• Nummer 25! ;o.
    Hoi! Naast dat je je anime/manga lijst kan opgeven kan je nu ook je drama lijst opgeven!

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - Animeplanet
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail,

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: Barakamon
    Links boven: Tokyo Ghoul
    Rechts onder: Glasslip
    Links onder: Akame ga Kill

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 20:14 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Nee maar even serieus Free..

    The butterfly of farewell?
    Ik mag hopen Rei dat je een andere zwem ding aan gaat en niet zelf weggaat O_O


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Nee maar even serieus Free..
    The butterfly of farewell?
    Ik mag hopen Rei dat je een andere zwem ding aan gaat en niet zelf weggaat O_O


    Ja ik maakte me daar ook al zorgen over. D: Rei mag echt niet weg ik ga huilen. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh en nice, allemaal nieuwe animes in de beginpost. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    *reblogged duizend gifs van Momotarou op tumblr*
    Oh gosh, ik heb een nieuwe favoriet mensen. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ja ik maakte me daar ook al zorgen over. D: Rei mag echt niet weg ik ga huilen. D:

    Je bent niet de enige o-o.
    Ik ben serieus ook gewoon bang dat ze aan het eind van de anime allemaal een andere kant op gaan D:
    Oh en ik mag Sousuke niet voor hoe hij doet tegen Haru.. Blij van Haru af! D:


    Momotarou?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Je bent niet de enige o-o.
    Ik ben serieus ook gewoon bang dat ze aan het eind van de anime allemaal een andere kant op gaan D:
    Oh en ik mag Sousuke niet voor hoe hij doet tegen Haru.. Blij van Haru af! D:


    Momotarou?


    Ik mag Sousuke ook echt niet! D: Inderdaad, laat Haru met rust. ;w;


    Yeah, zo heet mini team captain. :Y)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh en mensen, wat vonden jullie van Ao Haru Ride? ;O


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik mag Sousuke ook echt niet! D: Inderdaad, laat Haru met rust. ;w;


    Yeah, zo heet mini team captain. :Y)


    Waarom dacht ik dat je het over een anime heb..
    OOIII je gebruikte de naam die ik net zei ;o mini captain ;o.

    Oh en Ao Haru Ride zal ik daarna kijken.. Op de 1 of ander manier skipte ik dat telkens en ben ik manga gaan lezen of Hana Kimi wezen kijken..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)

    Waarom dacht ik dat je het over een anime heb..
    OOIII je gebruikte de naam die ik net zei ;o mini captain ;o.

    Oh en Ao Haru Ride zal ik daarna kijken.. Op de 1 of ander manier skipte ik dat telkens en ben ik manga gaan lezen of Hana Kimi wezen kijken..


    Hehe sorry, ik zal je even credits geven. :') Vond het wel een goede begrijpelijke naam voor hem. :'D
    Ik vond de eerst episode echt goed van Ao Haru Ride ;o.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hehe sorry, ik zal je even credits geven. :') Vond het wel een goede begrijpelijke naam voor hem. :'D
    Ik vond de eerst episode echt goed van Ao Haru Ride ;o.

    Ik zal kijken ;D
    --
    Ok Love Stage, ik werd bijna boos op het moment dat jullie stopte.. Totdat ik merkte dat het in het liedje doorging :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Ik zal kijken ;D
    --
    Ok Love Stage, ik werd bijna boos op het moment dat jullie stopte.. Totdat ik merkte dat het in het liedje doorging :'D.


    Hahahaha ja dat had ik ook. XD Maar ik vond het best wel kut dat het pas na de ending was, ze hadden het best wat dramatischer mogen maken van mij. :')


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Pssst, Syll, er staat nog steeds in de beginpost dat dit het 24e topic is. ;o


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    @Syll De begin post gif zijn awesome ook al heb ik Barakamon nog niet gezien is het een leuke anime en waar gaat het over ??
    @ Dirkje Ik vond Ao Haru Ride echt een goeie eerste ep hebben het verleden tussen Futaba en Tanaka feels. Ik heb de manga nog niet gelezen maar ga ik zeker doen nu de anime bij de eerst aflevering al zo goed is. Eind deze zomer staat er al een OVA op de planning Ik ga de manga lezen na dat ik de anime heb afgekeken anders spoiler ik mezelf misschien. De manga zit nu op zo'n 41 hoofdstukken dus heb ik naar de anime nog wat te lezen (:

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 21:25 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Parachutes schreef:
    (...)

    Hahahaha ja dat had ik ook. XD Maar ik vond het best wel kut dat het pas na de ending was, ze hadden het best wat dramatischer mogen maken van mij. :')
    Pssst, Syll, er staat nog steeds in de beginpost dat dit het 24e topic is. ;o

    Shhtt ;o.. Helemaal niet bij stil gestaan ;p
    Oh, maar het was meer door het ending heen ;o.. Niet echt alleen aan het eind ;o...

    Trouwens.. tot nu vind ik Ao Haru Ride wel leuk, maar ik vind de stem van dat meisje niet zo geheel fijn aan mijn oren..

    Ichigox schreef:
    @Syll De begin post gif zijn awesome ook al heb ik Barakamon nog niet gezien is het een leuke anime en waar gaat het over ??

    Dat gaat over een meneer (die in sommige opzichten qua uiterlijk op Haruka Nanase lijkt) en die gaat vanwege omstandigheden naar een eiland of zo en daar wonen. Alleen hij is dat niet gewend in een dorp wonen, hij heeft alleen in een stad gewoont.
    en dan kleine meisje is Naru en ze is geweldig! Ik kan wel beetje uitleggen waar het over gaat, maar die is lang niet zo leuk als je het gaat zien. Ik zou zeggen probeer de eerste episode te zien en kijken of je het leuk vind ;d.
    Ik persoonlijk ging hem kijken vanwege het plaatje wat er bij stond en niet eens om de uitleg.. Die leek mij maar niks xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Dit vrolijke topic is vrolijk toegevoegd aan mijn vrolijke topicjes:P


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…