• Oke, het is niet echt een probleem (dus als het hier verkeerd staat, sorry daarvoor^^)

    Maar ik stond dus deze morgen op en ik vroeg me af: wanneer weet je dat een boek af is?
    Ik ben nu dus met een OP/fantasie verhaal bezig, dat zo uitgebreid is dat ik erover denk ik er dus en triologie van te maken.
    Als ik uitgegeven boeken vastneem, zijn deze natuurlijk allemaal verschillend van grootte.
    Maar als ik naar de series in mijn kast kijk, merk ik zowat op dat de meesten zowat een dikte hebben van zo'n 250 - 600 pagina's. (Nouja, in ieder geval degene die ik in mijn kast heb liggen, en dat zijn er een heleboel)
    Uiteindelijk weet ik dat je als schrijver zelf beslist wanneer een boek ten einde is, en wanneer je start met het zogenaamde tweede deel.
    Maar hoe weet je aan hoeveel pagina's je zit?
    De word-pagina's verschillen namelijk van grootte met bladeren in je boek, waardoor je moeilijk een schatting kan nemen hoelang je boek nu werkelijk is.
    Nu had ik voor mezelf een beetje bedacht dat één pagina in word zo'n anderhalve pagina van een boek bevat.
    Als ik dus naar wat in mijn hoofd zo'n 400pagina's zullen worden aan het eerste deel van mijn triologie in word schrijf, zouden dat dan ongeveer een boek van 600 bladzijden opleveren.

    Ik wil namelijk een poging doen om het zodra het af is op te sturen naar uitgeverijen, en zo'n 600 bladzijden vind ik toch écht wel de maximum voor een boek (voor mijn doelgroep toch).

    Is deze vergelijking een beetje realistisch of hoe zien jullie dat?

    (Typisch mij om me met zoiets bezig te houden)

    [ bericht aangepast op 1 juli 2014 - 11:17 ]


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Misschien kan je hier even kijken?


    i put the fun in funeral

    Geen idee, maar GRRM schrijft boeken van 700-1.500 pagina's dus ik zou je daar niet al te druk om maken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Audacity schreef:
    Misschien kan je hier even kijken?


    Oh, dat helpt inderdaad^^ Dank je :)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Hoeveel bladzijden één Word-pagina wordt hangt er ook wel vanaf hoe groot de pagina's uit het boek zijn en welk lettergrote je neemt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik vind een boek meestal het fijnste als hij rond de 400 bladzijdes is. Maar het is natuurlijk iets wat je zelf moet bepalen, als je verhaal een einde heeft gekregen wat jij een goed einde vind dan is het boek af. Dat kan binnen 3 bladzijdes zijn maar ook 800 bladzijdes zijn.

    Mag ik vragen waar het boek over gaat :$?


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Foreverx schreef:
    Ik vind een boek meestal het fijnste als hij rond de 400 bladzijdes is. Maar het is natuurlijk iets wat je zelf moet bepalen, als je verhaal een einde heeft gekregen wat jij een goed einde vind dan is het boek af. Dat kan binnen 3 bladzijdes zijn maar ook 800 bladzijdes zijn.

    Mag ik vragen waar het boek over gaat :$?


    Het is een fantasie verhaal over een wereld waarin allerlei mythische wezens werkelijkheid zijn en draken als metgezellen van mensen leven.
    Als peuter word een meisje uitgekozen om de koning op te volgen, maar ze verdwijnt.
    Als ze volwassen is word ze pas terug gevonden en weet ze helemaal niets van de wereld waarin ze terecht kom.
    En dan moet ze alles leren kennen, en zijn er twee jongens die haar aandacht trekken en moet ze allerlei problemen ontlopen omdat bepaalde mensen willen voorkomen dat ze de troon bestijgt. Het is eigenlijk een beetje een veel te lang en ingewikkeld verhaal om zomaar kort even uit te leggen, omdat het zowel emotioneel als praktisch verschillende verhaallijnen bevat enzo ^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Zelf vind ik boeken tussen de 300 en 500 bladzijdes het fijnst. Maar het is natuurlijk helemaal wat jij wilt. Wil je een open einde of juist erg gesloten, zodat mensen het volgende boek ook kunnen lezen zonder het eerste boek gelezen te hebben.
    Tijdens het schrijven zou ik je niet echt laten leiden door een maximum aan bladzijdes. Je kunt later altijd nog besluiten dat een gedeelte pas in het volgende deel komt.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa