• Hi! Ik zocht naar een topic waarin vegetariërs gezellig met elkaar kletsen over hun vegetarische leefstijl, maar de enige die ik vond dateert uit 2005.



    De redenen waarom ik vegetariër ben geworden (nu 21 en een halve week geleden) zijn:
    ~ Voor de dieren. Geen enkele smaak is het waard om een leven te nemen, is dan ook één van mijn motto's
    ~ Ik heb de voedingsstoffen niet nodig, vandaar ook bovenste reden. Er zijn genoeg alternatieven (vegetarisch 'vlees', paddestoelen, peulen, noten, brood, aardappelen etc, en ik slik elke dag een voedingssupplement, om sowieso niks te kort te komen).
    ~ voor het milieu en dus de aarde
    ~ voor mijn eigen gezondheid

    Jullie weten nu alles van mij ^^

    Wil je ook wat vertellen over jouw (kijk op het) vegetarisme, dan kan dat dus hier :)

    [ bericht aangepast op 10 feb 2015 - 17:03 ]


    Not all those who wander are lost.

    Ik ben zelf geen vegetariër of veganist, omdat mensen nou eenmaal omnivoren zijn. Maar hier thuis zorgen we er wel voor dat we veel biologisch eten en erop letten. Ik kook soms vegetarisch omdat mensen tegenwoordig veel te veel vlees eten en je dat helemaal niet nodig hebt. Dan hebben we af en toe een vleesloos dagje.
    Ik ben wel tegen het dragen van het meeste bont, maar niet tegen het gebruik van leer. Als ze de dieren al slachten om vlees, kan je net zo goed alles ervan gebruiken.
    Het niet gebruiken van melkproducten snap ik ook niet zo goed omdat er geen dieren voor doodgaan.
    Ik vraag me af wat E-nummers met vegetariër zijn te maken hebben? Ik weet dat er veel slechte tussen zitten, maar ook veel natuurlijke en het is lastig om het allemaal uit te zoeken, hoewel ze meestal niet op dierlijke producten gebaseerd zijn.

    Ik zal vegetariërs nooit veroordelen, net zoals mensen die bepaalde producten niet eten of alles gewoon eten, want iedereen heeft recht op een eigen levensstijl.

    [ bericht aangepast op 27 juni 2014 - 17:39 ]


    Your make-up is terrible

    Oh, mijn topics. c: Ik ben nog niet zo lang vegetarisch, maar tot nu toe bevalt het me erg goed. Ik zal later nog wel een berichtje schrijven, want ik heb nu even geen tijd. :/


    Caution first, always.

    Je omgeving zal eraan moeten wennen, dat neemt wat tijd in beslag :]. Maar aan de andere kant, als je uit eten gaat, kun je zelf de niet-vleesgerechten er wel uit pikken, denk ik...

    Ikzelf ben geen vegetarier en ook nooit geweest, maar ik ben me er wel enigszins van bewust wat voor shit er allemaal in ons voedsel zit. En ja, ook in vlees. Soyea, ik ben langzamerhand wel op zoek naar een gezondere lifestyle in het algemeen. Ook nadat ik jarenlang consequent te veel suiker en vettigheid at en dus in drie jaar tijd zo'n 15 kilo aan kwam. Ik ga er niet vlees om schrappen, maar ik heb wel bij voorkeur bij zo min mogelijk bewerkt vlees. En ik zou ook moeten minderen met vlees eten, maar ik vind 't te lekker :D. Ook probeer ik op te passen met te veel zout, vet en suiker.

    Ik probeer ook E-nummers en andere ingredienten waarvan ik niet weet wat het zijn enigszins te omzeilen, al is dat verdomd lastig. Daarom zoek ik vaak hoe ik dingen zelf kan maken. Kruidenboter, soep, (griesmeel)pap en de groenteburgers maken we alvast zelf. Ik ben er ook niet altijd even consequent in: zo heb ik laatst wel een pak meegenomen voor een schotel die me heel lekker leek en daar zit iets vaags als maltodextrine in. Wordt ook gebruikt voor ongediertebestrijding :D.

    Ik weet dat ik zou moeten oppassen met de zoetstoffen, maar aangezien ik aan de lijn doe en het me maar niet lukt om af te kicken op suiker in koffie grijp ik dan toch naar 't zoetje :']. De keuze is dus chemisch gebleekte suiker of zoetstoffen.... Well.. fuck. Misschien moet ik meer fruit eten en cold turkey afkicken XD.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben een half jaar geleden 2 jaar vegetarisch geweest. En daar heb ik geen spijt van gehad.
    Helaas pindakaas moest ik toen stoppen van mijn dokter D:


    wat was dit ookalweer

    Ik ben vegetariër omdat ik het oprecht sneu vind voor de dieren, en omdat ik de geur van vlees niet kan uitstaan. Brr. *~*
    Ben je ook veganist?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik ben vegetariër maar ik eet wel vis (dit vooral omdat mijn ouders het anders heel erg vervelend vinden). Ik dacht altijd dat het heel moeilijk zou zijn maar nadat mijn broer vegetariër werd en ik zag dat het zo moeilijk niet was, ben ik het ook geworden. In het begin nam niemand mij en mijn broer serieus en werden er heel veel grapjes over gemaakt (vooral door de familie) maar na een paar maanden zijn ze ons wel serieus gaan nemen. Soms krijg ik nog een opmerking als 'Ik had niet verwacht dat je het zo lang vol zou houden' naar me toe geslingerd, maar die zorgen er alleen maar voor dat ik het nog liever wil omdat ik er dan ook nog iets mee bewijs.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik ben sinds mijn vijftiende een vegetariër, al wilde ik het al vanaf mijn achtste worden. Ik heb altijd al een hekel aan vlees gehad en ik zit zoveel beter in mijn vel sinds ik geen vlees meer eet. Ik eet ook geen vis, gelatine, draag geen leer en bont, maar wel wol en ik gebruik ook gewoon zuivelproducten. Ik werd in het begin ook niet serieus genomen en er werden echt rotstreken met me uitgehaald door mijn familie (me gewoon vlees laten eten door het in het eten te verstoppen of door te zeggen dat het vegetarisch was), maar nu wordt het wel geaccepteerd door mijn ouders en broers en mijn broers koken nu zelf vegetarisch voor me, terwijl ze dat eerst weigerden. Mijn familie zei dat ik het nog geen twee weken vol zou houden, terwijl ik het nu al 3,5 jaar volhoud.


