• Een groep jongeren komt vast te zitten op een onbewoond eiland in de tropen. Alsof dat niet rampzalig genoeg is, ontdekken ze dat er iets mis is met het eiland. Er leven dieren die allang uitgestorven moeten zijn en de mensen die er wonen, lijken uit een ander tijdperk te komen. Hoe gaan de jongeren, ieder met hun eigen, misschien wel puberale karakter daarmee om?

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.
    - Alle jongeren zijn tussen de 16 en 25 jaar en zijn avontuurlijk genoeg om mee te gaan op een jongerentrip.

    Personages:
    Abigail den Marschkramer – 18 [Delano]
    Alex Keynes – 22 [Marjanne]
    Audrey-Rose D’Ablaing – 19 [Kim]
    † Caleb Finnigan – 19 [Lisa]
    Daniel Harlem – 27 [Maartje]
    Deborah Ann Dyer “Skin” – 24 [Alicia]
    Dolly – 20 [Marjanne]
    Eden Steenwijk– 19 [Natas]
    Emma Eleanor Swan – 22 [Stefanie]
    Esau Konings – 20 [Jeffrey]
    Ezelle 'Ez' Ophelia Stornoway – 20 [Marthe]
    Hielke Marskramer – 19 [Maartje]
    Hugo Nieber – 20 [Natas]
    Jack Alexander Hunter – 22 [Marthe]
    Jade Alastair – 19 [Lisa]
    Killian Jones – 24 [Stefanie]
    Kirito Barrow – 21 [Delano]
    Laurens Oliver – 16 [Ellen]
    Lillium Martell – 18 [Jilly]
    Maeghan Rodriquez – 18 [Lisa]
    Maeve Riordan – 19 [Stefanie]
    Marco von Bhuren - 34 [Ellen]
    Maxime van Schouten - 18 [Lisa]
    Mickey Eggebeen – 22 [Natas]
    Mitchell Hathaway – 22 [Lisa]
    Neil Flynn Cooper – 23 [Lisa]
    Nicole – 20 [Marjanne]
    Piper Davis – 21 [Alicia]
    † Rebekah Mikaelson – 20 [Maartje]
    Sentis Oliver – 16 [Ellen]
    Slade – 20 [Natas]
    Søren Hjulmand – 23 [Alicia]
    Syn(yster) Gates – 24 [Natas]
    Vyvyanne – 19 [Jeffrey/Alicia]

    Verwante topics:
    Rollenstory.
    Rollentopic.
    Verhaaltopics: 1, 2, 3, 4

    [ bericht aangepast op 7 juli 2014 - 17:26 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hij leek echt een aardige jongen en even moest Maeve glimlachen toen hij dacht dat ze astma had. Had ze dat maar, dan was ze er veel beter af.
    'Mucoviscidose.' antwoordde ze hem. Waarom ze het aan hem wel meteen kon zeggen en aan de anderen niet, wist Maeve niet. Hij had iets vertrouwelijk over zich, waardoor ze sneller tegen hem de juiste dingen kon zeggen zonder om de pot te draaien.

    [ bericht aangepast op 24 sep 2014 - 21:04 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    'Dat is een moeilijk woord,' zei Alex. 'Wat houdt het in, behalve dat je moet hoesten en een inhalator nodig hebt?'

    Alex is wel Engels, haha.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    (Weer ik, maar Maeve spreekt al een hele tojd engels tegen Killian ook he ;D)

    Maeve dacht even na, ze kon het moeilijk omschrijven desondanks ze er haar hele leven mee zat.
    'Ik heb het al sinds mijn geboorte, ik heb problemen met ademhalen en dit omdat ik steeds erg dikke slijmen heb. De dokters kunnen het niet genezen, enkel onderdrukken en hopen dat die behandelingen lang helpen. Verder kunnen ze me niet meer helpen, maar ik hou de moed hoog.' vertelde Maeve. Ze wist niet hoe ze het anders zou verwoorden.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    'Is het zo ernstig?' zei Alex geschrokken. Hoe ging ze dan in hemelsnaam deze tocht volhouden... Het was survival of the fittest en het meisje was helemaal niet fit.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ernstig kun je het noemen. Gelukkig heb ik hier en daar al veel hulp gehad op dit eiland, ik kan enkel maar afwachten en hopen dat het niet te pijnlijk wordt.' vertelde ze. Zo was haar leven al rlke dag, een heuse strijd zonder te weten of ze de volgende morgen nog wakker zou worden.

