoon schattig zijn. :')


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Ik ship Klaine van Glee omdat ze elkaar perfect aanvullen, van elkaar houden en hun liefde alles kan doorstaan(nerd)(H)


    Fearlessly And Forever <3