• De stelling van deze week luidt:
    De mensheid is een plaag.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Yup, we maken meer kapot dan goed is.

    Klopt, ben blij dat ik een therian ben pfffff. Ze maken alles kapot en maken 1 grote bende, schieten alle dieren neer omdat ze het leuk vinden en geven de dieren de schuld. Rotmensen

    Aan de ene kant wil ik *klopt* zeggen, maar toch ook weer niet. De mensheid doet ook wel weer goede dingen, wat het compenseert.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Eens. De mensheid sloopt de wereld en elkaar. De mensheid denkt goede dingen te doen maar als we iets goeds doen betekend dat dat we ook iets veel slechter hebben gedaan.


    -

    In de lessen ecologie kom ik regelmatig tegen dat de mens patronen verstoort, een heel aantal diersoorten heeft laten uitsterven en de natuur op allerlei manier kapot maakt. De mens compenseert hierbij nauwelijks of wat het doet valt in het niets met wat men kapot maakt. De mens repareert zijn eigen fouten.
    Indien men zich realiseert dat wij onderdeel zijn van het dierenrijk en er niet boven staan en dus samen moeten leven met dieren, hoeft men ook niet te compenseren voor iets en dingen te repareren.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mee eens en daar is geen uitleg bij nodig.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ah, misschien wel. Als wij het niet waren geweest, waren het hyena's of kwallen die zich ontwikkeld hadden en de boel om zeep geholpen hadden. In elk geval, als de zon de aarde verzwelgt is het toch gedaan.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ugh. Daar gaan we weer. Brace yourselves! Reacties met 'de gehele mensheid is verrot' zullen erg veel komen. Ik ben het er niet geheel mee eens.

    Slechts een deel van de mensheid is een plaag. Dan praat ik inderdaad over mensen die voor geld zeldzame/bedreigde diersoorten omleggen. Maffiosi die voor geld mensen omleggen. Mensen met macht die het verkeerd gebruiken en dan ook over mensen die niet eens fatsoenlijk hun medemens kunnen bedanken voor het willen teruggeven van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen. Zo zullen er nog vele andere soorten zijn die zich ook aangesproken moeten voelen, denk maar aan die criminele organisaties die duizenden, nee, misschien wel miljoenen onschuldige levens verwoesten.

    Nu is er ook een deel van de mensheid dat wel goed is. Denk maar aan een straat vol met mensen die een jonge vrouw uit Irak, die nog niet kan fietsen, leert fietsen. Kerken die geld geven aan mensen die te weinig hebben om van rond te komen. Voedselbanken, armenhuizen, ziekenhuizen of wat dan ook. Bovendien zijn er ook nog zat mensen die zich inzetten om de wereld beter te maken door: wilde diersoorten te redden, dieren die gewond zijn op te vangen en vervolgens weer uit te zetten. Ook zijn er mensen die zich inzetten om maffia organisaties op te rollen, criminele organisaties aan banden te leggen en ga zo maar door. Bovendien zijn er ook zat mensen die wel dankbaar hun medemens bedanken voor het terugbrengen van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen.

    De mensheid met dat betreft zo slecht nog niet. Alleen zij wij mensen geneigd om er met een zwart/witte bril naar te kijken en alleen de negatieve dingen in het nieuws te brengen, waardoor de zwart/witte bril nog verder over onze ogen zakt.


    26 - 02 - '16

    Voor het grootste gedeelte ben ik het hier wel mee eens. Het zou beter zijn als de mens er nooit was geweest. Als je denkt aan al het goede wat de mensheid heeft verwoest. Dat zou dan niet verwoest zijn geweest. De wereld zou zonder twijfel ook anders zijn geweest zonder de mens, maar wij zouden niet kunnen weten op wat voor manier de wereld anders zou zijn geweest. Er zouden geen huizen zijn, meer regenwoud en de gezondheid van het milieu zou vele malen beter zijn. Maar als de mens zich niet zou hebben ontwikkeld, hoe zouden de andere dieren zich dan hebben ontwikkeld? Daarop kunnen we geen antwoord krijgen. Misschien hebben we de wereld gered voor nog iets veel ergers.


    She was always looking for more..

    Volmondig eens.

    Uiteraard doen wij, de mensen, ook goede dingen maar ik vind dat dat veel te weinig de slechte dingen die we ooit hebben gedaan compenseerd.
    Maar we kunnen het nog wel verbeteren, alhoewel ik dat niet zo snel zie gebeuren met die eikels van leiders.

    Ik zeg ook niet dat iedereen hier schuld aan heeft zoals Erieka zegt. Dus deels ben ik het ook eens met haar post.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 11:50 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Frosty schreef:
    Ugh. Daar gaan we weer. Brace yourselves! Reacties met 'de gehele mensheid is verrot' zullen erg veel komen. Ik ben het er niet geheel mee eens.

    Slechts een deel van de mensheid is een plaag. Dan praat ik inderdaad over mensen die voor geld zeldzame/bedreigde diersoorten omleggen. Maffiosi die voor geld mensen omleggen. Mensen met macht die het verkeerd gebruiken en dan ook over mensen die niet eens fatsoenlijk hun medemens kunnen bedanken voor het willen teruggeven van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen. Zo zullen er nog vele andere soorten zijn die zich ook aangesproken moeten voelen, denk maar aan die criminele organisaties die duizenden, nee, misschien wel miljoenen onschuldige levens verwoesten.

