• Volgende topic; Klik


    --
    Nummer 24! ;o.
    Er zijn wat dingetjes aangepast (hele kleine). De medeling/vraag over sites/apps staat in het stukje wat boven de Join us! stukje.

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 18 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13


    Ik heb alleen rechts boven&onder gezien. Ik dacht, ik meld zulke dingen maar even gelijk.. Voor het geval jullie vragen waar de anime over gat.. Van sommige kan ik dat dus niet :'D.



    Rechts boven: Zetsuen no Tempest
    Links boven: Kobato
    Rechts onder: Sukitte Ii Na yo
    Links onder: Tamayura: Hitotose

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 20:40 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Mweeeh, ik krijg de torrent van DMMD niet gedownload. D: Ik denk dat ik Vuze maar even opnieuw moet installeren, ofzo. :/


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Mweeeh, ik krijg de torrent van DMMD niet gedownload. D: Ik denk dat ik Vuze maar even opnieuw moet installeren, ofzo. :/


    Ik gebruik Utorrent daarvoor :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Mayfly schreef:
    (...)

    Oké, dan is DMMD zeker een aanrader. ^^ Yup, daar komt het inderdaad van, maar in de anime zal daar denk ik (bijna) niets van te merken zijn. :') (Behalve Koujaku's reflexen om Aoba's haar aan te raken, wow). DMMD is een van de weinige BL games die er ook in het Engels is en dat maakt de game een stuk... toegankelijker, haha. :''D Als je je verveelt deze zomer, hier is een installation guide.

    Zeker niet mac? :'D.. Te lui om dat zelf door te lezen want man wat een lange uitleg is dat o-o.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Rewrite schreef:
    (...)

    Ik gebruik Utorrent daarvoor :P


    Ik heb het nu met zowel Vuze als Utorrent geprobeerd, maar hij doet het nog niet. D:

    Lilian, had jij ook gewoon deze torrent gebruikt? ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik ben zo blij. Ik mag lightning figure van final fantasy lenen van mijn zusje om haar naast mijn vanille neerzetten.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 19:59 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    @Dirkje Ik heb zelf ook vaak dat ik dingen niet kan downloaden via Vuze wat er precies de reden van is weet ik eigelijk ook niet.

    Net Yamada and the Seven Witches Live action afgekeken (: Zo Awesome serie !! Binnenkort maar aan de manga beginnen !!
    De live action was erg goed (:


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Stiekem ben ik nu Hana Kimi aan het kijken.
    Tenminste minder overdreven dan Switch Girl :'D.. Nog steeds vaag maar ok xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Waar gaat Hana kimi over ??


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ichigox schreef:
    @Dirkje Ik heb zelf ook vaak dat ik dingen niet kan downloaden via Vuze wat er precies de reden van is weet ik eigelijk ook niet.

    Net Yamada and the Seven Witches Live action afgekeken (: Zo Awesome serie !! Binnenkort maar aan de manga beginnen !!
    De live action was erg goed (:


    Ja, volgens mij heeft het iets met seeders en shit te maken, maar ik heb daar nogal weinig verstand van. :')
    Nouuu, ik vind het niet leuk. Ik had besloten dat ik die game wilde spelen, en nu wil hij niet meewerken. ;w;


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ichigox schreef:
    Waar gaat Hana kimi over ??

    Over een meisje die fan is van een hoogspringen. Alleen door een ongeluk is hij gestopt of zo iets.
    Nu wilde zij naar dezelfde school gaan als hem, maar dat blijkt een all-boy school te zijn. Dus ze gaan verkleed als jongen naar die school :D
    Ik heb net episode 1 afgekeken en ik vind hem tot nu wel leuk ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    DALFJDALFJA RE: HAMATORA STAAT EROP IK GA KIJKEN _O_


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    DALFJDALFJA RE: HAMATORA STAAT EROP IK GA KIJKEN _O_

    Wacht wat dat is dit seizoen al O_O
    Fck moet seizoen 1 nodig af kijken dan O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    ...
    BAKA'S
    WAT EEN BAKA'S
    IK BEN BOOS
    ><
    Pas op; Re: Hamatora spoilers

    WHATTHEFUCK DUS NICE IS HELEMAAL NIET DOOD D:
    Ik helemaal in de war en in zak en as en huilen en alles en komt hij doodleuk opdagen ineens... Ik me afvragen waarom niemand verbaasd is, WISTEN ZE ALLEMAAL GEWOON DAT HIJ NOG LEEFDE D:
    GODDAMNIT D:
    Maar goed. Eigenlijk ben ik niet boos, want Nice leeft mensen! Hij leeft! En de volgende aflevering komt Art terug adlfjadlfjafdlj! Ik moet weten waarom hij Nice wilde vermoorden aaaaaaah


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shuuya schreef:
    (...)
    Wacht wat dat is dit seizoen al O_O
    Fck moet seizoen 1 nodig af kijken dan O_O


    Ja dat is nu al XD.
    Wacht, je had hem nog niet afgekeken? ;o
    Je had die duivelse cliffhanger gewoon ontweken? :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja dat is nu al XD.
    Wacht, je had hem nog niet afgekeken? ;o
    Je had die duivelse cliffhanger gewoon ontweken? :'D

    Ja :'D. Ik heb bewust niet verder gekeken :'D.
    Ik wist wel van de cliffhanger af daarom keek ik niet verder.. Stiekem heb ik jouw spoiler ook gelezen net XD
    Ik ga kijken of ik hem deze week kan afkijken ;d.
    Als ik niet te veel Hana Kimi kijk.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you