• ...met een homoseksuele hoofdpersoon?
    ...met een lesbische hoofdpersoon?
    ...met een biseksuele hoofdpersoon?
    ...met een aseksuele hoofdpersoon?
    ...met een aromantische hoofdpersoon?
    ...met een transgender hoofdpersoon?

    Omdat ik benieuwd ben naar hoe de mensen van Q hiernaar kijken. :Y) Het hoeft trouwens niet per se om boeken te gaan die helemaal om de seksualiteit/genderidentiteit van de hoofdpersoon draaien of waarin dit een heel grote rol speelt. Het zou ook om een Hunger Games-achtig boek kunnen gaan waarbij Katniss moet kiezen tussen een Petra of Gail in plaats van Peeta of Gale, maar ik heb het dus wel over boeken waarin deze kenmerken duidelijk naar voren zouden komen en je er niet voor tussen de regels hoeft te lezen.

    Dus, wat zou Q wel/niet lezen? Je hoeft uiteraard niet per se te zeggen waar je op hebt gestemd, maar als je zin hebt om je keuze uit te leggen, ben ik daar ook erg nieuwsgierig naar. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    De polls zijn niet geactiveerd, denk ik. c:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Square, je polls doen t niet.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oeps. (bloos) Ik dacht er nog aan dat ik dat niet moest vergeten, dus natuurlijk vergat ik het. Nu zouden ze het wel moeten doen!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nu doen ze het wel en ik heb gestemd.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 23:38 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb ook gestemd.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ook gestemd. ^^


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    All of them.
    Ik vind namelijk heel erg dat er in 'gewone' (daarmee bedoel ik zeg maar geen boeken met een duidelijke focus op het thema homoseksualiteit etc.) literatuur veel vaker een hoofdpersoon zou moeten voorkomen die niet heteroseksueel is, en dan ook gewoon in fantasy e.d. boeken voor het grote publiek. Je hebt wel steeds meer bijpersonen die homoseksueel zijn, maar vrijwel nooit de hoofdpersoon.
    Op dit moment schrijf ik zelf zelfs ook een verhaal, sci-fi, dystopisch, etc, waarin de hoofdpersoon homoseksueel is, zonder dat het verhaal puur daarover gaat. Ik wil daarmee eigenlijk bereiken dat mensen inzien dat homoseksualiteit niet anders is, maar heel normaal en gewoon een onderdeel van een persoon, je bént niet alleen die homoseksueel of heteroseksueel, toch? Gevoelens voor iemand zijn altijd hetzelfde, onafhankelijk van het geslacht van de personen in kwestie. Dat zou ik de wereld zo graag willen vertellen, en waarom niet op zo een manier? Ik zie dat eigenlijk best wel als een doel dat ik zou willen bereiken. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Gestemd ^^

    En dat over asexueel en aromantisch enz. ik snap niet dat mensen dat soort boeken niet zouden lezen, want mja, niet in elk boek komt liefde en romantiek voor enz.
    Als kind lees je toch ook verhaaltjes waar geen romantiek enzo in voorkomt. En ik neem aan dat je nu ook niet alleen maar liefdesboeken vol seks leest... of ik heb de vragen verkeerd begrepen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gestemd, en ik zou ze allemaal lezen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Allemaal zou ik ze lezen, maar dan wel op deze volgorde;

    Homoseksueel
    Trans
    Bi
    Lesbisch
    Aseksueel
    Aromantisch


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat is daar nu mis mee. Ik heb in de tijd Dirk Bracke gekezen en hij schreef eens over een biseksueel/lesbische.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Wat is asexueel en aromantisch? ;x
    In ieder geval, ik zou het lezen. ^^


    wat was dit ookalweer

    Ik zou alles lezen als het een goed verhaal is, want dat is voor mij een reden om een boek te lezen en niets anders.
    Toch heb ik bij aseksueel en aromantisch "nee" aangeklikt. Achteraf gezien niet een hele goede keuze, want ik had ook voor de onderste optie of misschien kunnen kiezen en dat had een veel betere keuze geweest. Ik vind boeken waarin iets van romantiek ziet vaak net iets leuker om te lezen. Vandaar de, iet wat ongelukkig gemaakte, keuzes.


    Hamartia

    Weet je, dat ligt er voor mij toch heel erg aan hoe erg de nadruk op die seksualiteit ligt e.d. Maar over het algemeen zou ik er weinig moeite mee hebben, maar de boeken zouden me minder aantrekken en ik zou me minder goed in kunnen leven.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik heb bij alle polls op ''Ja'' gestemd.


    Pretty is just a pretty word.