• Hoi, zoals sommigen van jullie weten heet ik Xanthe en ik ben er pas achter gekomen waarom ik zo heet.

    Dus ik zat op het werk en ben gewoon met mijn collega wat aan het praten over koetjes en kalfjes (jullie kennen het misschien wel) en plots kwam het onderwerp namen aan bod en het feit dat ik altijd mijn hele voornaam en achternaam moet spellen (mijn achternaam is Nerinckx als je het je moest afvragen) en toen zei mijn collega dat het de schuld was van mijn moeder dat mijn naam met een X begon. Ik snapte het niet helemaal dus ik vroeg waarom.
    Blijkt dat mijn naam met een X begint omdat vrouwen X-chromosomen hebben en de naam van mijn broer begint dus met een Y omdat mannen Y-chromosomen hebben. Yay, dat weten we ook al weer.

    Weten jullie hoe je ouders op jullie namen zijn gekomen? En wat betekenen jullie namen?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 18:35 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    M'n ouders wilden me vernoemen naar mijn oma en ze hoorden dat de zuster Elizabeth heette. Daar maakten ze een combi van en toen werd het Annabeth.

    Tsjongejonge, wat een levensverhaal. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Mijn ouders waren ervan overtuigd dat ik een meisje zou zijn, een Amy.
    Dat kwam echter niet uit. Nu heb ik een Noorse naam, Sven. Het betekent jongeman :Y)


    ...

    geen idee waarom mijn ouders gekozen hebben voor Sharon maar het betekend godin van de vlakte of zo iets. Was ik een jongen geweest was het Brian, Andere meisjesnaam was Maud. Ben ik even blij met Sharon:Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Mijn ouders vonden Roos een mooie naam,
    En de betekenis is denk ik wel duidelijk (':


    Some infinities ar bigger than other. -John Green. [Redrosex -> Solise.

    Bij mij had mijn moeder best veel namen in gedachten. Mijn zus heet Lisanne omdat mijn ene oma Lies heet en de andere Anne, daarna wilde ze mij Annelies noemen maar dat zou met mijn achternaam verschrikkelijk lang worden. Mijn moeder vonf Heidi ook een erg leuke naam, maar gelukkig was mijn vader daar niet mee eens. Toen zijn ze maar door het namenboekje gegaan. Mijn moeder schapte alles door wat ze niet wilde, toen mijn vader en daar kwamen 2 namen uit, djamilla (geen idee hoe je het schrijft) en Samira. Toen is het toch de laatste geworden.
    Ik ben thuis ook de enige die niet vernoemt is, mijn zus naar de groodmoeders, mijn zusje naar onze tante die in die tijd geen kinderen kon krijgen, en mijn broertje naar onze overlede grootvader.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Best leuk eigenlijk!
    Mijn moeder vond Dominique en Pricilla (mijn 2e naam) mooie namen. Heel toevallig heette de kraamvrouw ook Dominique!


    Alleen maar tranen van geluk

    Toen mijn moeder klein was, noemde ze al haar poppen 'Gail' omdat ze het een mooie naam vond. En ze wist altijd al dat ze haar dochter Gail zal noemen. Dus in feite ben ik een van haar vele poppen :W


    -

    Shuuya schreef:
    Bij mij was het van dat me moeder en me vader beetje een discussie hadden.. of Sylvi of Sylvia maar zo heet een tante.. Anne was ook een optie en toen hadden ze zo iets van. Laten we die twee gewoon aan elkaar plakken en er Sylvianne van maken ;D

    Geen idee wat het betekent tho..

    Volgens betekenisnamen.nl betekent het bos!


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik heet dus Arlana, en volgens mij is het afgeleid van Alana Danté of Dente ofsoiets^^


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Ik ben in ieder geval blij dat ik geen jongen ben geworden, want dan zouden mijn ouders me Arko genoemd hebben (wat een vreselijke naam)


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Nou mja, ik ben vernoemd naar de boekenserie "Vincie" van Leni Saris


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn ouders kendde allebei een Yvon, dus belsoten ze mij Yvonne te noemen. Precies het zelfde met mijn broer. Alleen als ik een jongen was had ik Maurit geheten dus daar ben ik blij om dat ik niet zo heet. Mijn doopnamen, Wilhelmina - overgroot oma antonneta - van mijn moeders naam afgeleid en maria vanwege het geloof.

    Het betekend Taxushout....


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    heel simpel bij mij: namenboek :W
    Mijn vader wou Esmeralda maar ik ben zo blij dat het uiteindelijk Lauren is geworden. En als ik een jongen was, had ik Tim geheten.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    De oma van mijn moeder heette Anna en mijn moeder wilde graag haar dochter naar haar vernoemen, maar vond Anna niet mooi en toen werd het Anne. Vreemd genoeg geen Sanne, want zo zouden ze mijn oudere broer genoemd hebben als hij een meisje was geweest.


    Take risks and conquer your fears.

    Volgens mij heeft mijn moeder ooit ergens de naam Evi zien staan en toen is dat het geworden. Geen heel bijzonder verhaal dus. Mijn tweede naam is wel wat bijzonderder, namelijk Marthali, en dat is een combinatie van Martha en Ali, de namen van mijn oma's.