• De stelling van deze week luidt:
    Het is nodig om kinderen meer te leren over de natuur zodat die kennis niet verloren gaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Onneens, ik heb er niet echt een reden voor.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Dat lijkt mij niet. Als een kind geïnteresseerd is in de natuur zal hij/zij zelf wel op onderzoek uitgaan. Kinderen die er niet in geïnteresseerd zijn, hebben andere hobby's waar zij hun tijd in steken. Ik vind het nogal vreemd als iedereen gedwongen een natuurliefhebber zou moeten worden...


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Woodhouse schreef:
    Dat lijkt mij niet. Als een kind geïnteresseerd is in de natuur zal hij/zij zelf wel op onderzoek uitgaan. Kinderen die er niet in geïnteresseerd zijn, hebben andere hobby's waar zij hun tijd in steken. Ik vind het nogal vreemd als iedereen gedwongen een natuurliefhebber zou moeten worden...

    This


    26 - 02 - '16

    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    I am an idiot, I move.

    Eens. Het is altijd handig om kinderen meer te leren. Of ze er uiteindelijk iets mee doen is hun eigen keuze. Maar het is de moeite waard te proberen. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oneens. Als je zin hebt om je er in te verdiepen, zal ik je niet tegen houden. Maar als je er geen zin in hebt, waarom zou je het dan doen?


    wat was dit ookalweer

    Tenace schreef:
    Oneens. Als je zin hebt om je er in te verdiepen, zal ik je niet tegen houden. Maar als je er geen zin in hebt, waarom zou je het dan doen?

    Om verder te komen in het leven? Als het aan mij had gelegen had ik ook nooit de middelbare school afgemaakt. Het interesseerde me niet. Nu ik iets ouder ben, ben ik toch wel blij dat ik van alles heb geleerd, ook al was het toen saai.


    I am an idiot, I move.

    Oneens. Iets wordt veel beter onthouden als het hen interesseert. Ik denk niet dat je moet worden gedwongen meer van de natuur te leren, ik denk eerder dat de basisdingen (dus wat nu wordt gegeven op school bijvoorbeeld) aan iedereen moeten worden aangeleerd en als kinderen dat interessant vinden zou er de mogelijkheid moeten zijn voor hen om hier meer van te leren.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Fisher schreef:
    (...)
    Om verder te komen in het leven? Als het aan mij had gelegen had ik ook nooit de middelbare school afgemaakt. Het interesseerde me niet. Nu ik iets ouder ben, ben ik toch wel blij dat ik van alles heb geleerd, ook al was het toen saai.


    Maar heb je daarmee perse die kennis nodig?
    En ik vind dat er een verschil zit tussen natuurkennis en die van de middelbare school. Want ik ben van mening dat je met de middelbare school echt verder iets kan gaan doen, zoals studeren. Zonder dat kom je niet heel veel verder. Maar natuurkennis is niet heel erg nodig, vind ik.


    wat was dit ookalweer

    Fisher schreef:
    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Fisher schreef:
    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    Queer zijn is gewoon alles

    Tenace schreef:
    (...)

    Maar heb je daarmee perse die kennis nodig?
    En ik vind dat er een verschil zit tussen natuurkennis en die van de middelbare school. Want ik ben van mening dat je met de middelbare school echt verder iets kan gaan doen, zoals studeren. Zonder dat kom je niet heel veel verder. Maar natuurkennis is niet heel erg nodig, vind ik.

    Dan krijg je van die kinderen die geen greintje respect voor de natuur hebben. ;_;

    Eens, als dat niet al gebeurt. Ik kreeg namelijk genoeg daarover op mijn basisschool.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens, kinderen moeten leren respect te krijgen voor de natuur. Dit leren ze door de natuur te begrijpen en in te zien dat de natuur reageert op de kleinste veranderingen. Dit zorgt er weer voor dat de kinderen zich in gaan zetten voor het milieu en dat is broodnodig in deze wereld.


    How do you know; great and wisely weaselman?

    Nelineee schreef:
    Eens, kinderen moeten leren respect te krijgen voor de natuur. Dit leren ze door de natuur te begrijpen en in te zien dat de natuur reageert op de kleinste veranderingen. Dit zorgt er weer voor dat de kinderen zich in gaan zetten voor het milieu en dat is broodnodig in deze wereld.

    eens


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.