• Hoi iedereen! :Y)
    Ik heb maandag een Macbook Pro besteld in de Apple Store, maar door een te grote vraag, duurt de verzending nog minstens tot volgende week dinsdag - donderdag. :c

    Ik ben echt enorm ongeduldig, dus zijn het hier Quizletters met een Mac die mij al eentjes tips & tricks willen geven omtrent een Mac? Ik heb tot hier toe altijd met Windows gewerkt, dus ik ken amper iets van OSX.

    Of mensen die de pijn van het wachten kunnen verlichten? :Y)


    Let the Night embrace you

    Nope, via school met kortingen besteld ^^ Lang leve grafisch vormgeving.
    Maar eh ja. Ik vind 't persoonlijk een prettig ding. Gaan niet onwijs lang mee, maximaal zo'n 4 jaar is de levensduur.
    Ook gaan de opladers snel kapot, maar dat had ik met m'n Acer ook.


    To infinity and beyond •

    ^ Vier jaar vind ik nog wel de moeite voor zo'n klein compact ding. Ik heb een redelijk grote Sony Vaio die na een jaar al terug in garantie moest en enkele maanden later, moest hij nog eens terug. Ondertussen werkt ie nog, na drie jaar, maar je merkt dat hij niet meer mee kan.
    Mja, ik hoop dat het zijn prijs vooral waard is. :3


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    ^ Vier jaar vind ik nog wel de moeite voor zo'n klein compact ding. Ik heb een redelijk grote Sony Vaio die na een jaar al terug in garantie moest en enkele maanden later, moest hij nog eens terug. Ondertussen werkt ie nog, na drie jaar, maar je merkt dat hij niet meer mee kan.
    Mja, ik hoop dat het zijn prijs vooral waard is. :3


    Nou ja.. ik vind zo'n 1400 euro voor een ding wat op z'n maximale 4 jaar meegaat, behoorlijk aan de prijzige kant maar ik zal wel moeten als vormgever. ^^
    Voor mij wel, want ik ben vooral bezig met vormgeven en dan werkt een Macbook prettiger dan Windows!


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Nope, via school met kortingen besteld ^^ Lang leve grafisch vormgeving.
    Maar eh ja. Ik vind 't persoonlijk een prettig ding. Gaan niet onwijs lang mee, maximaal zo'n 4 jaar is de levensduur.
    Ook gaan de opladers snel kapot, maar dat had ik met m'n Acer ook.

    Wij konden dat ook, maar ik wilde hem liever bij de Dixons vandaan :'D..
    Qua opladers heb ik een goeie ;o.. die van mij is al bijna 2 jaar oud. Het is dan wel mijn tweede lader, maar mijn vorige lader was gejat.
    Maar ik denk niet dat de mijne het nog heel lang zal leven, aangezien mijn katten aan de kabel hebben lopen knagen en sinds dien pikt hij niet veel meer en soms moet ik aan de draad friemelen wilt hij het doen :'D.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Huf schreef:
    Nope, via school met kortingen besteld ^^ Lang leve grafisch vormgeving.
    Maar eh ja. Ik vind 't persoonlijk een prettig ding. Gaan niet onwijs lang mee, maximaal zo'n 4 jaar is de levensduur.
    Ook gaan de opladers snel kapot, maar dat had ik met m'n Acer ook.

    Vier jaar maar?! Wow, dan ga ik toch liever voor de 2de hands laptop voor 200,- Die ging bij mij 2 jaar mee.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Shuuya schreef:
    (...)
    Wij konden dat ook, maar ik wilde hem liever bij de Dixons vandaan :'D..
    Qua opladers heb ik een goeie ;o.. die van mij is al bijna 2 jaar oud. Het is dan wel mijn tweede lader, maar mijn vorige lader was gejat.
    Maar ik denk niet dat de mijne het nog heel lang zal leven, aangezien mijn katten aan de kabel hebben lopen knagen en sinds dien pikt hij niet veel meer en soms moet ik aan de draad friemelen wilt hij het doen :'D.


