• Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben veel te lui om elke dag - zo ongeveer - mijn benen te scheren en daarom heb ik besloten om voor deze zomer mijn benen te gaan harsen. Ik ben dus naar de kruidvat gegaan en heb voor 3/4 euro van die kant en klare waxstrips gekocht. Vandaag heb ik het dus uitgeprobeerd en... het werkt voor geen meter. Het doet pijn - wat ik natuurlijk wel verwacht had - en het ergste is dat het niet eens alle haartjes weg haalt. Ik kan heel goed tegen zulke pijn, maar niet als het niks oplevert. Daarom mijn vraag aan jullie: wat gebruiken jullie om mee te harsen? Of je benen te ontharen zodat het langer wegblijft dan een paar dagen?
    Dit was wat ik heb gebruikt, geen aanrader dus. Of het ligt aan mij en ik doe het compleet verkeerd.

    [ bericht aangepast op 31 mei 2014 - 14:54 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Het chille aan harsen is dat het gewoon maar een paar seconden pijn doet en dan is het weg en daarmee de haartjes ook voor de komende weken, scheren kan ik namelijk niet bij houden en ontharingscreme is ook wel een optie alleen niet super goedkoop ;c


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb een epiledie en daarmee scheer ik zeg maar mijn benen :P
    Het werkt wel goed want je bent haarloos voor zeker twee weken. (bij mij dan.)

    Het fijne van een epiledie is ook dat je alleen een keer een aanschafprijs hebt en dus niet continu van die pakjes voor het harsen moet kopen.. ook hoef je niet continu een nieuw scheermondje halen als je het scheert zolang je het maar goed schoon houd de epiledie.

    Wel hou je er rode bultjes van over maar als je je benen afspoelt gaat dat weer weg. Dat komt gewoon omdat er haren uitgetrokken word. Dat is ook het geval bij harsen en niet bij scheren. Want bij scheren worden de haartjes niet bij de wortel eruit getrokken.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Misschien werkt ontharingscreme wel?
    Ikzelf scheer gewoon en heb er geen ervaring verder mee


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Harsen bij jezelf lukt niet goed, omdat je niet de juiste techniek kan uitvoeren. Je zou het beter aan iemand anders vragen. Ik ben niet zo'n fan van die strips en gebruik een epilady.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lizor schreef:
    Het chille aan harsen is dat het gewoon maar een paar seconden pijn doet en dan is het weg en daarmee de haartjes ook voor de komende weken, scheren kan ik namelijk niet bij houden en ontharingscreme is ook wel een optie alleen niet super goedkoop ;c
    Bij ontharingscreme komt het zo goed als even snel terug en als je een wondje hebt, waar je niet op hebt gelet, krijg je daar een ontzettend grote brandplek van.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Waar ik wel achter ben gekomen, is dat de haartjes op je benen echt lang genoeg moeten zijn om het te harsen. Die kleine haartjes plakken gewoon niet goed genoeg en dan trek je ze er lastiger uit.


    Your make-up is terrible

    Hashirama schreef:
    (...)
    Werkt dat ook als je beenharen zwart zijn? ;/
    I could try...
    Eigenlijk moet ik ook gewoon leren er schijt aan te hebben.


    Dat weet ik niet goed. Die van mij zijn een beetje lichtbruin, maar ze zijn echt nauwelijks zichtbaar als ik ze blondeer, maar je zou het kunnen proberen. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Assassin schreef:
    Waar ik wel achter ben gekomen, is dat de haartjes op je benen echt lang genoeg moeten zijn om het te harsen. Die kleine haartjes plakken gewoon niet goed genoeg en dan trek je ze er lastiger uit.

