• Volgende topic; Klik


    --
    Nummer 24! ;o.
    Er zijn wat dingetjes aangepast (hele kleine). De medeling/vraag over sites/apps staat in het stukje wat boven de Join us! stukje.

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik heb alleen rechts boven&onder gezien. Ik dacht, ik meld zulke dingen maar even gelijk.. Voor het geval jullie vragen waar de anime over gat.. Van sommige kan ik dat dus niet :'D.



    Rechts boven: Zetsuen no Tempest
    Links boven: Kobato
    Rechts onder: Sukitte Ii Na yo
    Links onder: Tamayura: Hitotose

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 20:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja, dat snapte ik ook niet... Het was net alsof die plukken niet aan het bovenste haar vastzaten of zo. :'D
    En ik vind dat ook van zijn jas. XD Hij moet zijn jas uithouden, dan ziet hij er awesome uit. :')
    En ik vond die robot computer dier dingen maar vaag. Ben wel benieuwd naar hoe alles verder gaat. :')
    En of we nog iets van het yaoi thema van de visual novel gaan merken. c:

    Die robot dieren waren best awesome, alleen de awesome ging er wel af wanneer ik zag dat al die dieren dat waren..
    Vond wel eventjes grappig wanneer hij dat spelletje speelde/bekeek.
    Fck the system, we gaan over de bomen :'D. Pokemon kan daar nog eens een voorbeeld van nemen.
    Yeah dat vroeg ik mij ook af.. MAL zeg niet dat dat het is ;o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Niemand die Tokyo Ghoul gaat volgen? D:


    I live for the applause, you will die for it.

    Ja wel ikke!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik heb zonet een redelijk uitgebreide anime-quiz ontworpen, dus als iemand nog een goeie nieuwe serie zoekt: neem gerust een kijkje.
    Ik dacht dat hier vast wel geïnteresseerden zitten

    Oh en als iemand nog voor mij een goede serie weet die er nog niet bij staat, ik hoor het graag

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 4:13 ]

    Ooohhh, ik zie dat er DMMD-kijkers zijn. :'D Hebben jullie de game gespeeld? Die is zeer mooi, wow. Als je de game niet gespeeld hebt, is alles supervaag, want er is een hond met een extreem lage stem en Aoba draagt rare laarzen en eigenlijk is alles raar. :'') Koujaku is mijn favoriet. Hij is een schatje en een sukkel en geeft heel erg veel om Aoba. Hier wat pics van Koujaku. :Y)





    Oooo, en de route van Koujaku is heel leuk, want op het einde knipt Koujaku Aoba's haar en dat was zijn droom, ja, en het is zo schattig.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 10:50 ]


    wth.

    Mayfly schreef:
    Ooohhh, ik zie dat er DMMD-kijkers zijn. :'D Hebben jullie de game gespeeld? Die is zeer mooi, wow. Als je de game niet gespeeld hebt, is alles supervaag, want er is een hond met een extreem lage stem en Aoba draagt rare laarzen en eigenlijk is alles raar. :'') Koujaku is mijn favoriet. Hij is een schatje en een sukkel en geeft heel erg veel om Aoba. Hier wat pics van Koujaku. :Y)





    Oooo, en de route van Koujaku is heel leuk, want op het einde knipt Koujaku Aoba's haar en dat was zijn droom, ja, en het is zo schattig.


    Ik heb de game niet gespeeld en alles is inderdaad raar. :'D Maar ik blijf kijken, want het is toch interessant. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb de game niet gespeeld en alles is inderdaad raar. :'D Maar ik blijf kijken, want het is toch interessant. :Y)


    Hohoho, als je into BL bent en niet bang bent voor explicit yaoi aan het einde van de game, raad ik die zeker aan. ^^ En wacht maar, alles gaat nog raarder worden :''D Volgende aflevering komt Clear (gasmaskdude) denk ik langs en hij is superlief, maar superraar, want ja, hij draagt een gasmasker en een paraplu en
    komt letterlijk uit de lucht vallen.
    Maar blijf vooral kijken!! Ik blijf ook kijken, want ik ben toch wel benieuwd hoe ze het verhaal gaan laten lopen.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 11:52 ]


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Hohoho, als je into BL bent en niet bang bent voor explicit yaoi aan het einde van de game, raad ik die zeker aan. ^^ En wacht maar, alles gaat nog raarder worden :''D Volgende aflevering komt Clear (gasmaskdude) denk ik langs en hij is superlief, maar superraar, want ja, hij draagt een gasmasker en een paraplu en
    komt letterlijk uit de lucht vallen.
    Maar blijf vooral kijken!! Ik blijf ook kijken, want ik ben toch wel benieuwd hoe ze het verhaal gaan laten lopen.


