• Nummer 25! ;o.
    Hoi! Naast dat je je anime/manga lijst kan opgeven kan je nu ook je drama lijst opgeven!

    Otaku meeting
    Al een tijd lang is het idee door de topics heen gegaan, maar nu is er eindelijk ook een topic van gemaakt! (Ok tijdje geleden al)
    Klik, << Daar is het topic ;d. We zijn alleen nog steeds niet over de datum uit..
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    17- Impavid (Reina) - 16 - MAL
    18- xHappinessx (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Einmana (Sarah) - 17 - MAL
    23- Tragically (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Lazet (Iris) - 17 - MAL
    25 - TheHorcrux (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Yokubo (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Maka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Pabu (Fanny) - 14
    32 - xLenox (Lenox) - 16 - Animeplanet
    1- Parachutes (Dirkje) - 18 - MAL - Hummingbird
    2- Rewrite (Kevin) - 20 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - Hummingbird - MDL
    4- Hibiya (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Rivaille (Sem) - 18 - MAL
    6- Shukaku (Minke) - 15 - MAL
    7- Midori (Maria) - 19
    8- Yoru (Maxime) - 15 MAL
    9- Lazulis (Lyra) - 18 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Ichigox (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Autumni (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 15 - MAL



    In de volgende spoiler staan wat nieuwe animes van dit seizoens. Zijn er nieuwe animes (of die nog bezig zijn) die je er bij wilt hebben? Vertel op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Ao Haru Ride
    Re: Hamatora

    Dinsdag:

    Woensdag:
    Love Stage!
    Free!
    Bakumatsu Rock

    Donderdag:
    Kuroshitsuji
    Zankyou no Terror
    Tokyo Ghoul
    Glasslip
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yatte Mita

    Vrijdag:
    Tokyo ESP

    Zaterdag:
    Sword Art Online 2
    Barakamon
    Fairy Tail,

    Zondag:
    Akame ga Kill!
    DRAMAtical Murder
    Haikyuu!!
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal
    ---
    De volgende anime verschilt het op welke dag het komt.. Meestal op dinsdag maar het is ook al voorgekomen dat hij er pas donderdag was
    M3: Sono Kuroki Hagane




    Rechts boven: Barakamon
    Links boven: Tokyo Ghoul
    Rechts onder: Glasslip
    Links onder: Akame ga Kill

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 20:14 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Ik vind trouwens Sinon van SAOII nu al awesome. c:
    EN FREE EN LOVE STAGE MOETEN KOMEN GAAAAAH IK ZIT ER ECHT OP TE WACHTEN

    Simon is idd zo awesome !!
    Ik wacht ook op free en Love stage


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ichigox schreef:
    (...)
    Simon is idd zo awesome !!
    Ik wacht ook op free en Love stage

    Simon? :'D

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik vergeet Tokyo ESP de hele tijd, die moet ik ook nog gaan kijken. :')
    Ik was trouwens in de war en dacht dat Free en Love Stage gisteren al kwamen, dus ik was helemaal verontwaardigd. >< Nouuuu. ;w;
    Nu komen ze vast als ik straks aan het werk ben en kan ik ze pas vanavond kijken. D:

    Oh dat dacht ik over Barablabla Rock ding, maar die blijkt ook vandaag pas te komen.. Vandaag 3 dingen, morgen 4 dingen D:
    Ok zal Ao Haru Ride ergens maar even kijken.. Maar ik vind de stem van de hoofdpersoon niet leuk D:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sarubobo familie ;D
    en ja er ligt een USB, komt omdat de meest rechtse poppetje aan een usb vast zit :'D
    Ik heb bij alle poppetjes dezelfde afmetingen gebruikt, maar kan je nagaan wat voor verschil het alsnog word door het soort stof dat je gebruikt.. De meest links heeft totaal geen rek in het stof zitten trouwens, de rest wel.


    En kijk trouwens eens wat ik aan mijn raam heb hangen ;D
    2 slingers met 10 kraanvogels eraan ;D (en random raamstikkers en de tuin van de buren :'D)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    @Syll Sinon bedoel ik maar zat op de Ipad en die verander steeds alles moet volgens maar eens controleren voor ik weer iets anders ga doen op dat ding

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 15:06 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Ik moet bekennen dat ik het begin lied van Ao Haru Ride wel leuk vind ;d
    Edit; Aahh dat liedje! Dat liedje! Het is er weer ;D Ik heb het over dit trouwnes

    Ik had trouwnes 2 episodes gekeken van anime (Ao Haru Ride & Kyoukai no Kanata) en er komen weer 2 animes episodes aan en 1 RAW :'D.. Dus straks zijn het er 3 :'D..

