• Zelf vind ik het leuk om zo en nu dan met make-up te experimenteren. Daarnaast vind ik het ook fijn om andermans ervaringen te horen. Daarom vraag ik me af wat jullie gebruiken als basis make-up. Smeren jullie je gezicht eerst in met een dagcrème, gebruiken jullie primer om je foundation beter te laten hechten of poeder om het geheel te neutraliseren? En welke producten gebruiken jullie dan precies? Vertel maar op! (:


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik smeer meestal eerst een beetje foundation op mijn gezicht, en daarna nog een wat bruinere mousse zodat het egaal lijkt.
    Voor de rest gebruik ik eyeliner, oogschaduw en een rode lipstick.
    Meestal van de merk Essence.


    Sometimes it's best not to care.

    Ik heb een tijdje met crème gewerkt, maar daar kreeg ik alleen maar puistjes van. Nu begin ik direct met vloeibare foundation en poeder ik het nog een beetje af.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik heb een redelijk vette en snel geïrriteerde huid dus ik gebruik 's ochtends altijd Tea Tree Water van Lush (echt goddelijk spul) en ik camoufleer een beetje met de Super Stay 24h foundation van maybelline new york. En verder voor mijn ogen doe ik een beetje mascara en oogpotlood op (heel soms nog een zilveren oogpotlood op mijn oogleden) en that's it. Als ik een speciale gelegenheid heb gebruik ik nog wel eens wat poeder, eyeliner en lipgloss maar dat vind ik voor een normale routine teveel werk.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik reinig eerst de huid en smeer er dan dagcrème op. Dan foundation, mascara en oogpotlood. Als ik meer tijd heb, doe ik ook nog eyeliner en vaak oogschaduw op. Soms ook nog rode lippenstift.


    Take risks and conquer your fears.

    Dagcrème standaard maar verder geen poespas qua foundation, concealer en dergelijke. Ik gebruik de dagcrème van Nivea, deze.
    Gewoon wat mascara en dat is het, en een enkele keer lipgloss. (:

    ~ Dagcrème van de Tuinen, iets met aloë vera
    ~ Primer, Lumi nog wat van Loréal
    ~ Concealer van not a clue
    ~ Foundation, Diorskin forever in 010, en in 022 om te shapen
    ~ Transparant poeder van... essence?
    ~ Oogschaduw, net waar ik zin in heb
    ~ Mascara, of van Estée Lauder of Elizabeth Arden
    ~ Lippenstift, net waar ik zin in heb, meestal van Miss Sporty (die naar watermeloen ruiken *-* )


    i put the fun in funeral

    Eerst dagcrème, dan een beetje concealer omdat ik vaak wallen heb. Soms, als mijn huid er echt niet uitziet, doe ik ook nog een beetje foundation op.
    Daarna mascara en eventueel een beetje oogschaduw.


    I am an idiot, I move.

    Ik gebruik eerst mijn dagcréme (van olaz vind ik heel goed), daarna doe ik de cc cream neutralize op (deppend). Daarna poeder ik met een minerale poeder van sehpora om een mooie glans erop te krijgen. Als laatst poeder ik het af met een matterende poeder van essence.

    Of ik gebruik na mijn dagcreme de bb cream van benefit, en poeder ik het weer af met die van essence.
    Deze 2 manieren gebruik ik nu omdat mijn huidskleur nu op zijn lichts is. En er niet veel hele lichte kleuren zijn van foundations.

    Ik gebruik masacara van estee lauder (die zijn echt top, je kan ze aardig goedkoop halen als ici paris XL 40% korting op geeft, wat 2x per jaar gebeurd.)
    Ik gebruik nu een liner van essence waar ik tot nu toe heel erg tevreden mee ben. Die van Sehpora is helaas op. Die is ook heel goed,
    Als ik oogschaduw op doe komt het uit de naked 2 pallet van urban decay.
    De blush die ik gebruik is van rimmel londen, en lippenstift verschilt heel erg. Meestal mat.

    Foundations die ik ook fijn vind:

    BB cream l'oreal paris
    Sehpora liquid
    bb cream van miss sporty


    Just be yourself

    BB cream Blemish Balm
    Fit me poeder van Maybeline
    Wenkbrauw potlood van de Hema


    Your make-up is terrible

    Ik gebruik geen foundation en dergelijke, maar ben wel opzoek naar een goede BB-Cream.
    Ik gebruik nu alleen mascara en eyeliner, en soms lippenstift.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Als ik het gebruik, dan doe ik eerst een dagcrème op en vervolgens foundation en dan nog een beetje mascara (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Het valt me de rode lippenstift een paar keer voorbij komt. Ik vind dat zo ontzettend leuk en het kan heel casual staan als je het goed weet te combineren met je kleding, maar ik durf het zelf echt niet, haha.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Het valt me de rode lippenstift een paar keer voorbij komt. Ik vind dat zo ontzettend leuk en het kan heel casual staan als je het goed weet te combineren met je kleding, maar ik durf het zelf echt niet, haha.

    Dat vind ik nou ook! Zelf gebruik ik verder ook helemaal geen make-up, dus laat staan dat ik plots lippenstift ga dragen, haha. Maar ik vind het soms zo mooi staan bij mensen!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Dagcrème (Yves Saint Laurent of iets dat er op lijkt), vloeibare foundation (Yves Rocher), wat matterend poeder (Yves Rocher), een dun lijntje eyeliner (Yves Rocher) en mascara (Yves Rocher). Soms ook eens een beetje rode lippenstift (Yves Rocher) en oogschaduw (smokey, Yves Rocher)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    AdIer schreef:
    Dagcrème (Yves Saint Laurent of iets dat er op lijkt), vloeibare foundation (Yves Rocher), wat matterend poeder (Yves Rocher), een dun lijntje eyeliner (Yves Rocher) en mascara (Yves Rocher). Soms ook eens een beetje rode lippenstift (Yves Rocher) en oogschaduw (smokey, Yves Rocher)


    Gebruik jij Yves Rocher?
    Sorry, kon het niet laten :')

    Ik gebruik meestal BB-creme van Nivea, maar die is bijna op, dus ik moet om nieuwe. Ik gebruik gel eyeliner van Maybelline, mascara van NYC en nude lippenstift, ook van NYC ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.