    Oh, ik ben niet bang. :Y) En ik ben behoorlijk into BL, haha. :'D Ik wist eerst alleen helemaal niet dat het van een yaoi visual novel dinges kwam, pas toen ik na de eerst epi ging opzoeken wat het van oorsprong was. Misschien dat ik de game eens op ga zoeken. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh, ik ben niet bang. :Y) En ik ben behoorlijk into BL, haha. :'D Ik wist eerst alleen helemaal niet dat het van een yaoi visual novel dinges kwam, pas toen ik na de eerst epi ging opzoeken wat het van oorsprong was. Misschien dat ik de game eens op ga zoeken. c:


    Oké, dan is DMMD zeker een aanrader. ^^ Yup, daar komt het inderdaad van, maar in de anime zal daar denk ik (bijna) niets van te merken zijn. :') (Behalve Koujaku's reflexen om Aoba's haar aan te raken, wow). DMMD is een van de weinige BL games die er ook in het Engels is en dat maakt de game een stuk... toegankelijker, haha. :''D Als je je verveelt deze zomer, hier is een installation guide.


    wth.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Oké, dan is DMMD zeker een aanrader. ^^ Yup, daar komt het inderdaad van, maar in de anime zal daar denk ik (bijna) niets van te merken zijn. :') (Behalve Koujaku's reflexen om Aoba's haar aan te raken, wow). DMMD is een van de weinige BL games die er ook in het Engels is en dat maakt de game een stuk... toegankelijker, haha. :''D Als je je verveelt deze zomer, hier is een installation guide.


    Oeh, bedankt voor de link! *O*
    Ik ga 'm straks eens installeren. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ben aan 3 nieuwe serie begonnen vandaag :
    Akame ga Kill! Intresant Characters en het verhaal is ook goed.
    Een onschuldig rijk meisje Aria en bied Tatsumi een slaapplaats aan ze doet heel aardige en blijft dat haar familie mensen vermoord enzo Schok !! Voor toen Aria opeens zo Abrupt verandert van Cute naar kwaad.
    Benieuwd naar meer. Trouwens Akame heeft de zelfde voice actor als Kaori-chan van Isshuukan friends en die voice actor zing ook de opening in.


    DRAMAtical Murder: Ik weet niet precies wat ik van deze serie moet denken de Characters zijn allemaal verschillend, Het speelt zich af in de toekomst , Ze hebben robot huisdieren die praten.Ren de robot hond van Aoba is in tussen ook een Online game programma dingentje en het is volgens mij een soort van game ding en verschillende groepen en gangs enzo. Ik weet niet echt wat ik er van moeten vinden maar ik vond het ook niet slecht ofzo. Mhm voor meer info over deze best vage serie maar naar wachten op ep 2


    Gekkan Shoujo Nozaki-kun Ik was eerder al aan de manga begonnen toen ik zag dat hij tussen upcoming stond op MAL de manga is de anime nog voor maar dat is wel logies. Het hoofdpersonge Sakura verklaar haar liefde aan Nozaki alleen breng ze het verkeerd en hij denk dus dat ze een fan is van zijn manga werk. Zo komen ze wel closer bij elkaar want Sakura help hem bij het maken van zijn Shoujo manga. Veel misverstanden en droge humeur maar wel grappig en vooral Sakura is geniaal met haar actie (:

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 14:16 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ohja kon eindelijk foto maken de manga die hard gekocht en de extra dvd ep 1 van K-On!


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Een vriendin stuurde me dit :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Al weer topic 24 hoeveel heb ik wel niet gemist.
    Oh ik zie dat jullie het hebben over de nieuwe zomer anime !!
    Ik volg nu :
    Free!: Eternal Summer
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita.
    Gekkan Shoujo Nozaki-kun
    Glasslip
    Pri Para
    SAO II
    Ff wat gif voor de lol (:





    Kawaii ^w^