    Ja, daar zou het ook aan kunnen liggen :3


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wat vind jij te duur? via groupondeal kun je kijken


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Ik gebruik strips van Veet, maar ik vond het veel werk om ze telkens op te warmen tussen mijn handen, dus heb ik nu Veet Easy wax en dat warm vanzelf - super easy! En dat werkt heel goed bij mij, haartjes blijven lang weg, groeien in mindere mate terug en hoe vaker je het doet hoe minder de pijn. En epilady gebruik ik voor dan voor de korte haartje die er niet mee afkwamen of ik vergeten ben.

    Gewoon verschillende dingen testen en zien wat voor jou het beste werkt! Trouwens ook belangrijk dat je de strip evenwijdig met je been naar boven er af trekt, want als je te veel van je been weg trekt doet het pijn en werkt het minder goed (:


    We are only a moment.

    Ik heb nog nooit scheermesjes gebruikt want ik kan niet tegen bloed en ik ben heel bang dat ik mezelf snijd (':
    Ikgebruik meestal een epilady, een apparaat dat de haartjes heel snel achter elkaar uit je huid trekt, epileert dus. Ik ben heel gevoelig voor pijn, maar als ik dit gebruik is het maar een paar tellen gevoelig en daarna kietelt het gewoon een beetje. Het duurt wel lang voordat je helemaal klaar bent, maar dan blijven de haren ook wel meer dan een week weg. Na het gebruik heb ik altijd allemaal rode bultjes op mijn been (vooral de eerste keer sinds ik het een tijd niet heb gedaan), dat gebeurt ook bij waxen omdat de haarvaatjes dan gewoon gevoelig zijn. Als je het met koud water afspoelt en insmeert met crème (zelf gebruik ik aloëvera gel) gaat het vanzelf weer weg.
    Ik heb ook een paar keer mijn benen gewaxt omdat ik dacht dat dat misschien handiger zou zijn. Maar zoals je al zegt haal je met waxstrips niet alle haartjes weg, de korte blijven zitten, en laten het een enorme plakzooi op je benen achter die je onmogelijk wegkrijgt. Ik heb trouwens Veet gebruikt, dus blijkbaar is dat niet echt een verbetering vergeleken met Kruidvat.
    Als ik haast heb of lui ben gebruik ik een scheerapparaat/ladyshave (Ik heb epilady&scheerapparaat in 1), maar meestal blijven de haartjes dan maar een paar dagen weg. Deze gebruik ik ook voor mijn oksels want daar durf ik niet in de buurt te komen met een epilady :D Dat zou te pijnlijk zijn.
    Vroeger gebruikte ik voor mijn oksels ook wel Veet ontharingscreme, maar dat scheerapparaat is nu veel makkelijker en sneller.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Avarosa schreef:
    (...)Bij ontharingscreme komt het zo goed als even snel terug en als je een wondje hebt, waar je niet op hebt gelet, krijg je daar een ontzettend grote brandplek van.

    En het meurt.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik heb mij twee weken geleden voor het eerst geschoren. Ik denk aan waxen of aan dat spul dat het gewoon oplost of zo. Helaas is het beide erg duur.

    Best wel klote dat je geld uitgeeft aan iets wat niet werkt. Hopelijk is je volgende poging het geld waard!

    [ bericht aangepast op 2 juni 2014 - 12:34 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Yzma schreef:
    Ik heb mij twee weken geleden voor het eerst geschoren. Ik denk aan waxen of aan dat spul dat het gewoon oplost of zo. Helaas is het beide erg duur.

    Best wel klote dat je geld uitgeeft aan iets wat niet werkt. Hopelijk is je volgende poging het geld waard!

    Ja, dat hoop ik ook ;cc ik ga gewoon een aantal dingen uitproberen. Ik zie wel wat werkt.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik gebruik wel ontharingscrème.. (ik ben gewoon een mietje op vlak van scheren..)
    Ik heb de easy-wax van Veet ook al eens geprobeerd maar die lukte echt niet.. Maar wss waren de haartjes nog te kort..
    Tot nu toe hou ik het op de pijnloze en makkelijkste oplossing (vind ik) ontharingscrème..


    Why so serious? :]