• Hoi, zoals sommigen van jullie weten heet ik Xanthe en ik ben er pas achter gekomen waarom ik zo heet.

    Dus ik zat op het werk en ben gewoon met mijn collega wat aan het praten over koetjes en kalfjes (jullie kennen het misschien wel) en plots kwam het onderwerp namen aan bod en het feit dat ik altijd mijn hele voornaam en achternaam moet spellen (mijn achternaam is Nerinckx als je het je moest afvragen) en toen zei mijn collega dat het de schuld was van mijn moeder dat mijn naam met een X begon. Ik snapte het niet helemaal dus ik vroeg waarom.
    Blijkt dat mijn naam met een X begint omdat vrouwen X-chromosomen hebben en de naam van mijn broer begint dus met een Y omdat mannen Y-chromosomen hebben. Yay, dat weten we ook al weer.

    Weten jullie hoe je ouders op jullie namen zijn gekomen? En wat betekenen jullie namen?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 18:35 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Mijn moeder vond dat ik bij mijn geboorte op Queen Latifa leek. Ze was van plan me Latifa Chediva Judeska te noemen (Ik zou waarschijnlijk op mijn achttiende dan sowieso mijn naam veranderen.). Walgelijke namen. Gelukkig heeft ze goed nagedacht en heeft ze toch voor Angel gekozen, met als volgt dat mijn 2e naam Laquisha is afgeleid van Queen Latifa. drie maanden daarna heeft mijn tante een kind gekregen en heeft ze haar Laquisha genoemd ^^.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2014 - 21:54 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ik ben vernoemd naar een tante van een oud-klasgenoot van me.

    Het verhaal van mijn zusje is veel leuker. Mijn moeder wilde dat haar kinderen allemaal vier letters in hun naam zouden hebben. Dat lukte bij mijn broer en ik, maar toen kwam ze op de naam Esmee voor mijn zusje. Oplossing: gewoon een accentje op de laatste e zetten in plaats van er nog een e aan toe te voegen. Nu hebben we dus allemaal vier letters in onze naam, haha.


    Searching heavens for another earth

    Ohh, logica in jouw naam. c:

    Ik heet zo om uh.. Ik weet eigenlijk niet waarom ik Tamara heet..... Omdat ze het een mooie naam vonden? Hehe


    wat was dit ookalweer

    Mijn ouders hebben me Marijke genoemd omdat ze het maar niet met elkaar eens werden. Mijn vader wilde Marieke, mijn moeder Marjolein. En toen werd het uiteindelijk Marijke. End of story, haha.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Het was Elizabeth of Samantha. Het werd het tweede..


    No growth of the heart is ever a waste

    Tenace schreef:
    Ohh, logica in jouw naam. c:

    Ik heet zo om uh.. Ik weet eigenlijk niet waarom ik Tamara heet..... Omdat ze het een mooie naam vonden? Hehe
    yush indeed :'D
    En sommige verhalen zijn echt leuk c:


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dat is ergens toch wel een cool/origineel idee van je moeder ^

    De moeder van mijn oma's aan beide kanten hheette Anne (of Anna) dus vandaar. Ze hebben lang getwijfeld bij mij


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Haha, ik denk niet dat mijn moeder er zo naar keek!
    Mijn zus had een pop. Die pop heette Yora. Ze had haar pop Yora genoemd omdat haar neefje Yoram heet. Toen ik geboren werd, wilde mijn zus dat ik ook Yora zou heten. Mijn moeder vond dat niet zo'n goed idee omdat ze dan in de war zou raken. Ze stelde voor om me ''Yara'' te noemen. Dit werd dan uiteindelijk ook mijn naam.

    Mijn tweede naam (Roxanne) komt van het liedje Roxanne van The Police.


    Freedom is a length of rope. God wants you to hang yourself with it.

    Mijn verhaal is simpel: Mijn ouders wilden een naam die niet te Nederlands zou klinken, dus kozen ze voor Fabiënne. Als ik een jongen was geweest, zou ik Xavier hebben geheten, dus ik ben blij dat mijn geslacht vrouwelijk is. :')
    En mijn zusje zou Gianni hebben geheten, hehe. Die naam vind ik nou wel leuk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Hahaha leuk bedacht :')
    Mijn naam is Anouk, afgeleid van de zangeres en blijkbaar sprak de naam hun aan :Y)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Mijn vader is docent op een Middelbare school, dus wilde hij een unieke naam hebben, zodat hij mij niet met leerlingen zou associëren. Hij geeft natuurkunde & mijn moeder heeft een master in science. Dus leek het ze een goed idee om mij naar de wetenschapper Nikola Tesla te noemen (dus niet naar dat automerk... Ik heb serieus mensen meegemaakt die dachten dat ik naar een auto vernoemd was).
    Ik ben er wel blij mee eigenlijk! Tesla vind ik een leuke, unieke naam. (& mijn broertje, Fermi, is dus vernoemd naar de wetenschapper Enrico Fermi)

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 1:01 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik heet Esther Elizabeth, mijn namen zijn duidelijk bijbels, want dat vond mijn moeder belangrijk. Mijn moeder vond Esther dan ook een leuk persoon uit de bijbel net als Elizabeth. Om eerlijk te zijn weet ik niet meer precies waarom.

    Ik vind het wel origineel dat van die x&y, maar misschien ook wel erg wetenschappelijk


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Espada schreef:
    Mijn vader is docent op een Middelbare school, dus wilde hij een unieke naam hebben, zodat hij mij niet met leerlingen zou associëren. Hij geeft natuurkunde & mijn moeder heeft een master in science. Dus leek het ze een goed idee om mij naar de wetenschapper Nikola Tesla te noemen (dus niet naar dat automerk... Ik heb serieus mensen meegemaakt die dachten dat ik naar een auto vernoemd was).
    Ik ben er wel blij mee eigenlijk! Tesla vind ik een leuke, unieke naam. (& mijn broertje, Fermi, is dus vernoemd naar de wetenschapper Enrico Fermi)


    En ik me maar afvragen waarom jouw naam de eenheid van magnetische veldsterkte is! Haha slechte herinneringen, daar had ik een 4 voor gehaald.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    MAK3Y0URM0V3 schreef:
    (...)

    En ik me maar afvragen waarom jouw naam de eenheid van magnetische veldsterkte is! Haha slechte herinneringen, daar had ik een 4 voor gehaald.

    Hahaha, ja. Die eenheid komt dus van die wetenschapper :') Je zat in ieder geval dichtbij! (In tegenstelling tot de auto-mensen -.-)

    Oh, en over 'erg wetenschappelijk' gesproken... Hahaha

    [ bericht aangepast op 9 juli 2014 - 1:25 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Espada schreef:
    (...)
    Hahaha, ja. Die eenheid komt dus van die wetenschapper :') Je zat in ieder geval dichtbij! (In tegenstelling tot de auto-mensen -.-)
    Ik breng het ook in verband met auto's :') maar ik doe dat sowieso vaak


    Sidera nostra contrahent solem lunamque