• Ja ik ben er vroeg bij.

    Wij gaan eerstvolgend herfstvakantie naar Griekenland. Voor het eerst naar een all in en een wamland. Ook voor het eerst met de vliegtuig. Nu heb ik een keer in een helikopter en zweefvliegtuig gezeten .maar ik heb best veel hoogtevrees. Door mn nogal vele fantasie maak ik me nu al druk over de bliegreis. Heeft er iemand tipa voor me. We hoeven gelukkig hooguit drie uur te vliegen en het is in de nacht.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Kauw op kauwgom als je opstijgt en eventueel als je gaat dalen, en probeer tijdens de reis zo veel mogelijk te slapen. Ik doe altijd mijn oortjes in en ga gewoon een uurtje liggen dutten, of ik speel een spelletje op mijn tablet. Met slapen ben je al een heleboel tijd kwijt. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Zoals hierboven: slapen is altijd een goede optie. Als je niet kunt slapen (zoals ik, en dan kunnen vluchten lang zijn), dan kijk ik een film, of lees ik een boek (of manga op mijn iPod). Muziek luisteren of schrijven. Kleine dingen die me bezig kunnen houden. (:


    "Chaos often breeds life, when order breeds habit."

    Ik amuseer me altijd wel m'n broer en dan gaat de tijd snel voorbij. c:
    En anders een boekje lezen? Kauwgom zeker niet vergeten. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    En tegen de angst is daar nog iets tegen zonder medicatie


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Mijn zusje heeft ook vliegangst, dus laten wij haar altijd aan het gangpad zitten en houden we haar bezig door veel met haar te praten. We laten haar expres niet bij het raampje zitten, omdat ze dan misschien schrikt als we opstijgen of landen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou aan het gangpad zitten. Ik vind vliegen ook best eng (maar hoe vaker je het doet hoe beter het gaat) maar als ik aan het gangpad zit en niet naar buiten kijk, heb ik echt veel minder last! Ook een spelletje spelen o.i.d. kan helpen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Probeer jezelf bezig te houden zodat je je niet teveel op je angst gaat focussen. Lees een boekje, doe een spelletje met klasgenoten, luister wat muziek of probeer te slapen. Veel succes!


    I won't let you come close enough to hurt me.

    Ik heb zelf ook nog nooit gevlogen, dus ik heb geen idee. Alvast heel veel plezier, ik wil zelf ook ooit heel graag naar Griekenland.


    16 - 09 - '17

    Kauwgom kauwen werkt echt! Daarnaast raad ik je aan bij het gang pad te zitten. Voor de rest is, als je eenmaal in de lucht bent, vliegen niet heel speciaal. Het is net of je dan in een trein zit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ga niet bij het raam zitten:Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Alles wat hier boven is genoemd :Y)
    Zelf heb ik van jongs af aan gevolgen en ik vond het altijd geweldig. Mijn oma daarentegen heeft pas een paar jaar geleden voor het eerst gevlogen en ze vond het vooraf doodeng, maar dat kwam door de verhalen die ze had gehoord van andere mensen en niets was gebaseerd op eigen ervaringen. Nu weet ik wel dat je hoogtevrees niet zomaar even naar de achtergrond kan schuiven, maar misschien helpt het als je én aan het gangpad probeert te zitten (hangt er vanaf of je plaatsen hebt toegewezen gekregen of niet en of de mogelijkheid er is eventueel te ruilen) én je daarnaast bedenkt dat ongelukken met vliegtuigen zelden gebeuren. Dat is de reden dat het zo in het nieuws komt als het wél een keer gebeurd. Auto-ongelukken komen veel vaker voor, maar daar hoor je niemand over. Als je eenmaal in de lucht bent zul je zien dat het allemaal reuze meevalt. Mijn oma vond het geweldig en dat zegt was als je weet hoe eng ze het eigenlijk vond en hoe ze zichzelf aan het opfokken is geweest. Misschien helpt focussen op de eindbestemming? Griekenland is prachtig, dus het is die drie uur zeker waard (:


    Hamartia

    Het is niet zo eng als het lijkt, het vliegtuig schudt zelden, opstijgen gaat meestal soepel.
    Ook uit het raampje zie je alleen maar wolken.
    Meestal krijg je zo'n catalogus met allerlei parfum en kledij erin, dus ik raad je aan om daar in te lezen en misschien een beetje te praten of te slapen. Hou jezelf een beetje bezig, dan komt het goed.
    Landen voelt altijd een beetje gek, de wielen van het vliegtuig bonzen een beetje tegen de grond aan. Dit is compleet normaal.
    Er zijn heel erg veel mensen met vliegangst, maar er gaat niet misgaan. De spaceshuttle vliegt ook vredig rond, dus een vliegtuig moet je zeker in Griekenland krijgen. Veel plezier op vakantie!
    x Nina


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik vlieg al zolang ik me kan herinneren en het ergste wat er is gebeurd is dat we vertraging hadden. Het is bovendien veiliger dan met de auto.
    Probeer te lezen of koop een puzzelboekje. Ook zit er (meestal) in de armleuning van de stoel een mp3 waar je dus muziek kan luisteren en er speelt vaak een film tijdens de reis die je ook kan beluisteren met die mp3.
    Tijdens het opstijgen en landen kunnen je oren dicht gaan zitten(wat heel normaal is) en dat kan je voorkomen door kauwgom te kauwen en ik raad je aan om bij het gangpad te gaan zitten.
    Als de wielen op de grond komen kan het wat harden klinken en het vliegtuig kan iets gaan schudden daardoor, maar dat is normaal.
    Ik heb 9,5 uur naar Curacao overleefd, dan overleef jij 3 uur naar Griekenland zeker.
    Alvast veel plezier
    x


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Elmorria schreef:
    Ga niet bij het raam zitten:Y)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ga vooral inderdaad niet bij het raam zitten. Bij het gangpad voel je op één of andere manier veel comfortabeler (Tenminste dat heb ik wel met mijn hoogtevrees). Als het dan nog vervelend is, kan je altijd het luikje voor het raam sluiten, zodat je niet naar buiten kan kijken.

    En daarnaast zorg voor afleiding. Ik had een puzzelboekje en mijn mp3 bij me in het vliegtuig, dat scheelde echt ontzettend. Als je maar met iets ander bezig bent, heb je er niet zo last van. Je kan alleen maar door het raam (en die zijn klein) naar buiten kijken, dus er is genoeg ruimte om ergens anders op te focussen. Oh! En bij het opstijgen kijk ik altijd naar de neus, dan valt het nog wel mee met het opstijgen en als het vliegtuig erg schudt (wat echt heel erg meevalt) dan denk ik gewoon dat het een treintje op een spoor is. Om één of andere reden maakt dat me rustig.


    It's never gonna happen, Guys.