• Hoi, zoals sommigen van jullie weten heet ik Xanthe en ik ben er pas achter gekomen waarom ik zo heet.

    Dus ik zat op het werk en ben gewoon met mijn collega wat aan het praten over koetjes en kalfjes (jullie kennen het misschien wel) en plots kwam het onderwerp namen aan bod en het feit dat ik altijd mijn hele voornaam en achternaam moet spellen (mijn achternaam is Nerinckx als je het je moest afvragen) en toen zei mijn collega dat het de schuld was van mijn moeder dat mijn naam met een X begon. Ik snapte het niet helemaal dus ik vroeg waarom.
    Blijkt dat mijn naam met een X begint omdat vrouwen X-chromosomen hebben en de naam van mijn broer begint dus met een Y omdat mannen Y-chromosomen hebben. Yay, dat weten we ook al weer.

    Weten jullie hoe je ouders op jullie namen zijn gekomen? En wat betekenen jullie namen?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 18:35 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mijn volledige naam is Marthe Clara Renée Degraeve. My parents couldn't choose so they just gave me all of them.

    Marthe betekent 'meesteres', Clara betekent 'helder, beroemd', Renée betekent 'herboren' en Degraeve betekent 'van de graaf'.

    So basically what I like to say is my name means: De herboren, beroemde meesteres van de graaf. :Y)

    En er is niet echt een reden waarom ik deze namen heb. Mama en papa vonden ze gewoon mooi. :'D


    help

    Hebben je ouders je echt Xanthe genoemd alleen vanwege dat X-chromosoom, want dat is een best aparte reden.
    Ik heb geen idee waarom ik zo heet, ze zullen het wel leuk gevonden hebben hm.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Edd schreef:
    Hebben je ouders je echt Xanthe genoemd alleen vanwege dat X-chromosoom, want dat is een best aparte reden.
    Ik heb geen idee waarom ik zo heet, ze zullen het wel leuk gevonden hebben hm.
    Ze wilden een naam met een X ja, Xanthe kwam uit de bus blijkbaar :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    O ik wee niet hoe ze op mijn naam zijn gekomen maar ik heet rachel en t betekent schaap(ik neen aan dat ze de betekenis nog niet wisten)
    O en mn quizlet naam is samantha omdat dat mn tweede naam is.
    Weet iemand wat quizzlet betekend?

    De naam Erieka komt van Erika.

    Betekenis: altijd machtig heerser`.


    En Willemiek komt van Willemieke.
    Betekenis: De wilskrachtige beschermer


    26 - 02 - '16

    Ik ben naar mijn oma vernoemd, die heet Jacoba en in het Frans is dat Jacqueline.


    -

    Ik krijg wel eens de vraag of ik gedoopt ben omdat ik 2 namen heb, maar mijn vader vond Suzanne mooi en mijn moeder Daniëlle. Dus is het Suzanne Daniëlle.

    Suzanne betekend 'Lelie' en Daniëlle betekend 'God is mijn rechter'.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Mijn ouders wilde mij Fleur noemen maar toen werden er heel veel Fleurtjes geboren en vonden ze dat dan niet zo leuk meer, en toen kwam mijn oma met het idee om Anne (wat mijn ouders ook een leuke naam vonden) ervoor te zetten, Anne-Fleur, je hoort mijn naam nog steeds niet veel.
    Anne= Genadig
    Fleur= Bloem
    Dus ik denk zoiets als genadige bloem.


    chaos makes the muse

    Ik zou bijna Jill heten, toen las mijn moeder een boek en werd het toch Joëlle


    ©1998

    xHappinessx schreef:
    Ik krijg wel eens de vraag of ik gedoopt ben omdat ik 2 namen heb, maar mijn vader vond Suzanne mooi en mijn moeder Daniëlle. Dus is het Suzanne Daniëlle.

    Suzanne betekend 'Lelie' en Daniëlle betekend 'God is mijn rechter'.
    Oh, in het land waar ik vandaan kom is het best normaal om 3 namen te hebben en in Nederland ook dacht ik (;.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2014 - 23:18 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Butera schreef:
    (...)Oh, in het land waar ik vandaan kom is het best normaal om 3 namen te hebben en in Nederland ook dacht ik (;.


    Da's hier ook best normaal.
    Zie net dat je het aangepast hebt. (:

    [ bericht aangepast op 12 juli 2014 - 23:19 ]

    Nou ik heet Noah, geen idee waar het vandaan komt en wat het betekent. Ik weet alleen dat mijn ouders absoluut niet de H er af wouden halen wat je normaal eigenlijk bij meisjes ziet. Nou ja eigenlijk heet ik Anne-Noah maar ik heb geen idee waarom?


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Ik heet Femke, wat Vrouwelijke beschermster betekend. Geen idee waarom ze het hebben gekozen. Mijn ouders wisten niet of ik een jongen if meisje zou zijn, maar als ik een jongen was geweest, had ik Matthijs(met als roepnaam Thijs) geheten, wat ik echt een prachtige naam vind.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Mijn moeder mocht de meisjesnamen kiezen, mijn vader de jongens namen. Geen idee waarom ze Laura heeft gekozen, maar het kon ook Maya zijn. -hoewel dat dan te veel zou lijken op Jana-. Als mijn vader had kunnen kiezen - en ik dus een jongen zou zijn geweest - zou het Sven of Glenn zijn geweest.
    Laura komt van Laurier, van de lauwerkransen die de Romeinen op de hoofden van de overwinnaars legden. Dus in principe ook overwinnaar


    Ex astris, sciencia

    hahahhaah het is wel heel grappig en origineel(Y)

    Mijn vader heeft de naam Gwenny bedacht, omdat hij vroeger een vriendin had die Gwen heette en dat vond die een mooie naam, dus toen besloten mijn ouders me Gwenny te noemen. Ik ben zelf best blij dat ik een beetje een originele naam heb haha

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 21:59 ]


    Enjoy the little things of life, one day you look back and realize they were the big thing