    Nu is er ook een deel van de mensheid dat wel goed is. Denk maar aan een straat vol met mensen die een jonge vrouw uit Irak, die nog niet kan fietsen, leert fietsen. Kerken die geld geven aan mensen die te weinig hebben om van rond te komen. Voedselbanken, armenhuizen, ziekenhuizen of wat dan ook. Bovendien zijn er ook nog zat mensen die zich inzetten om de wereld beter te maken door: wilde diersoorten te redden, dieren die gewond zijn op te vangen en vervolgens weer uit te zetten. Ook zijn er mensen die zich inzetten om maffia organisaties op te rollen, criminele organisaties aan banden te leggen en ga zo maar door. Bovendien zijn er ook zat mensen die wel dankbaar hun medemens bedanken voor het terugbrengen van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen.

    De mensheid met dat betreft zo slecht nog niet. Alleen zij wij mensen geneigd om er met een zwart/witte bril naar te kijken en alleen de negatieve dingen in het nieuws te brengen, waardoor de zwart/witte bril nog verder over onze ogen zakt.


    Hier ben ik het mee eens.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Frosty schreef:
    Ugh. Daar gaan we weer. Brace yourselves! Reacties met 'de gehele mensheid is verrot' zullen erg veel komen. Ik ben het er niet geheel mee eens.

    Slechts een deel van de mensheid is een plaag. Dan praat ik inderdaad over mensen die voor geld zeldzame/bedreigde diersoorten omleggen. Maffiosi die voor geld mensen omleggen. Mensen met macht die het verkeerd gebruiken en dan ook over mensen die niet eens fatsoenlijk hun medemens kunnen bedanken voor het willen teruggeven van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen. Zo zullen er nog vele andere soorten zijn die zich ook aangesproken moeten voelen, denk maar aan die criminele organisaties die duizenden, nee, misschien wel miljoenen onschuldige levens verwoesten.

    Nu is er ook een deel van de mensheid dat wel goed is. Denk maar aan een straat vol met mensen die een jonge vrouw uit Irak, die nog niet kan fietsen, leert fietsen. Kerken die geld geven aan mensen die te weinig hebben om van rond te komen. Voedselbanken, armenhuizen, ziekenhuizen of wat dan ook. Bovendien zijn er ook nog zat mensen die zich inzetten om de wereld beter te maken door: wilde diersoorten te redden, dieren die gewond zijn op te vangen en vervolgens weer uit te zetten. Ook zijn er mensen die zich inzetten om maffia organisaties op te rollen, criminele organisaties aan banden te leggen en ga zo maar door. Bovendien zijn er ook zat mensen die wel dankbaar hun medemens bedanken voor het terugbrengen van het mobieltje dat ze in de bus hadden laten liggen.

    De mensheid met dat betreft zo slecht nog niet. Alleen zij wij mensen geneigd om er met een zwart/witte bril naar te kijken en alleen de negatieve dingen in het nieuws te brengen, waardoor de zwart/witte bril nog verder over onze ogen zakt.


    De mensheid helpt de mensheid. Is het niet schattig. Ja, de mensheid onderling is geen plaag, maar de mensheid richting alle andere soorten op deze aardbol is wel een plaag. En jij duidt nu precies het probleem aan. De mensheid helpt alleen zichzelf in plaats van andere soorten te helpen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jullie komen wel met lekkere stellingen de laatste weken zeg -.-

    Maar om de mensheid een plaag te noemen vind ik miss wat ver gaan.
    De mensheid wordt erg overschat, maar het is niet echt een plaag.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2014 - 12:56 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    WolfyBlackheart schreef:
    Klopt, ben blij dat ik een therian ben pfffff. Ze maken alles kapot en maken 1 grote bende, schieten alle dieren neer omdat ze het leuk vinden en geven de dieren de schuld. Rotmensen


    Je bent zelf ook een mens.

    Anyway, eens. Je kan wel zeggen dat niet iedereen hetzelfde is, maar iedereen draagt eraan bij.


    Your make-up is terrible

    Patholoog schreef:
    (...)

    De mensheid helpt de mensheid. Is het niet schattig. Ja, de mensheid onderling is geen plaag, maar de mensheid richting alle andere soorten op deze aardbol is wel een plaag. En jij duidt nu precies het probleem aan. De mensheid helpt alleen zichzelf in plaats van andere soorten te helpen.


    Bovendien, die positieve kant van de mensheid is lang niet groot genoeg om de negatieve kant te compenseren. De maffia wordt steeds inventiever, ivoorjagers steeds fanatieker, en vuurwerkvandalen steeds dieronvriendelijker: en de politie loopt achter de feitjes aan. Wat dacht je van -illegale- orgaanhandel. Die orgaandonoren komen echt niet op een natuurlijke manier om het leven.
    Als we de wereld willen redden, dan moeten we met z'n ALLEN opstaan. Maar nee, egoïsme en luiheid regeren: als ik het niet doe, doet iemand anders het wel. Het lukt nooit om alles weer recht te trekken en de natuur volledige vrijheid te geven.
    Noem me een pessimist, maar ik ben wel een REALIST.