• Hi there c:

    Na lang twijfelen en veel overleggen met vrienden ben ik een paar dagen geleden eindelijk naar mijn moeder gestapt om haar te vertellen dat ik écht graag gitaar wil leren spelen, en het ook echt vol wil houden. Ik heb het afgelopen jaar namelijk niets gedaan naast school, en dat heb ik gemerkt. Ik ben afgelopen schooljaar ontiegelijk ongemotiveerd geweest vanaf het moment dat ik stopte met hockeyen vanwege mijn rug. Ik deed niets naast school en had niets om naar uit te kijken voor als ik klaar was met schoolwerk, dus bleef er weinig zin over om ook maar een vinger ernaar uit te steken.

    Sporten gaat over het algemeen lastig, en ik wilde een nieuwe hobby. Ik heb altijd al wat met gitaar gehad, en heb dus besloten dat ik gitaar wilde leren spelen. Nu stuurde die vriendin me gister een berichtje, dat ze het er met haar vriend over had gehad en dat ik, omdat zij toch samen naar Amerika gaan, wel zijn gitaar mocht lenen voor een paar weken! Dus ik ben snel naar zijn huis toe gelopen en heb de gitaar opgehaald nadat ik hen beiden om de nek ben gevlogen, en zit nu al een uur lang (mijn rolgordijn is kapot dus ik was vroeg wakker) vol enthousiasme naar het ding te staren terwijl ik erachter kom dat ik, naast enkele simpele kinderliedjes, helemaal niks kan spelen.

    Mijn vraag aan jullie: weten jullie misschien sites/filmpjes waarmee ik een basis kan leren? Als jullie me iets kunnen leren zou dat ook geweldig zijn! Ik ben best muzikaal aangelegd en als ik een paar akkoorden heb geleerd kan ik hopelijk mezelf verder helpen, maar dan moet ik wel een soort basis hebben.


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik speel nog niet zo lang gitaar, ik heb eerst vooral de akkoorden geleerd, wat ik nu nog steeds doe want, slagpatronen en akkoorden lukt nog niet echt bepaald xD . Anyway, je kunt misschien naar deze site gaan. Hier heb je tabbladen van heel veel bekende liedjes, daarboven staan de akkoorden als je op de akkoorden gaat staan kun je zien hoe dat je ze moet spelen en horen hoe dat ze klinken.
    En ik denk dat het ook handig is als je begint met de basisakkoorden. Je hebt er veel, maar bv Em, C, G, D is al een goede basis. :)


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Verwacht niet dat je na een maand al gelijk heel wat kan spelen.

    Met de akkoorden G, D en C kan je al best wat liedjes spelen, maar zoals CalmxSavedMe al zegt: Em, C, G, D is al een goede basis.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 0:43 ]


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Verwacht ik ook niet hoor, hahaha.

    Too, bedankt!


    Spinning around, I'm weightless.

    Ik wil je best leren wat ik weet. Ik heb ook nog allerlei liedjes en tabs op mijn computer staan en die kan ik zo doorsturen :p


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik zou naar de bieb gaan om een leerboek erover te lenen, liefst met cd erbij, of gewoon echt naar gitaarles gaan. Ik ben zelf tijdens mijn opname in het ziekenhuis begonnen met akkoorden leren met een muziektherapeut en ik ga dit jaar ook op gitaarles. Je zult wel echt veel moeten oefenen, want je zult niet in één-twee-drie geweldig kunnen spelen. Veel succes ermee trouwens, en hopelijk krijg je niet te veel last van blauwe plekken aan je vingers zoals ik. (;


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik ben een paar maanden bezig, maar echt goed ben ik niet, want ik heb er (buiten mijn wekelijkse lessen) vrij weinig aangedaan. Om de basis een beetje te leren zou ik persoonlijk les nemen bij een gitaarleraar. Al is het maar voor een jaartje. Tegen die tijd heb je echt de basis wel onder de knie en zeker als je muzikaal bent aangelegd. Meestal kun je ook proeflessen nemen om te kijken of je les nemen iets vindt of niet.


    Hamartia

    Preciado schreef:
    Verwacht niet dat je na een maand al gelijk heel wat kan spelen.

    Met de akkoorden M, G, D en C kan je al best wat liedjes spelen, maar zoals CalmxSavedMe al zegt: Em, C, G, D is al een goede basis.


    Am is ook niet heel erg moeilijk.. (Vreemd, ik heb de M nog nooit hoeven spelen...)
    Ik zou zelf de Bm en de f negeren. Die zijn nogal klote ;x

    Maar veel succes ^^


    wat was dit ookalweer

    Wyrd schreef:
    Ik wil je best leren wat ik weet. Ik heb ook nog allerlei liedjes en tabs op mijn computer staan en die kan ik zo doorsturen :p


    Als dat zou kunnen, zou dat echt super zijn!


    Spinning around, I'm weightless.

    Tenace schreef:
    (...)

    Am is ook niet heel erg moeilijk.. (Vreemd, ik heb de M nog nooit hoeven spelen...)
    Ik zou zelf de Bm en de f negeren. Die zijn nogal klote ;x

    Maar veel succes ^^

    Een M bestaat ook niet xD zal wel een fypfout zijn.
    @Hecuba, zou je het leuk vinden om via skype gitaar te spelen?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Wyrd schreef:
    (...)
    Een M bestaat ook niet xD zal wel een fypfout zijn.
    @Hecuba, zou je het leuk vinden om via skype gitaar te spelen?


    Oh shit inderdaad, ik had het enkel over G, D & C o_o.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Wyrd schreef:
    (...)
    Een M bestaat ook niet xD zal wel een fypfout zijn.
    @Hecuba, zou je het leuk vinden om via skype gitaar te spelen?


    Yeah of course!


    Spinning around, I'm weightless.