    Free;

    Oh god ik had het van de koekjes aan moeten zien komen :'D..
    en die lach van Rei was zo schattig!


    Love Stage:
    Sinds wanneer zit er een Lala-Lulu in Izumi's klas.. Mis ik iets in de manga? Een droom.. Ik had het moeten weten, Slecht Syll Slecht..

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 21:48 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Ik moet bekennen dat ik het begin lied van Ao Haru Ride wel leuk vind ;d
    Edit; Aahh dat liedje! Dat liedje! Het is er weer ;D Ik heb het over dit trouwnes

    Ik had trouwnes 2 episodes gekeken van anime (Ao Haru Ride & Kyoukai no Kanata) en er komen weer 2 animes episodes aan en 1 RAW :'D.. Dus straks zijn het er 3 :'D..

    Free;
    Oh god ik had het van de koekjes aan moeten zien komen :'D..
    en die lach van Rei was zo schattig!


    Love Stage:
    Sinds wanneer zit er een Lala-Lulu in Izumi's klas.. Mis ik iets in de manga? Een droom.. Ik had het moeten weten, Slecht Syll Slecht..


    Oh god Free was echt mijn dood vandaag. XD
    Ik jankte echt toen Nagisa tegen hem ging zeggen dat hij hem niet weg wilden hebben en alles meeeh. ;w; Ik ship ze nu nog meer. T^T
    En omg ik ben echt zo'n fan van Momotarou, ik vind hem echt geweldig. :'D Met z'n Gou obsessie. XD
    En adlfjadfljaflj waarom wordt Rin steeds meer sexy adlfajdflajf
    De enige die ik niet mag is Sousuke. D:


    Love Stage;
    Tbh snapte ik het begin ook even niet. :'D Ik zat een beetje hetzelfde als jij. :'D Maar toen ze ineens magische Lala-Lulu werd dacht ik al wel dat het een droom was. XD Mweeeh Love Stage heeft echt veel te weinig episodes... Straks gaan ze echt niet aan dat amnesia gebeuren van Ryouma toekomen wat nu in de manga is en dat is juist zo interessant. D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, en je kraanvogel slinger is awesome, Syll! _O_


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Oh god Free was echt mijn dood vandaag. XD
    Ik jankte echt toen Nagisa tegen hem ging zeggen dat hij hem niet weg wilden hebben en alles meeeh. ;w; Ik ship ze nu nog meer. T^T
    En omg ik ben echt zo'n fan van Momotarou, ik vind hem echt geweldig. :'D Met z'n Gou obsessie. XD
    En adlfjadfljaflj waarom wordt Rin steeds meer sexy adlfajdflajf
    De enige die ik niet mag is Sousuke. D:


    Love Stage;
    Tbh snapte ik het begin ook even niet. :'D Ik zat een beetje hetzelfde als jij. :'D Maar toen ze ineens magische Lala-Lulu werd dacht ik al wel dat het een droom was. XD Mweeeh Love Stage heeft echt veel te weinig episodes... Straks gaan ze echt niet aan dat amnesia gebeuren van Ryouma toekomen wat nu in de manga is en dat is juist zo interessant. D:

    Free;
    Oh dat stukje! Ik was echt van; Nee D: Ik was alweer vergeten dat het erom ging dat Rei weg zou gaan. Al had ik heel gauw door dat dat hem niet meer werd, maar dat het om zijn butterfly stroke ging ;o..
    Ik stuurde dat blije plaatje van Rei naar een vriend en ik kreeg dit; "Ikke.. zie hoe je dat schattig vind I guess xd"
    Ik mag Sousuke trouwens ook niet.. De bitch.. Hij kijk zo boos, maar ik dacht hij vet awesome werd door de opening en zo.. Maar trouwens hoe vaker ik die opening zie hoe depressiever ik word.. Hij is niet zo vrolijk als ik dacht :'D.


    Love Stage;
    Ik ben trouwens ook bang dat we die niet krijgen D: ..
    Waarschijnlijk komt alleen dat andere probleem.. ik weet even niet zo gauw welke dat was.. Heb zo'n gevoel dat hij vlak voor dat stuk stopt dat ze beginnen met die serie waar ze nu mee bezig zijn.
    Ik hoop wel heel graag dat dit goed gaat de anime en dat er gewoon een seizoen 2 komt :'D..