    Take risks and conquer your fears.

    Tenace schreef:
    Ik ben een half jaar geleden 2 jaar vegetarisch geweest. En daar heb ik geen spijt van gehad.
    Helaas pindakaas moest ik toen stoppen van mijn dokter D:


    Jammer, maar hij zal er een goede reden voor hebben gehad om je laten stoppen.

    @Corday en Eruditie niemand had ooit gedacht dat ik het langer dan 2 weken zou volhouden. Zijn ze toch nog verbaasd dat ik het zo lang heb volgehouden, wil ik het alleen maar liever ^^

    @Pabu nee, en dat ga ik waarschijnlijk ook nooit worden. Simpelweg omdat ik het niet met het standpunt eens ben.
    Ga wel het liefst voor biologisch en zonder dierenleed, ook al lukt dit thuis meestal niet aangezien mijn ouders de boodschappen doen en koken.
    (Ik ben 13 jaar oud, gaat nog wel even duren voor ik op mezelf woon en dit wel zelf kan regelen)


    Not all those who wander are lost.

    Ayyy, mes topics. :Y)

    Ik ben zelf geen vegetariër, maar een vriendin van mij wel, alleen doet die een beetje erg raar.
    Ze heeft een overdreven afkeer van vlees, en ze vind het ook best wel goed dat ze vegetariër is. Maar vervolgens eet ze wél vis. I mean, what? Als je het dan zo zielig vindt voor die dieren, ga vis dan niet discrimineren! Het is niet dat ik nu vind dat ze geen vis moet gaan eten, alleen vind ik het een beetje raar dat ze dan wel helemaal door gaat in met haar vegetarische gedrag(met vertellen waarom het beter is om vegetarisch te zijn enzo), terwijl ze ondertussen toch wel andere dieren zit te eten.

    Ik ben zelf geen vegetariër, maar ik eet wel minder vlees dan de rest van het gezin tegenwoordig, dus vaak krijg ik ook een aparte portie.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    Ik ben zelf geen vegetariër, maar een vriendin van mij wel, alleen doet die een beetje erg raar.
    Ze heeft een overdreven afkeer van vlees, en ze vind het ook best wel goed dat ze vegetariër is. Maar vervolgens eet ze wél vis. I mean, what? Als je het dan zo zielig vindt voor die dieren, ga vis dan niet discrimineren! Het is niet dat ik nu vind dat ze geen vis moet gaan eten, alleen vind ik het een beetje raar dat ze dan wel helemaal door gaat in met haar vegetarische gedrag(met vertellen waarom het beter is om vegetarisch te zijn enzo), terwijl ze ondertussen toch wel andere dieren zit te eten.

    Ik ben zelf geen vegetariër, maar ik eet wel minder vlees dan de rest van het gezin tegenwoordig, dus vaak krijg ik ook een aparte portie.


    Ja dat vind ik ook redelijk apart. Maar aan de andere kant zou ik het lekker laten, want ze heeft recht op een eigen mening en leefstijl.


    Not all those who wander are lost.

    Thangurel schreef:
    (...)

    Ja dat vind ik ook redelijk apart. Maar aan de andere kant zou ik het lekker laten, want ze heeft recht op een eigen mening en leefstijl.

    Dat doe ik ook wel hoor^^ Ze mag lekker haar gang gaan, maar ik vind het gewoon wat opmerkelijk.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ellooooh! Leuk zo'n topic! (:
    Heel stiekem is dit gewoon een mijn-topics berichtje ^^

    Ik ben nu bijna 6 jaar vegetariër en tot nu toe gaat het prima!
    Mijn ouders zijn niet vegetarisch, maar we eten wel vegetarisch (en zoveel mogelijk biologisch) thuis. Ze koken er gewoon af en toe een stuk vlees of vis bij, omdat ze daar zin in hebben. Maar in dat opzicht heb ik het goed getroffen. ^^
    Ik heb geen hekel aan vlees of vis, ik ben gestopt met eten uit principe. Ik voelde me er niet fijn bij en nu is het inmiddels zo dat ik het ook niet meer lekker vind.

    Ik ben overigens vegetariër voor mezelf, niet omdat ik de wereld wil verbeteren of anti-vlees ben. Ik vind de mensen die zich als extreem-activisten onder het label vegetariër presenteren vaak veel te ver gaan, het (niet) eten van vlees is een beslissing die je zelf neemt en daar moeten anderen respect voor hebben. Ik vind het ook jammer dat die mensen vaak het boegbeeld van de vegetariër/veganist zijn, zeker omdat ik nog vaak moet uitleggen dat niet iedere vegetariër zo in elkaar zit.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik ben een vegetariër die wel vis eet. Dat is misschien apart, maar ik doe het onder andere om mijn gezondheid. Ook om mijn reden tot vegetariër worden: ik vind niet dat ik het recht heb een dier te eten dat ik niet kan doden.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.