• Volgende topic; Klik


    --
    Nummer 24! ;o.
    Er zijn wat dingetjes aangepast (hele kleine). De medeling/vraag over sites/apps staat in het stukje wat boven de Join us! stukje.

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik heb alleen rechts boven&onder gezien. Ik dacht, ik meld zulke dingen maar even gelijk.. Voor het geval jullie vragen waar de anime over gat.. Van sommige kan ik dat dus niet :'D.



    Rechts boven: Zetsuen no Tempest
    Links boven: Kobato
    Rechts onder: Sukitte Ii Na yo
    Links onder: Tamayura: Hitotose

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 20:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Dus, Fairy Tail fans... HEBBENJULLIEDITALGEZIEN


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ooeeeeeeeee awesome ^^
    Ik heb ook laatst alle ovas gekeken, maar daarom viel ineens die andere tekenstijl me zo erg op, en ik weet niet of je het had gezien,
    maar Erza zag er echt heel lelijk uit tijdens haar gevecht met Minerva. Haar gezicht en ogen zagen er echt angstaanjagend uit.
    De film zal ik ook nog eens kijken ^^

    Maar hoe gaat het met jullie allemaal? Fijne vakantie enzo (:?


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    Ooeeeeeeeee awesome ^^
    Ik heb ook laatst alle ovas gekeken, maar daarom viel ineens die andere tekenstijl me zo erg op, en ik weet niet of je het had gezien,
    maar Erza zag er echt heel lelijk uit tijdens haar gevecht met Minerva. Haar gezicht en ogen zagen er echt angstaanjagend uit.
    De film zal ik ook nog eens kijken ^^

    Maar hoe gaat het met jullie allemaal? Fijne vakantie enzo (:?


    Ik ben serieus echt heel erg slecht in verschillen in tekenstijl opmerken... Ik ben vrij kieskeurig met tekenstijlen en wat ik mooi vind in anime's, maar als ik eenmaal een anime kijk en de tekenstijl zou anders moeten zijn, valt me dat amper op...
    Ik herinner me inderdaad wel dat Erza er toen vrij angstaanjagend uit zag, dat klopt wel. ;o
    Ah, ik hoop echt dat Mashima's aankondiging over Gruvia gaat. :Y) Niet dat ik NaLu of Jerza heel erg zou vinden, maar het liefst Gruiva, op de één of andere manier begint dat mijn favoriete ship te worden van FT. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik ben serieus echt heel erg slecht in verschillen in tekenstijl opmerken... Ik ben vrij kieskeurig met tekenstijlen en wat ik mooi vind in anime's, maar als ik eenmaal een anime kijk en de tekenstijl zou anders moeten zijn, valt me dat amper op...
    Ik herinner me inderdaad wel dat Erza er toen vrij angstaanjagend uit zag, dat klopt wel. ;o
    Ah, ik hoop echt dat Mashima's aankondiging over Gruvia gaat. :Y) Niet dat ik NaLu of Jerza heel erg zou vinden, maar het liefst Gruiva, op de één of andere manier begint dat mijn favoriete ship te worden van FT. c:

    jaaa toen ze zo samen gingen werken en handjes vasthielden ^^
    Maar ik hoop meer op Jerza, want dat moet na al die jaren nu eindelijk eens gebeuren!


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Lazet schreef:
    (...)
    jaaa toen ze zo samen gingen werken en handjes vasthielden ^^
    Maar ik hoop meer op Jerza, want dat moet na al die jaren nu eindelijk eens gebeuren!


    Ja, dat is ook wel heel erg waar. Hmm, ik ben met beiden tevreden. :'D Maar ik ben eigenlijk bang dat het iets NaLu achtigs gaat worden en dan dat het uiteindelijk toch helemaal niks is, zoals altijd... Ik ben echt groot fan van NaLu maar het is net zo'n koppel dat dan heel close komt, en uiteindelijk in de anime/manga zelf niets is. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, dat is ook wel heel erg waar. Hmm, ik ben met beiden tevreden. :'D Maar ik ben eigenlijk bang dat het iets NaLu achtigs gaat worden en dan dat het uiteindelijk toch helemaal niks is, zoals altijd... Ik ben echt groot fan van NaLu maar het is net zo'n koppel dat dan heel close komt, en uiteindelijk in de anime/manga zelf niets is. ><

    Nalu is ook wel oke, maar Natsu doet de hele tijd al schattige dingen maar hij bedoelt er vgm weinig mee..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    @Kevin dat Liedje Serieus O.O Lucky star and dragon ball in combo >.<
    @Dirkje Hier regende het gisteren de hele dag en nu weer al sinds vroeg Depri word ik er van. Gisteren naar de supermarkt boodschappen gedaan had een paraplu maar was nog nat ! Rot weer !!
    Lol nog wat gif plaatsen






    Anime :
    Toradora!
    Natsuiro Kiseki
    Suzumiya Haruhi no Yuuutsu
    Angel Beats!