    En dank je!

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 22:43 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ben net klaar met Soul Eater NOT, en ga nu beginnen met Death Note en Fairy Tail^^
    (Ik zei dit gewoon even omdat... ..nja gewoon, weet ook niet echt waarom... xp)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Maka schreef:
    Ik ben net klaar met Soul Eater NOT, en ga nu beginnen met Death Note en Fairy Tail^^
    (Ik zei dit gewoon even omdat... ..nja gewoon, weet ook niet echt waarom... xp)

    Ik moet ook nog steeds verder met Death Note :'D.. Ben al heel ver!! Heb episode 1 al gezien!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oh trouwens Dirkje! Ik was serieus eventjes bang voor Makoto :'D

    Toen hij aan Rei vroeg of hij weer iets te doen had naar de training en hij kreeg zo'n duivelse blik in zijn ogen en zijn stem veranderde helemaal :'D..
    en toen kwam de vergadering en hij was zijn derpieself weer xd

    [ bericht aangepast op 16 juli 2014 - 23:06 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    (...)
    Free;
    Oh dat stukje! Ik was echt van; Nee D: Ik was alweer vergeten dat het erom ging dat Rei weg zou gaan. Al had ik heel gauw door dat dat hem niet meer werd, maar dat het om zijn butterfly stroke ging ;o..
    Ik stuurde dat blije plaatje van Rei naar een vriend en ik kreeg dit; "Ikke.. zie hoe je dat schattig vind I guess xd"
    Ik mag Sousuke trouwens ook niet.. De bitch.. Hij kijk zo boos, maar ik dacht hij vet awesome werd door de opening en zo.. Maar trouwens hoe vaker ik die opening zie hoe depressiever ik word.. Hij is niet zo vrolijk als ik dacht :'D.


    Love Stage;
    Ik ben trouwens ook bang dat we die niet krijgen D: ..
    Waarschijnlijk komt alleen dat andere probleem.. ik weet even niet zo gauw welke dat was.. Heb zo'n gevoel dat hij vlak voor dat stuk stopt dat ze beginnen met die serie waar ze nu mee bezig zijn.
    Ik hoop wel heel graag dat dit goed gaat de anime en dat er gewoon een seizoen 2 komt :'D..



    En dank je!


    Free;
    Yeah, dat dacht ik inderdaad ergens ook wel, maar het was nog steeds zo zielig en alles. ;w; Je bedoelt die laatste lach van Rei? Dat was zo cute adlfjalf. D:


    Ben ik trouwens de enige die rare dingen dacht toen Sousuke en Rin het erover gingen hebben dat ze allebei liever bottom hadden? (cat)

    Love Stage;
    Volgens mij is het eerste probleem meer dat Izumi het niet durft te accepteren en shit en draait het in dat tweede gedeelte om omdat Ryouma z'n herinneringen kwijt is... Maar ik vind het juist zo mooi als de hoofdpersoon er ook voor vecht in van die yaoi/shounen ai verhalen, want het is zo vaak dat die ander zichzelf boven op de hoofdpersoon smijt en dat diegene er niet veel aan kan doen en alles. :'D
    Ik hoop ook echt op een seizoen twee, nu al. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)


    Je weet vanaf het begin al wie Kira is, dus dat maakt niet uit.


    Dit heeft een vriendin van me laten zien van Death Note. Er zit niet echt een spoiler in, maar toch zet ik het toch even zo neer, aangezien het tocgh een stukje van de anime is.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Shuuya schreef:
    Oh trouwens Dirkje! Ik was serieus eventjes bang voor Makoto :'D
    Toen hij aan Rei vroeg of hij weer iets te doen had naar de training en hij kreeg zo'n duivelse blik in zijn ogen en zijn stem veranderde helemaal :'D..
    en toen kwam de vergadering en hij was zijn derpieself weer xd


    Bedoel je dit? ;o



    Toen vond ik hem namelijk ook even eng. :'D Zachtaardige Makoto werd ineens badass. ;o
    Ik vond het zo leuk toen hij Haru bij z'n arm pakte en tegenhield omdat hij weer eens het zwembad in wilde duiken voor ze klaar waren met praten. :'D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh, en even omdat hij in het topic moet staan. c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)