    Ja die van mij gaat nu ook al twee jaar mee hoor! *klopt af* Maar heb inmiddels wel m'n batterij moeten laten vervangen. Doei geld.


    To infinity and beyond •

    Hij is eindelijk verzonden vanuit China. Nu kan ik 'm eindelijk volgen via de tracking. (hoera)


    Let the Night embrace you

    Huf schreef:
    (...)

    Ja die van mij gaat nu ook al twee jaar mee hoor! *klopt af* Maar heb inmiddels wel m'n batterij moeten laten vervangen. Doei geld.

    Zo dacht ik ook even over de oplader :'D... Al is batterij vervangen veel duurder denk ik xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hm, die van mij gaat al twee jaar mee. Nog in perfecte staat, niets vervangt of iets dergelijk. Snelheid nog prima en zeker vergeleken met de laptop van mijn ouders :'D


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Shuuya schreef:
    (...)
    Zo dacht ik ook even over de oplader :'D... Al is batterij vervangen veel duurder denk ik xd.


    Ik was eventjes 130 euro kwijt ja..


    To infinity and beyond •

    ^ Autch...
    Heeft er iemand trouwens een hoes voor of zijn het duurzame dingen?


    Let the Night embrace you

    Jinxed schreef:
    ^ Autch...
    Heeft er iemand trouwens een hoes voor of zijn het duurzame dingen?


    Je hebt van die hoezen op de apple site, van die eh.. harde siloconen die je erom heen klemt en strak zit. Die raadt ik ten strengste af. Een aantal bij mij in de klas hebben ze en toen ze die eraf wilden halen, hebben ze hun macbook beschadigt. De Applestore zelf raadt ze ook af.
    Dat zijn overigens deze: Link naar Apple hoes

    Zorg gewoon voor een goede steve hoes zoals deze


    To infinity and beyond •

    Shuuya schreef:
    (...)
    Geen enkel probleem mee ;d. Licht er trouwens ook aan wat je aan heb staan en wat niet.
    Je kan namelijk er voor kiesen dat je tikt en je klikt al, maar je hebt ook dat je echt de trackpad in moet drukken wil je tikken ;d.
    Rechtermuis knop is gewoon met 2 vingers er op tikken ;d. scrollen kan ook ;d. Met twee vingers op je trackpad en dan slepen ;d.
    En daar heb je ook weer keuzes woord.. Dat als je met je vingers omlaag sleep dat je dan omlaag scrolt maar je hebt ook dat als je met je vingers omhoog gaat dat je dan omlaag scrolt.

    En als je problemen hebt voor je linkermuisknop (zoals ik) dan kan je ook ctrl + klik met een vinger. Dat doe ik altijd. :')


    If I were once a planet, you were the axis

    Huf schreef:
    (...)

    Je hebt van die hoezen op de apple site, van die eh.. harde siloconen die je erom heen klemt en strak zit. Die raadt ik ten strengste af. Een aantal bij mij in de klas hebben ze en toen ze die eraf wilden halen, hebben ze hun macbook beschadigt. De Applestore zelf raadt ze ook af.
    Dat zijn overigens deze: Link naar Apple hoes

    Zorg gewoon voor een goede steve hoes zoals deze

    Serieus? Ik heb zo'n ding ...


    If I were once a planet, you were the axis

    Jinxed schreef:
    ^ Autch...
    Heeft er iemand trouwens een hoes voor of zijn het duurzame dingen?

    Ik heb alleen zo'n sleeve ding van de action, was niet duur en die dingen werken goed ;D mijn laptop is nog nooit nat geworden en ik heb toch echt al paar keer door de regen gemoeten..
    Mijn tas was ook gewoon nog verbazingwekkend regen bestendig, ook al is hij al aardig versleten op de bovenkant..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you