• Bon, ik zit dus met een probleem. Ik weiger volgend jaar nog Latijn te doen en ik ben nu tussen de studierichtingen "Wetenschappen", "Humane Wetenschappen" en "Economie" aan het twijfelen. Echter, op mijn school hebben we enkel Wetenschappen en als ik wegga, wil ik naar 't stad naar school. Met stad bedoel ik dan ook echt stad zoals Gent en niet zoiets als Aalst of Geraardsbergen of zoiets.
    Ik heb enkel geen flauw idee hoe ik dat aan mijn moeder moet vertellen, want die verklaart me sowieso zot als ik het haar zeg en toch wil ik het heel graag - al blijf ik het liefst op ons school, maar dat heb ik niet zelf te kiezen als mijn wetenschapsvakken niet goed zijn.
    Dus, heeft iemand enig idee hoe ik het moet aanhalen?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zeg dat je je er niet gelukkig bij voelt? En dat je op die manier ook niet gemotiveerd bent om voor school te werken. Ik hoop voor je dat het goed komt ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Harcourt schreef:
    Zeg dat je je er niet gelukkig bij voelt? En dat je op die manier ook niet gemotiveerd bent om voor school te werken. Ik hoop voor je dat het goed komt ^^


    Heb het net ook gezegd, maar dat is inderdaad een optie, bedankt (:
    Ik ben enkel bang voor hun reacties dat ik geschift ben, meh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben vorig jaar met mijn studie gestopt om vervolgens een tussenjaar te nemen. Ik heb mijn ouders gewoon rustig uitgelegd waarom ik dit graag wilde en waarom mij dit een goede beslissing leek. Nadat ik ze had verzekerd dat ik het volgende studiejaar wel weer zou gaan studeren hebben ze mijn keuze zonder problemen geaccepteerd.
    Gewoon uitleggen hoe jij je voelt en waarom jou dit een goed idee lijkt. Het gaat er toch om dat je uiteindelijk een diploma haalt, hoe of waar je dat doet is bijzaak.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Humane is een super richting. n.n Maar, misschien gewoon uitleggen waarom je wilt veranderen van richting? Ik hoop voor je dat ze goed reageren.


    comfort in c h a o s

    Amidala schreef:
    (...)

    Heb het net ook gezegd, maar dat is inderdaad een optie, bedankt (:
    Ik ben enkel bang voor hun reacties dat ik geschift ben, meh.

    Je ouders zullen toch niet denken dat je geschift bent! Misschien hebben ze andere ideeën dan jij, maar als iedereen gewoon naar elkaar luistert en elkaar probeert te begrijpen komen jullie er heus wel uit (:


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Bates schreef:
    Humane is een super richting. n.n Maar, misschien gewoon uitleggen waarom je wilt veranderen van richting? Ik hoop voor je dat ze goed reageren.


    Volgens mij wordt Humane door teveel mensen onderschat, haha. Dat lijkt me echt geen simpele richting. Ik hoop het ook, maar ik ga eerst mijn rapport afwachten en zien of ik gewoon verder kan doen bij ons op school, haha. Als dat niet lukt, zal ik het inderdaad eens zeggen.
    @Neverlands: Ben ik nog niet zo zeker, mm. Mijn stiefvader heeft net gezegd (ik zei dat een vriend van me Humane ging doen in Gent, hij heeft me ook aan het denken gezet), dat hij het wel heel ver vindt. Ik ben nogal bang voor zijn reactie :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Amidala schreef:
    (...)

    Volgens mij wordt Humane door teveel mensen onderschat, haha. Dat lijkt me echt geen simpele richting. Ik hoop het ook, maar ik ga eerst mijn rapport afwachten en zien of ik gewoon verder kan doen bij ons op school, haha. Als dat niet lukt, zal ik het inderdaad eens zeggen.
    @Neverlands: Ben ik nog niet zo zeker, mm. Mijn stiefvader heeft net gezegd (ik zei dat een vriend van me Humane ging doen in Gent, hij heeft me ook aan het denken gezet), dat hij het wel heel ver vindt. Ik ben nogal bang voor zijn reactie :'D

    Het is inderdaad ontzettend zwaar, maar het wel waard, vind ik. In welke richting zit je nu?


    comfort in c h a o s

    Bates schreef:
    (...)
    Het is inderdaad ontzettend zwaar, maar het wel waard, vind ik. In welke richting zit je nu?


    Ik zit nu in de Latijn B, voorbereiding op Latijn Wiskunde, maar ik bak niets van Latijn omdat ik er vorig jaar met mijn klakken naar gesmeten heb en mijn Wiskunde verbetert wel, maar goed.
    Ik vind het gewoon zo hatelijk dat alle richtingen met "weinig" Wiskunde als vuilbakrichtingen gezien worden, bloedirritant, ugh. Zelfs de Latijn-Moderne Talen is al een vuilbakrichting bij ons op school, vreselijk.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried