• De stelling van deze week luidt:
    Het is nodig om kinderen meer te leren over de natuur zodat die kennis niet verloren gaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Nelineee schreef:
    Eens, kinderen moeten leren respect te krijgen voor de natuur. Dit leren ze door de natuur te begrijpen en in te zien dat de natuur reageert op de kleinste veranderingen. Dit zorgt er weer voor dat de kinderen zich in gaan zetten voor het milieu en dat is broodnodig in deze wereld.


    "We accept the love we think we deserve."

    Niet lullig bedoelt, maar de stellingen zijn de laatste tijd weer van hoogstaand niveau. Je krijgt toch sowieso natuur op school. Je ziet altijd een beetje basis en als het je echt interesseert zal je er uit jezelf wel veel meer over opzoeken. Kinderen dwingen heeft toch geen zin, want dan krijg je eerder het omgekeerde effect.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben het er mee eens. Ik hou zelf ook heel veel van de natuur en ik vind het belangrijk dat het goed behouden word. En hoe kan dat nou beter dan door de kennis die je al hebt te delen met andere kinderen?

    Eens. Omdat mensen regelmatig de neiging hebben te vergeten dat wij óók een onderdeel van de natuur zijn. We zien onszelf als iets wat daar buiten staat en dat kan niet de bedoeling zijn, lijkt mij.


    The ability to forgive is one to cherish

    Als het kind er niet in geïnteresseerd is wat heeft het voor zin ? Hij/zij boeit het niet , gaat er niet naar luisteren kortom ze hoeven het niet te weten waarom dan je tijd verspillen ? Sorry hoor maar dat is hard maar ook true ! En als ik eerlijk ben hoor ik daar ook bij !

    Het is natuurlijk een heel ander verhaal als het kind is geïnteresseerd , dan zal hij/zij luisteren en is het ook leuk om het te informeren !
    Maar zo zit iedereen weer anders in elkaar dus als ik heel eerlijk mag zijn heb ik niet een echte mening


    -

    Eens het is wel belangrijk dat ze wat weten over de natuur. Ze moeten niet ervan houden maar wel respect


    ♡

    DiNozzo schreef:
    Eens. Het is altijd handig om kinderen meer te leren. Of ze er uiteindelijk iets mee doen is hun eigen keuze. Maar het is de moeite waard te proberen. (:


    Deze (:

    Fisher schreef:
    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    En deze (:

    Nelineee schreef:
    Eens, kinderen moeten leren respect te krijgen voor de natuur. Dit leren ze door de natuur te begrijpen en in te zien dat de natuur reageert op de kleinste veranderingen. Dit zorgt er weer voor dat de kinderen zich in gaan zetten voor het milieu en dat is broodnodig in deze wereld.


    Eeeeen deze (:

    Ik ben het er mee eens. Het klinkt af en toe heel saai (want ik ben zelf 14 en sta niet echt te popelen om meer dan ik al weet over de natuur te weten) hoewel bepaalde dingen mij wel interesseren ervan, en het is altijd nuttig om meer te weten te komen over iets, al is het maar een kleine moeite. Maar wat je met die informatie doet, is hun eigen keuze. (Ongeveer dus al wat DiNozzo heeft geschreven voornamelijk).


    Do no harm, but take no shit.

    Eens. Desnoods enkel basiskennis.


    Tijd voor koffie.

    Eens.
    Ieder kind zou een pakket basiskennis moeten meekrijgen, niets uitgebreid, maar een degelijke basis met allerlei soorten informatie. Sommige jonge mensen zijn zo wereldvreemd...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Eens.
    Ieder kind zou een pakket basiskennis moeten meekrijgen, niets uitgebreid, maar een degelijke basis met allerlei soorten informatie. Sommige jonge mensen zijn zo wereldvreemd...


    Helemaal eens met Cresseyde.
    Een basis is goed voor elk kind. Waarom wel een basis krijgen voor andere vakken, en niet voor iets als biologie? ;)
    Er moet een fundering zijn voor een kind, waarop ze zich later kunnen ontwikkelen en zelf kunnen uitvinden wat hem of haar beter ligt.
    Of ze dan nog iets doen met de gegaarde kennis, dat is aan hen ^^


    Heaven´s closed, Hell´s sold out

    Avarosa schreef:
    Niet lullig bedoelt, maar de stellingen zijn de laatste tijd weer van hoogstaand niveau. Je krijgt toch sowieso natuur op school. Je ziet altijd een beetje basis en als het je echt interesseert zal je er uit jezelf wel veel meer over opzoeken. Kinderen dwingen heeft toch geen zin, want dan krijg je eerder het omgekeerde effect.

    Dit.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eens, ik heb stage gelopen bij een natuur activiteiten centrum en ik weet ook dat je kinderen wat kan leren over de natuur op een leuke manier.
    Door ze bijvoorbeeld in de natuur beestjes te laten zoeken en dan wat over vertellen of natuur parfum maken. En zo zijn er nog veel meer manieren hoe je kinderen meer kennis geeft over de natuur!

    Kennis over de natuur mag niet overgedragen worden, kinderen moeten die zelf leren ontdekken.
    We leven in een maatschappij waar alles voorgekauwd wordt omdat kinderen zelf niet meer de behoefte of de interesse hebben om moeilijke of grote delen informatie te verwerken, als we hen dus ook gaan helpen om iets uit te leggen dat in principe niet uit te leggen valt zitten we over enkele jaren opgescheept met een generatie ongeïnteresseerde kinderen die hele dagen voor de tv hangen en hun leven laten bepalen door robots en machines.
    We merken dan ook dat dit nu al bezig is, dus stimuleer ze om de natuur te omarmen, maar laat ze zelf ontdekken wat deze natuur allemaal bevat.
    Zo kunnen we tenslotte proberen te natuur opnieuw te ontdekken en zo blijven er dingen toegevoegd worden aan het grote verhaal in plaats van dezelfde info te herkauwen :)

    Eens.. tegenwoordig worden er ook andere "onzinnige" dingen geleerd aan de kinderen waarom dit niet?


    You aren't perfect if your name isn't Ariana Grande.

    Absoluut.


    Fuck the world, love yourself