• Hallo allemaal

    Bij deze wil ik een nieuw idee voor een HP-MSV presenteren.

    Het idee
    Voldemort is al een paar jaar aan de macht en heeft de organisatie van Zweinstein helemaal omgegooid. De afdeling van Huffelpuf is verdwenen. Bijna alle volbloed leerlingen zijn ingedeeld bij Zwadderich, de halfbloeden zijn verdeeld over Ravenklauw en Griffoendor (uitzonderingen daargelaten).
    Er worden lijfstraffen uitgevoerd, de sfeer is een beetje hetzelfde als in de laatste HP film

    De volbloeden hebben verschillende privileges:
    - Zij hebben een eigen slaaf.
    - Zij hebben grotere en luxere slaapruimten.
    - Zij kunnen Leer van de Zwarte Kunsten als extra vak kiezen.
    - Zij mogen zwerkballen.
    - Ze kunnen eventueel een persoonlijkheidsherbeoordeling aanvragen als ze wensen ove te stappen naar een andere afdeling (doorgaans naar Zwadderich).

    Halfbloeden krijgen daarentegen afgedankte kleding van de volbloeden. Zij mogen wel les volgen, maar worden in alles benadeeld door hen die van puur bloed zijn.

    Modderbloedjes zijn ‘ondersteunend personeel’ en hebben helemaal geen rechten. Zij volgen geen onderwijs, maar vervullen de rol van huiselfen. Hun meesters bepalen alles voor hen: de kledij die ze dragen, hoe ze hun dag doorbrengen en wat ze eten.

    Regels
    Dit verhaal zal een MSV worden. Voor meer uitleg hierover kun je hier kijken.

    In het kort komt het hierop neer:
    - MSV’s worden in de derde persoon geschreven
    - MSV’s zijn als het ware een verhaal met co-auteurs. Iedereen heeft evenveel in te brengen.
    - MSV-posts moeten op hun eigen manier bijdragen aan het verhaal. Een minimum aantal woorden is niet nodig.
    - Herhalingen in MSV-posts zijn overbodig en niet wenselijk, omdat deze het verloop van het verhaal afremmen.
    - Er zijn geen maximum aantal personages, maar maak het niet niet te bond. Het is fijn als je met weinig begint en eventueel later mensen erbij maakt.
    - Wanneer je besluit te stoppen met het verhaal, is het de bedoeling dat je je personage er zelf uitschrijft, zodat het verhaal doorblijft gaan.

    Het verhaal zal op maandag 4 augustus van start gaan. Dit is het rollentopic, zodat de personages alvast uitgedacht kunnen worden.
    Aanvullingen zijn natuurlijk van harte welkom! (;

    [ bericht aangepast op 6 juli 2014 - 13:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    I like it! (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik neem (terecht!) aan dat Sneep nu schoolhoofd is? (:

    Sound s good


    Vampire + Servant = Servamp

    Ignatius schreef:
    Ik neem (terecht!) aan dat Sneep nu schoolhoofd is? (:


    Ik vind dat heel terecht (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Mako schreef:
    (...)

    Ik vind dat heel terecht (:


    Maar is dat ook zo?


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Bij deze wel, dan. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hoeveel personnages laten jullie toe ? Want er zijn er nu al veel ;)


    ~ I have found that if you love life, life will love you back.

    Tot er niemand meer mee doet. Maar als er zoveel mensen mee willen doen, is het misschien wel zo fair om zelf niet al te veel personages aan te maken. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Tot er niemand meer mee doet. Maar als er zoveel mensen mee willen doen, is het misschien wel zo fair om zelf niet al te veel personages aan te maken. ;)


    Oeps... :$ :$


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Is er een slaaf zonder meester?

    Robind19 schreef:
    Is er een slaaf zonder meester?


    Ja, dan moet je even in de personagelijst kijken in het schrijftopic, daarin staat wie er nog geen meester hebben en dan kun je die persoon even aanspreken. Vragen of jouw personage de meester mag zijn van die van hem of haar.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Edward_Elric schreef:
    (...)

    Ja, dan moet je even in de personagelijst kijken in het schrijftopic, daarin staat wie er nog geen meester hebben en dan kun je die persoon even aanspreken. Vragen of jouw personage de meester mag zijn van die van hem of haar.


    Iedereen die ik vroeg had al iemand. Die lijst klopt dus bijde niet meer.

    Robind19 schreef:
    (...)

    Iedereen die ik vroeg had al iemand. Die lijst klopt dus bijde niet meer.


    De lijst is gisteravond nog geüpdatet en daarin kan je zien dat er nog twee mensen zijn wiens personage geen slaaf heeft. Heb je hen ook al gevraagd?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Volgens mij zijn die niet meer actief.
    Ik zou gewoon zelf even een slaaf bedenken en zodra er een nieuwe slaaf bij- of vrijkomt, kun jij die nemen. Dan laat je deze tijdelijke slaaf gewoon doodgaan ofzo.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zoek nog een slaaf voor robin
    Een meester voor eva en demy.

    De gene die ik eerst had is al drie weken niet meer onlinne geweest (meeste demy)

    En de andere had zich uitgeschreven


    Ik gebruik ze alle binnenkort als Drie weer. Sorry dar ik amper heb gereageerd kamp en slecht internet. Was vergeten door de gegeven