• Yaaaay nummer 21! En Myrthe is terug dus we vieren feest! *springt in het rond* *O* KANPAI~

    ATTENTIE ATTENTIE OTAKU'S!
    Even een speciale oproep namens Syll! :3

    Shuuya schreef:
    Aangezien niemand er op heeft gereageerd in vorige topic of die daarvoor :'D..
    Ga ik het toch doen..

    Otaku mensjes!! Lees en geef antwoord :'D..
    Ja, ik dacht om lijstje in het beginpost neer te zetten met apps/sites waar je manga/anime makkelijk kunt lezen/kijken ;d In een spoiler, omdat de beginpost al zo lang is :'D. Aangezien die vragen nog wel eens geregeld voorkomen ;d.


    Wees dus lief en plaats alle sites/apps/etc. die je kent in het topic, dan maken we daar een mooi lijstje van. ^^ Wat we al hebben staat ergens verderop in de beginpost. <
    Komt ook nog. Hehe.

    En nog een oproep van Syll mensen! ;D
    Shuuya schreef:
    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.




    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*



    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?
    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!

    Join us! ;D
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Axiom (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - LoveLost (Sharon) - 19 - MAL
    1- Tsubomi (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Taka (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Tet (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 14 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Miuna (Shirley) - 19 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL


    GIFTIJD ;D

    ...

    Ok, gifs komen later want Syll heeft blijkbaar het vorige topic al volgespamd. :'D

    ...

    Gifs zijn gearriveerd. :3




    Pandora Hearts
    Isshuukan Friends
    Kagerou Days [Kagerou Project/Mekakucity Actors]
    No. 6

    [ bericht aangepast op 12 juni 2014 - 22:16 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Iris, uhu me zusjes vinden het ook geweldig :'D.. En ze vroeg mij wel eens om te helpen omdat zij alleen de elastiekjes heeft en het niet zo goed met de hand kon :'D.. Dus kon ik haar helpen.

    @Dirkje, volgens mij moeten we elkaar dan slaan, ik praatte toen ook zo weinig :'D. Eerlijk gezegd duurde het ook een tijdje voordat ik het wist wie jij was ;$ Ik had die hele namen rondje gemist :'D.
    En loomdingen zijn eigenlijk kleine gekleurde elastiekjes ;d. Serieus je kan ze ook voor je haar gebruiken dat had ik van het weekend bij me zusje gedaan :'D.. Had geen andere elastiekjes bij de hand.. Mja met die dingen kan je armbandjes maken ;d.

    @Ellen, ik had je rpg ook al gezien ;d. Ik heb wel een tijdje dat gedaan, maar op de 1 of ander manier krijg ik weinig inspiratie eruit ook al heb ik wel zin in schrijven xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    @Iris, uhu me zusjes vinden het ook geweldig :'D.. En ze vroeg mij wel eens om te helpen omdat zij alleen de elastiekjes heeft en het niet zo goed met de hand kon :'D.. Dus kon ik haar helpen.

    @Dirkje, volgens mij moeten we elkaar dan slaan, ik praatte toen ook zo weinig :'D. Eerlijk gezegd duurde het ook een tijdje voordat ik het wist wie jij was ;$ Ik had die hele namen rondje gemist :'D.
    En loomdingen zijn eigenlijk kleine gekleurde elastiekjes ;d. Serieus je kan ze ook voor je haar gebruiken dat had ik van het weekend bij me zusje gedaan :'D.. Had geen andere elastiekjes bij de hand.. Mja met die dingen kan je armbandjes maken ;d.

    @Ellen, ik had je rpg ook al gezien ;d. Ik heb wel een tijdje dat gedaan, maar op de 1 of ander manier krijg ik weinig inspiratie eruit ook al heb ik wel zin in schrijven xd.


    Ik wist dan weer wel wie jij was, maar dat was ook maar net omdat jij later was en zo, want van de andere mensen duurde het bij mij ook heel lang voor ik wist wie ze waren. :'D Bij sommige wist ik het sowieso niet eens. >< We liepen ook best wel doelloos rond enzo. :') Was denk ik leuker geweest als we gewoon ergens hadden kunnen zitten, in een parkje of zo, maar ja, daar was het het weer ook niet echt voor... Maar als je rustig kunt zitten kan je elkaar wel wat makkelijker leren kennen denk ik. ^^
    Oh, die loomdingen klinken best wel grappig. ;o Maar is het echt zo populair nu dan? Is echt de eerste keer dat ik er van hoor. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Even over de RPG, omdat ik het wel leuk vind klinken en alles, kan iemand mij uitleggen - ik voel me nu heel stom - wat je nou eigenlijk precies doet in een RPG? Je speelt een personage en zo, dat begrijpt ik, waar wat post je dan precies? Ik snap dat gewoon niet zo goed. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Asami/Simone heeft een hele mooie uitleg volgensmij ^^

    Als je iets nog niet snapt moet je het zeggen btw haha

    [ bericht aangepast op 12 juni 2014 - 21:32 ]


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    (...)

