• Ben ik de enige met dit probleem?
    Ik wil werken, ik wil over, ik wil goede cijfers halen. Maar als het op het ervoor werken aankomt, wil ik het niet. Ik wil mijn tijd besteden aan dingen die ik leuk vind, ik wil reizen, muziek maken, fotograferen. Ik stel verkeerde prioriteiten, want ik weet dat als ik wil doen wat ik leuk vind, ik eerst mijn school af moet maken.
    Misschien ga ik dit jaar niet over, en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik ben ontzettend jaloers op kinderen die hun stof een keer lezen en het dan weten. Ik kan me helemaal te pletter leren en ik haal alsnog een 5. Dit demotiveert ook enorm.
    Ik zit op het gymnasium, en ik weet dat ik het kan, maar ik wil gewoon mijn tijd investeren in de dingen waar ik het nut van inzie. Ik kan geen wiskunde, en ik zal het ook nooit kunnen, maar waarom bepaalt het dan toch of ik over ga?

    Misschien blijf ik wel zitten. 'Ach dat is dan maar zo' denk ik. Ik heb spijt dat ik voor het gymnasium heb gekozen, atheneum zou veel beter zijn geweest voor me. Ik besef me nu pas dat ik muziek en drama heb ingewisseld voor Grieks en Latijn. Ik wil mijn creativiteit kwijt kunnen en dat kan gewoonweg niet.
    Ik moet aan het werk, de toetsweek is over een week en ik heb nog heel weinig gedaan. Ik wil wel, maar ik kan het niet. Ik kan me niet concentreren en het lijkt wel of de stof niet blijft hangen maar me gewoon voorbij gaat.
    Een tijdje geleden ben ik er ook achter gekomen dat ik beelddenker ben - klik hier als je niet weet wat een beelddenker is - en het is een opluchting dat er een reden voor is dat ik stof zo moeilijk tot me neem. Maar als nog is het moeilijk om nieuwe manieren te vinden.
    Ik moet maar eens gaan leren..

    Heeft iemand anders het idee dat je niet op je plaats bent op een school?


    Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?

    Ja.
    Ik herken het heel erg.
    Ik kan het ook niet, wordt echt door alles gedemotiveerd.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben alleen een hele grote uitsteller


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik ken het probleem, maar ik heb het geluk dat ik dingen erg snel oppik. Als ik in de lessen intensief meedoe, merk ik dat ik thuis weinig hoef te leren.
    Wat je misschien zou kunnen doen, is een grabbelton maken. Schrijf de woordjes op reepjes papier en op de achterkant van elk reepje schrijf je de vertaling. Maak er een spelletje van als je moet leren. Ik weet dat het kinderachtig klinkt, maar ik leer liever woordjes als ik er een spelletje van maak, dan dat ik twee uur lang met mijn neus in de boeken zit.
    Of leg een zak chips naast je neer en zeg tegen jezelf: "Als ik de theorie tot en met de tweede alinea ken, mag ik een handje chips eten."


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Je hebt gewoon precies mij beschreven, ik heb dit dus ook.


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik herken dat niet echt in mezelf qua schoolprestaties, maar wel in andere factoren in mijn leven. Je wilt iets graag, maar het is een lange termijn doel en op korte termijn zijn andere dingen toch te verleidelijk.

    Dit heb ik ook heel erg. Ik wil alleen maar de leuke dingen in het leven doen en rijk zijn zonder er steeds keihard voor te leren.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Verbazingwekkend... Ik herken me in vrijwel alles wat je hebt gezegd. Alleen zit ik al op het atheneum... en kan ik me niet vinden in het beelddenker bestaan, verder klopt alles.


    Hamartia

    Ik heb precies hetzelfde, maar bij mij komt het door m'n ADHD. Ik doe alleen wat ik leuk en interessant vind, en als ik iets voor school doe (dat ik niet leuk en interessant vind, haak ik heel snel af. Echt heel lastig. Maar volgend jaar begin ik gelukkig weer met medicijnen(:


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    Ik heb precies hetzelfde, maar bij mij komt het door m'n ADHD. Ik doe alleen wat ik leuk en interessant vind, en als ik iets voor school doe (dat ik niet leuk en interessant vind, haak ik heel snel af. Echt heel lastig. Maar volgend jaar begin ik gelukkig weer met medicijnen(:


    Er bestaat ook een grote kans dat ik ADHD heb, maar ik ben nog niet getest.


    Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?

    Ik herken dit heel erg.
    Ik ben een beelddenker en ik heb enorm veel moeite gehad met wiskunde. Taal ligt mij aan de andere kant wel. Maar het heeft voor heel wat problemen gezorgd, ik moest van atheneum naar havo gaan, terwijl al mijn cijfers verder boven een 7 waren, behalve wiskunde.
    Muziek is mijn uitweg en ik bouw dit in, in mijn rooster. Momenteel werk ik heel veel, maar ik heb afgesproken met mijn baas dat ik sowieso 1 dag per week vrij houd en een keer eerder weg mag zodat ik met muziek bezig kan blijven.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    ik heb precies ditzelfde probleem. Ik doe nu eindelijk een opleiding die ik echt heel leuk vind, maar als het erop aankomt en ik moet er thuis wat voor doen, hang ik liever heel de dag doelloos op de bank, totdat het de avond ervoor is en ik alles als een gek moet gaan maken zoals vandaag. en dan nog wacht ik om het te gaan doen, voordat ik naar bed wil. en ik weet ook niet zo goed waarom, want ik vind het erg leuk om te doen allemaal.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 21:52 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Ja, ik herken mezelf er ook wel in! Begrijpelijk dat je jaloers bent op mensen die zo snel kunnen leren, maar wat zij vaak hebben is ze dat ze niet leren om te leren (ben ik te volgen?) en krijgen dan later problemen, omdat ze dan plotseling wel dingen móéten doen en het ze niet zomaar meer aan komt waaien. Een vriendin van mij had dat ook, heeft twee jaar versneld op de basisschool maar liep op de middelbare school juist weer twee jaar vertraging op.
    Herkenbaar ook, dat je wiskunde moet doen, terwijl je weet dat je er later toch niks mee gaat doen. Het zal vast allemaal dingen met je hersenen doen die goed voor je zijn, maar of je daar echt iets van merkt...? Haha, gelukkig ben je niet de enige, ik heb er ook nooit wat van begrepen.

    Zou het niet mogelijk zijn om alsnog de creatieve vakken in te wisselen voor de vakken die je nu doet?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Einmana schreef:
    Ja, ik herken mezelf er ook wel in! Begrijpelijk dat je jaloers bent op mensen die zo snel kunnen leren, maar wat zij vaak hebben is ze dat ze niet leren om te leren (ben ik te volgen?) en krijgen dan later problemen, omdat ze dan plotseling wel dingen móéten doen en het ze niet zomaar meer aan komt waaien. Een vriendin van mij had dat ook, heeft twee jaar versneld op de basisschool maar liep op de middelbare school juist weer twee jaar vertraging op.
    Herkenbaar ook, dat je wiskunde moet doen, terwijl je weet dat je er later toch niks mee gaat doen. Het zal vast allemaal dingen met je hersenen doen die goed voor je zijn, maar of je daar echt iets van merkt...? Haha, gelukkig ben je niet de enige, ik heb er ook nooit wat van begrepen.

    Zou het niet mogelijk zijn om alsnog de creatieve vakken in te wisselen voor de vakken die je nu doet?


    Nee, dat kan niet, ik zit nog maar in de 2e dus ik heb geen vakkenpakket en we hebben op onze school ook geen drama en muziek. Heel raar.. Maar er is dus ook geen mogelijkheid voor.


    Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?

    harrylouis schreef:
    (...)

    Er bestaat ook een grote kans dat ik ADHD heb, maar ik ben nog niet getest.

    Dat zou best veel uit kunnen maken als het zo is, misschien moet je je laten testen?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    (...)
    Dat zou best veel uit kunnen maken als het zo is, misschien moet je je laten testen?

    Ja, waren we al van plan :)


    Why do people judge on sexuality when they can judge on personality?