• Gistermiddag, had ik, omdat ik moeite heb om in slaap te komen Deep Sleep (pillow mist) bij The body shop gekocht. Ik sliep redelijk snel in, na een half uurtje al ,(terwijl ik normaal tot een uur of twee wakker lig) maar ik had voor het eerst sinds jaren weer een nachtmerrie.
    Zou dat aan dat spul liggen of niet? Of is het allemaal maar dom toeval? Ik durf het nu eigenlijk niet meer te gebruiken. (cat)

    Deze heb ik gekocht:



    Wat doen jullie altijd om snel in slaap te komen? Sinds kort drink ik ook altijd nog een mok warme thee, aangezien ik liever geen melatonine wil innemen.


    Oh en ik wist nou niet of dit topic nou hier of in Lifestyle hoorde.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Hmmm, ik twijfel dat je nachtmerries zou krijgen van zoiets. Misschien kan je eens opzoeken op google wat de mensen hun ervaringen met die spray zijn?
    Zelf heb ik ook wel eens moeite om in slaap te komen, maar ik doe eigenlijk niks om in slaap te komen. Ik blijf gewoon liggen en probeer te slapen en als het echt niet lukt sta ik weer op en probeer het later opnieuw.


    16 - 09 - '17

    Ik had 'tzelfde probleem, maar naarmate de jaren verstreken viel ik gewoon sneller in slaap. Merk wel dat als ik een 'lui dagje' heb gehad ik minder snel in slaap val, dan wanneer ik echt iets heb gedaan die dag.
    Maar ik denk dat 't puur toeval is, als je het zeker wilt weten is daar maar 1 oplossing voor (: haha.


    To infinity and beyond •

    Philocalist schreef:
    Hmmm, ik twijfel dat je nachtmerries zou krijgen van zoiets. Misschien kan je eens opzoeken op google wat de mensen hun ervaringen met die spray zijn?
    Zelf heb ik ook wel eens moeite om in slaap te komen, maar ik doe eigenlijk niks om in slaap te komen. Ik blijf gewoon liggen en probeer te slapen en als het echt niet lukt sta ik weer op en probeer het later opnieuw.


    Jaloers. Ik heb er eigenlijk altijd al last van gehad. Soms maak ik om een uur of één ook nog wel eens een ommetje door het huis heen, maar dan ben ik juist meer wakkerder dan eerst. Ik zorg er overigens wel altijd voor dat mijn kamer donker is en dat ik zo min mogelijk het ligt aan doe. Meestal luister ik als ik niet kan slapen gewoon naar rustige muziek. (in het donker)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik heb geen moeite om in slaap te vallen, binnen 15 minuten ben ik nock-out.

    Wat wel de oorzaak kan zijn is, dat je door de spray sneller in slaap val. En dus ook dieper slaapt in een dieper level!!
    Vaak komen nachtmerrie's sneller in een zeer diepe slaap:Y)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik denk niet dat het daaraan ligt. Zou ik heel raar vinden.
    Ik ben een ramp met slapen en ik heb het maar opgegeven. Meestal val ik rond een uur of vier in slaap, terwijl ik om zes/zeven uur op moet staan. En niets helpt, ook die melatoninepillen niet en de huisarts weigert me slaapmiddelen voor te schrijven, dus ik heb altijd van die blauwe strepen onder mijn ogen, waardoor je kunt zien dat ik te weinig slaap. En even over melatonine. Dat is zo'n kleine hoeveelheid dat je er niks van merkt. Je wordt er hooguit wat slaperiger van, maar verder gebeurt er niks.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik slaap ook slecht de laatste tijd. Nu heb ik het geluk te kunnen uitslapen, maar op schooldagen vind ik het echt niet fijn. Ik probeer gewoon aan niets in het bijzonder te denken, maar dat is echt moeilijk voor mij. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Waarom wil je geen Melatonine slikken? Het is een natuurlijk stofje wat je lichaam zelf aanmaakt als je gaat slapen, het is niet verslavend en het ook niet zo dat je steeds meer nodig hebt. Ik zie er geen nadeel in.
    Ik slaap zelf ook altijd slecht, ik heb namelijk altijd nachtmerries en stressdromen. Ik slaap dus wel gewoon diep, maar doordat mijn dromen zo stressvol zijn, wordt ik vaak moeier wakker dan dat ik was toen ik op bed ging.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Vroeg opstaan zodat je 's avonds moe bent. Meestal lees ik van te voren om tot rust te komen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Thee bevat cafeïne. :') Je kan beter warme melk drinken, dat zorgt er écht voor dat je slaperig wordt. Eventueel met honing of zo - niet iedereen vind het lekker, ikke wel :Y)


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    Thee bevat cafeïne. :') Je kan beter warme melk drinken, dat zorgt er écht voor dat je slaperig wordt. Eventueel met honing of zo - niet iedereen vind het lekker, ikke wel :Y)


    Warme melk met honing en (vanille)suiker. Omnomnom :9~
    Ik heb over het algemeen niet zoveel moeite met slapen. Wel heb ik een kant waarop ik moe wordt en een kant waarop ik in slaap val ='D Linkerzij is moe worden, rechterzij is slapen. Ik slaap de laatste tijd alleen niet goed, dus ik ga laat naar bed, word vroeg wakker en slaap onrustig.

    Melatonine werkt wel heel goed, mijn moeder slikt het als ze een tijd niet goed kan slapen en het doet wonderen voor haar (: Maar de nachtmerries worden niet opgewekt door iets als dat x]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    ^ Vanillesuiker heb ik nog niet geprobeerd! Misschien vanavond, hihi.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik kan ook echt moeilijk in slaap komen en dat heb ik altijd al gehad maar de afgelopen weken is het veel erger geworden en nu slaap ik meestal pas na 4 uur en slaap ik uit tot 12 uur ofzo maar op schooldagen moet dat veranderen.
    Zelf heb ik wel een potje melatonine en dat helpt wel een beetje. Ik neem het meestal een uur voor ik ga slapen en dan slaap ik wat beter.
    Wat ook kan helpen is om ongeveer twee uur voor je gaat slapen te stoppen met computeren/TV kijken/mobieltje en eigenlijk gewoon alles wat een scherm heeft en te gaan lezen of zo.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik kan ook echt nooit slapen, slaap meestal rond 3 of 4uur. (Ik zit altijd zo lang achter de pc en dan is het plotseling al 3uur.)
    Maar sinds ik een rat heb gekregen als huisdier val ik sneller in slaap met die kooi naast me bed, geen idee hoe het kan ^^
    Wat ik altijd do is lezen, of je gaat vanaf 1 naar 1000.0000 tellen, ondertussen val je zo in slaap x3 Of ik bedenk een verhaal in me hoofd met mezelf in de hoofdrol^^

    Ik denk dat at van die nachtmerrie puur toeval is, behalve als he het weer gebruikt en je weer een nacht merrie krijgt en weer, en weer xd


    May StarClan light your path.

    Ik denk dat het niet per se aan dat spul ligt. Het komt misschien inderdaad door wat Elmorria zegt. Waarschijnlijk helpt die spray je niet alleen in slaap vallen, maar ook in een diepere slaap. Als ik dieper slaap dan normaal, dan heb ik ook eerder dromen of kan ik mijn dromen herinneren.

    In slaap vallen gaat meestal wel redelijk. Ik ga meestal in gedachten verder aan een van de ideeën die ik heb voor verhalen of voor een one shot. Dat helpt meestal. De laatste paar jaar heb ik wel dat ik een nacht heb dat ik gewoon heel lang wakker ben en heel graag wil slapen, maar ik kan dan niet in slaap vallen.


    Physics is awesome

    ik moet medicatie nemen om te slapen, dus echt goede slaaptips... goh
    Wat wel helpt om rustiger te dromen voor mij is om extra druppels lavendelolie op mijn kussen te doen.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.