    Ik wist dan weer wel wie jij was, maar dat was ook maar net omdat jij later was en zo, want van de andere mensen duurde het bij mij ook heel lang voor ik wist wie ze waren. :'D Bij sommige wist ik het sowieso niet eens. >< We liepen ook best wel doelloos rond enzo. :') Was denk ik leuker geweest als we gewoon ergens hadden kunnen zitten, in een parkje of zo, maar ja, daar was het het weer ook niet echt voor... Maar als je rustig kunt zitten kan je elkaar wel wat makkelijker leren kennen denk ik. ^^
    Oh, die loomdingen klinken best wel grappig. ;o Maar is het echt zo populair nu dan? Is echt de eerste keer dat ik er van hoor. :')

    Dat doelloos rondlopen deed op gegeven moment gewoon zeer aan mijn voeten en rug en was blij dat we toen random ergens gingen zitten op de grond :'D.. Ook al werden we weggejaagd.. Maar inderdaad ergens in een parkje zitten leek mij ook leuker ;o.. Picknicken ;o.. Serieus dat wil ik gewoon ooit nog eens doen..


    --

    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2014 - 21:34 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Een meeting lijkt me echt heeeeel leuk ^^ Ik woon zelf in Heerhugowaard, dat is dichtbij Alkmaar.
    Eigenlijk zou Amsterdam perfect zijn, maar ik snap het als dat te ver weg is voor sommige mensen.
    Utrecht zou op zich ook wel kunnen denk ik, mijn vader werkt daar en kan me vast eens meenemen met de auto, als het uitkomt. Anders kan trein altijd, maar erg veel geld heb ik niet..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Dat doelloos rondlopen deed op gegeven moment gewoon zeer aan mijn voeten en rug en was blij dat we toen random ergens gingen zitten op de grond :'D.. Ook al werden we weggejaagd.. Maar inderdaad ergens in een parkje zitten leek mij ook leuker ;o.. Picknicken ;o.. Serieus dat wil ik gewoon ooit nog eens doen..


    --

    Otaku mensjes!!
    Volgens mij is het al eens vaak gevraagd voor een meeting onder de otaku mensjes, maar er is verder nooit echt iets mee gedaan :'D.. We kwamen al niet verder dan een plek kiezen :'D..
    Nu heb ik een vraag! Zou ik van jullie mogen weten waar jullie wonen? of een plek wat waar voor jullie makkelijk is om te bereiken of een plek wat het uiterste is waar je heen wilt reizen..
    Voor mij is Utrecht namelijk echt het uiterste van het uiterste ik zelf moet dan rond de 3 uur reizen :'D.


    Ik woon in Lichtenvoorde :P
    Vogel maar eens uit waar dat helemaal is xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Rewrite schreef:
    (...)

    Ik woon in Lichtenvoorde :P
    Vogel maar eens uit waar dat helemaal is xd

    Waaauw dat is echt heel ver weg haha


    I solemnly swear that I am up to no good.

    ^^ Gelderland ;d. Fck yeah google ;D.
    Mja als ik nu al kijk naar Kevin, Iris en mijn plaats (voor de mensen die het niet weten this Veendam ;d). Komen we toch weer uit op Utrecht :'D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Maar jongens, als het nog voor 16 juli is of na 16 augustus wil ik best wel ver reizen hoor. :3 Dan is m'n OV namelijk nog geldig. :'D
    Maar ik woon volgens mij best wel dicht bij Kevin. ;O Ik ga het zo eens opzoeken xd.
    En ja, ik wil een meeting. :Y) Een tijdje terug had ik het er ook nog een keer over maar toen was er ook niks van gekomen. ><
    EN IK WIL OOK PICKNICK _O_ Dat is zo leuk. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh nee, valt mee, je woont aan de andere kant van Gelderland. :'D
    Ik woon in Wellseind. Zoek dat maar eens op. Het heeft 80 inwoners. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik woon in Haarlem en ik kan alleen voor 6 en na 20 juli.


    Vampire + Servant = Servamp

    Pssst Syll, vind je het erg als ik je rode tekst mededeling weer even jat en in de beginpost dump? :') Dan zien mensen het. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Nou Utrecht is dan toch ongeveer het beste voor iedereen..?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Tsubomi schreef:
    Maar jongens, als het nog voor 16 juli is of na 16 augustus wil ik best wel ver reizen hoor. :3 Dan is m'n OV namelijk nog geldig. :'D
    Maar ik woon volgens mij best wel dicht bij Kevin. ;O Ik ga het zo eens opzoeken xd.
    En ja, ik wil een meeting. :Y) Een tijdje terug had ik het er ook nog een keer over maar toen was er ook niks van gekomen. ><
    EN IK WIL OOK PICKNICK _O_ Dat is zo leuk. :3

    Oh oh dat geld ook voor mij! Utrecht word denk ik een duur grapje als het daarna tussen zit ;o
    Tsubomi schreef:
    Pssst Syll, vind je het erg als ik je rode tekst mededeling weer even jat en in de beginpost dump? :') Dan zien mensen het. :3

    Nee hoor zet maar neer ;d.
    Lazet schreef:
    Nou Utrecht is dan toch ongeveer het beste voor iedereen..?

    Denk het wel ;o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you