    [ bericht aangepast op 25 sep 2014 - 0:50 ]


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Alex wist niet wat hij daarop moest reageren en bleef daarom stil. Zoals ze het zei, klonk het alsof ze hoe dan ook zou sterven, en Alex vroeg zich af of het dan niet het beste was als dat zo snel mogelijk gebeurde. Hij vond zijn eigen gedachten wreed, maar kon zich niet voorstellen dat ze het lang zou volhouden. Ze zou de groep ophouden, maar erger nog, zichzelf.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Maeve staarde naar haar handen, ze voelde zich wat misselijk. Ze realiseerde zich dat ze amper gegeten had die dag, maar naar haar gevoel had ze nog steeds geen honger. Natuurlijk wist ze dat ze eigenlijk verplicht was om te eten, maar ze had schrik dat ze zou gaan overgeven. Met dat gevoel wist ze dat ze achteruit ging, waardoor ze tranen in de ogen kreeg. Ze probeerde niet te wenen, maar het was erg moeilijk om dat niet te doen. Ze wist dat ze niet meer lang had vanaf nu en hoe hun situatie er nu uit zag, kon het misschien wel heel snel gaan voor haar.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Alex wist niet wat hij daarmee moest. Het liefst wilde hij weg, want bij het zien van dit huilende meisje, besefte hij weer hoe hopeloos de situatie was, maar dat kon hij niet maken. Aarzelend legde hij een hand op haar schouder, al wist hij niets te bedenken wat hij kon zeggen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Maeve schrok uit haar gedachten en keek op toen een hand op haar schouder werd gelegd.
    'Sorry.' mompelde ze. Snel veegde ze haar tranen weg, beschaamd keek ze terug naar haar handen en vervloekte zichzelf. Waarom was ze aan zichzelf aan het denken? Er zijn genoeg anderen die hier gewond zijn, dus vond ze zelf dat ze zich niet zo mocht aanstellen. Ze zuchtte even, sloot een seconde haar ogen en probeerde zich zo wat te kalmeren.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    'Gaat het wel?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik geloof dat ik me even liet gaan, door de vermoeidheid.' zei Maeve zachtjes. De vermoeidheid speelde erg op, waardoor ze een geeuw moest onderdrukken. Het was een zware dag geweest, zowel fysiek als emotioneel. Ze hoopte maar dat ze snel kon slapen.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    'Misschien kun je beter proberen te slapen.' Het begon toch al te schemeren.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Maeve knikte, nam haar tas vast en ging dat gebruiken als kussen. Ze haalde er eerst haar poncho eruit, wetend dat het in de nacht er koud ging worden zoals afgelopen nacht. Ze glimlachte nog eens naar Alex, voordat ze haar ogen sloot.


    'It's stings' Says the creature. Yes indeed, Sting is a great name for the sword. {The Hobbit}

    Eden zag dat de meesten doodop waren, maar zelfs wilde ze pas slapen als het nacht werd, om een normaal ritme aan te houden.
    'We moeten iets maken om de dieren vannacht op afstand te houden.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daniel sjorde zijn tas weer op zijn schouder, hij was blij dat ze aangekomen waren bij het strand. De frisse zeeluchtgeur kwam hem te gemoed. Hij zag dat een deel van de groep ging slapen terwijl ze nog niet eens beschutting hadden gemaakt. Die zouden als eerste wel dood gaan was hij van mening, de zwakke.
    Niemand leek aanstelling te maken om iets te doen, totdat iemand voorstelde om iets te maken om dieren op afstand te houden.
    'Wie gaat er hout verzamelen voor het vuur en om beschutting te maken? Dan zal ik vuur maken,' Zei Daniel.

    -

    Hielke deed een stap naar voren.
    'Ik wil wel hout zoeken voor beschutting te maken, wie wilt er mij helpen met het slepen ervan? En wie gaat er eten zoeken?' Vroeg hij toen.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2014 - 17:37 ]