• De stelling van deze week luidt:
    Het is nodig om kinderen meer te leren over de natuur zodat die kennis niet verloren gaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Fisher schreef:
    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Woodhouse schreef:
    Dat lijkt mij niet. Als een kind geïnteresseerd is in de natuur zal hij/zij zelf wel op onderzoek uitgaan. Kinderen die er niet in geïnteresseerd zijn, hebben andere hobby's waar zij hun tijd in steken. Ik vind het nogal vreemd als iedereen gedwongen een natuurliefhebber zou moeten worden...


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Het is goed als ieder kind over een zekere mate van basiskennis over de natuur beschikt, maar volgens mij zorgt het basisonderwijs daar wel voor. Ik kan me nog wel herinneren dat we destijds best veel aandacht hebben besteed aan bijvoorbeeld de bevruchting en groei van planten. Het lijkt me een beetje onzinnig om kinderen die wellicht hele andere interesses hebben te dwingen zich daar nog meer in te verdiepen.

    Het is nodig om kinderen te leren over de natuur zodat die kennis niet verloren gaat, daar ben ik het zeker mee eens, maar niet nog meer dan nu al wordt gedaan. Het huidige onderwijssysteem vind ik prima.


    "Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."

    Ja, zo ontdek je ook meer en zo gaat er inderdaad (belangrijke) kennis niet verloren!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Eens. Het is toch wel belangrijk en het zou niet verkeerd zijn als er wat meer geleerd werd op de basisschool. Als kinderen de basis kennen kunnen ze naderhand nog altijd kijken of ze hier in verder willen of niet, maar als een kind geloofd dat melk uit een fabriek komt dan is de wereld toch erg ver heen en mogen er wel eens maatregelen genomen worden.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Natuurlijk. Al vind ik dat er tegenwoordig al genoeg op wiskunde en exacte wetenschap gefocust wordt en dat ze wat meer aandacht aan de meer humane wetenschap mogen besteden. Mensen zijn onkritisch aan het worden.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oneens

    Fisher schreef:
    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    This.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Fisher schreef:
    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed

    Woodhouse schreef:
    Dat lijkt mij niet. Als een kind geïnteresseerd is in de natuur zal hij/zij zelf wel op onderzoek uitgaan. Kinderen die er niet in geïnteresseerd zijn, hebben andere hobby's waar zij hun tijd in steken. Ik vind het nogal vreemd als iedereen gedwongen een natuurliefhebber zou moeten worden...


    Wie zegt dat je een 'natuurliefhebber' moet worden, wat dat dan ook moge zijn. Het is toch belangrijk dat kinderen sowieso weten dat we de natuur niet moeten schaden, wij leven erin, dus elke klap die we geven komt tien keer zo hard terug.

    Als wij het de kinderen niet leren zullen ze zelf niets weten van de natuur, de natuur niet begrijpen, niet met de natuur kunnen omgaan.... Als wij het hun niet vertellen, kinderen 'zelf op onderzoek uit moeten gaan' of het 'hen moet boeien, en als ze het niet interessant vinden hoeft het niet', hoe kunnen de komende generaties dan ooit respect hebben voor de natuur? Heeft men respect voor datgene dat men nauwelijks kent en nog minder begrijpt? En zonder respect, het goed omgaan met de natuur, verpesten we het, in verschillende opzichten, voor onszelf. Dus zeker eens.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2014 - 18:40 ]

    Lol, oneens.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Fisher schreef:
    Eens.
    Niet om het te dwingen om van de natuur te houden, maar omdat ik het belangrijk vind dat een kind een beetje een idee heeft van hoe de wereld. Hier hoort de natuur ook gewoon bij. Ik wil niet dat mijn kind een van die kinderen wordt dat denkt dat melk uit een fabriek komt.


    Eens


    chaos makes the muse

    Write2it schreef:
    (...)

    Wie zegt dat je een 'natuurliefhebber' moet worden, wat dat dan ook moge zijn. Het is toch belangrijk dat kinderen sowieso weten dat we de natuur niet moeten schaden, wij leven erin, dus elke klap die we geven komt tien keer zo hard terug.

    Als wij het de kinderen niet leren zullen ze zelf niets weten van de natuur, de natuur niet begrijpen, niet met de natuur kunnen omgaan.... Als wij het hun niet vertellen, kinderen 'zelf op onderzoek uit moeten gaan' of het 'hen moet boeien, en als ze het niet interessant vinden hoeft het niet', hoe kunnen de komende generaties dan ooit respect hebben voor de natuur? Heeft men respect voor datgene dat men nauwelijks kent en nog minder begrijpt? En zonder respect, het goed omgaan met de natuur, verpesten we het, in verschillende opzichten, voor onszelf. Dus zeker eens.


    Voor dat soort basiskennis krijgen kinderen biologieles. Ik heb nooit gezegd dat dat afgeschaft moet worden, maar nog meer lessen over natuur lijken mij niet nodig. Dus in dat geval, als kinderen erin geïnteresseerd zijn, gaan ze zelf wel op zoek naar meer informatie.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Woodhouse schreef:
    Dat lijkt mij niet. Als een kind geïnteresseerd is in de natuur zal hij/zij zelf wel op onderzoek uitgaan. Kinderen die er niet in geïnteresseerd zijn, hebben andere hobby's waar zij hun tijd in steken. Ik vind het nogal vreemd als iedereen gedwongen een natuurliefhebber zou moeten worden...


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Woodhouse schreef:
    Dat lijkt mij niet. Als een kind geïnteresseerd is in de natuur zal hij/zij zelf wel op onderzoek uitgaan. Kinderen die er niet in geïnteresseerd zijn, hebben andere hobby's waar zij hun tijd in steken. Ik vind het nogal vreemd als iedereen gedwongen een natuurliefhebber zou moeten worden...


    | Reality is for people that lack imagination |