    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 12:29 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, dat is ook wel heel erg waar. Hmm, ik ben met beiden tevreden. :'D Maar ik ben eigenlijk bang dat het iets NaLu achtigs gaat worden en dan dat het uiteindelijk toch helemaal niks is, zoals altijd... Ik ben echt groot fan van NaLu maar het is net zo'n koppel dat dan heel close komt, en uiteindelijk in de anime/manga zelf niets is. ><


    Ik denk dat ik Gruvia gewoon te raar zou vinden. Misschien als Juvia iets normaler gaat doen, dan is het ook logischer dat Gray haar leuk vind.
    Ik ship trouwens Laxus en Mira, maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. :')


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lazet schreef:
    (...)
    Nalu is ook wel oke, maar Natsu doet de hele tijd al schattige dingen maar hij bedoelt er vgm weinig mee..


    Yeah, dat denk ik dus ook...
    Denk eerder dat Lucy iets voor Natsu voelt dan andersom.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Pabu schreef:
    (...)

    Ik denk dat ik Gruvia gewoon te raar zou vinden. Misschien als Juvia iets normaler gaat doen, dan is het ook logischer dat Gray haar leuk vind.
    Ik ship trouwens Laxus en Mira, maar ik denk niet dat dat ooit gaat gebeuren. :')


    Hmmm, ik denk eigenlijk dat Juvia dat op zich wel al aan het doen is, dat ze steeds 'normaler' tegen hem gaat doen en hem niet meer zo als een god behandeld. :') Alleen tja, ze heeft nog steeds zo haar momentjes. Maar ik heb wel het idee dat ze op dat gebied wel een beetje character growth meemaakt.
    En Gray ook; hij behandelt haar ook steeds meer 'oké' en lijkt haar steeds meer te accepteren. Daarom denk ik dat als dat zo een beetje doorgroeit, het best nog wel eens wat kan worden.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Goed, Ao Haru Ride mag op m'n lijstje met animes die me in de eerste episode al lieten huilen. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hmmm, ik denk eigenlijk dat Juvia dat op zich wel al aan het doen is, dat ze steeds 'normaler' tegen hem gaat doen en hem niet meer zo als een god behandeld. :') Alleen tja, ze heeft nog steeds zo haar momentjes. Maar ik heb wel het idee dat ze op dat gebied wel een beetje character growth meemaakt.
    En Gray ook; hij behandelt haar ook steeds meer 'oké' en lijkt haar steeds meer te accepteren. Daarom denk ik dat als dat zo een beetje doorgroeit, het best nog wel eens wat kan worden.


    Tja, ik gun het Juvia ook wel. Ik zou het wel zielig vinden voor Lyon. :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Lost Days Japanse drama serie begonnen vandaag Eerste aflevering gezien. Volgens mij is het genre vooral drama en ook een beetje thriller. Het gaat over een groep vrienden dit net zijn afgestudeerd en dan samen op vakantie gaan. Ze zitten met zijn alle in een oud huis en er gebeuren rare onverklaarbare dingen. In gebied dicht bij hun huis loopt een moordenaar rond. Er zijn volgens mij ook verschillende verhouding dus de personages en ze houden dingen voor elkaar verborgen. Het is verder ook niet op een manga of novel gebaseerd. Dus moet ik maar verder kijken om meer informatie te krijgen over de serie.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 16:14 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Pabu schreef:
    (...)

    Tja, ik gun het Juvia ook wel. Ik zou het wel zielig vinden voor Lyon. :c


    Mweehh, dat is wel waar ja. D: Nou, stomme driehoeksdinges. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok, sommige ships zijn echt te onbegrijpelijk voor mij...
    Hoe de fuck kun je Konoha en Kuroha shippen mensen? D: Ze eh, zijn dezelfde persoon, in feite. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)